Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-02-02, 17:54
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Touchdown
Reebok finns har väl en del av marknaden?

Gamla klassiska hockeymärken haha då blir man nostalgisk... Graf, Titan, Canadien, Koho, Jofa, Easton, Sherwood, TPS...

Reebok äger rättigheterna till varumärkena CCM, JOFA och Koho.

De två sistnämnda har man dumpat sedan länge och från och med den här säsongen saluför man inte längre någon utrustning under det egna varumärket, utan allt märks CCM.
Citera
2023-03-21, 15:08
  #14
Medlem
Jag gör en liten sammanställning av sponsorer i SHL och HA, säkert nån supernörd som uppskattar detta;


Linköping - CCM
Rögle - Bauer
Oskarshamn - Bauer
Skellefteå - CCM
Leksand - Bauer
Växjö - CCM
HV71 - Bauer
Luleå - Bauer
Färjestad - CCM
Timrå - Bauer
Frölunda - Bauer
Malmö - CCM
Brynäs - Bauer
Örebro - Bauer




MoDo - Bauer
AIK - CCM
Västerås - Warrior
BIK Karlskoga - Bauer
Djurgården - CCM
Södertälje - CCM
Björklöven - Bauer
Mora - CCM
Västervik - CCM
Östersund - CCM
Vita Hästen - Bauer
Kristianstad - Warrior
Tingsryd - Bauer
Almtuna - CCM
Citera
2023-09-24, 09:08
  #15
Medlem
Stackars satar som måste ha Bauer skridskor. Iaf om man har ankfötter som en annan. Tackar vet jag CCM FT6
Citera
2023-09-25, 16:36
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psyninja
Stackars satar som måste ha Bauer skridskor. Iaf om man har ankfötter som en annan. Tackar vet jag CCM FT6

Haha bra där, det finns dock bredare grillor även hos Bauer och de anses nog fortfarande som minst lika bra som CCM!
Citera
2023-09-26, 01:41
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maag80
Haha bra där, det finns dock bredare grillor även hos Bauer och de anses nog fortfarande som minst lika bra som CCM!

Ja så är det ju så klart
Upplever själv att CCM är överlägsna med komfort men det är förmodligen väldigt individuellt
Citera
2023-09-27, 10:22
  #18
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maag--80
Tack!
Hur kan jag som utrustningstokig ha missat detta?
Har spelat i liten utsträckning, men har alltid gillat Eastons fantastiska klubbor och handskar.

Betyder detta möjligen att spelarna i Frölunda och Örebro får välja vilket märke de vill ha på klubbor och handskar?
Eastons hjälm verkar helt borta oxå...
Tack för alla svar hittills
Eastons klubbar har varit Next level allways. Otroligt sköna och bra vinklade. Bauers klubbor har jag aldrig gillat. CCM har några stycken skysta.går vi in på trä ligger Titan Canadien och Montreal högt i min bok.
Citera
2023-10-03, 13:22
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maag80
Jag gör en liten sammanställning av sponsorer i SHL och HA, säkert nån supernörd som uppskattar detta;


Linköping - CCM
Rögle - Bauer
Oskarshamn - Bauer
Skellefteå - CCM
Leksand - Bauer
Växjö - CCM
HV71 - Bauer
Luleå - Bauer
Färjestad - CCM
Timrå - Bauer
Frölunda - Bauer
Malmö - CCM
Brynäs - Bauer
Örebro - Bauer




MoDo - Bauer
AIK - CCM
Västerås - Warrior
BIK Karlskoga - Bauer
Djurgården - CCM
Södertälje - CCM
Björklöven - Bauer
Mora - CCM
Västervik - CCM
Östersund - CCM
Vita Hästen - Bauer
Kristianstad - Warrior
Tingsryd - Bauer
Almtuna - CCM

Mycket intressant, tack! Tycker AIK borde gå tillbaka till Bauer som man hade förut. Det torde finnas ett gemensamt intresse i detta hos både AIK och Bauer. Bauer får en andel av den stora marknaden i Stockholm och AIK skiljer sig från ett märke som också sponsrar DIF. Dessutom tror jag AIK har ett ganska dåligt avtal med CCM, och då borde man kunna få bättre med Bauer som gissningsvis borde ha ett ganska stort intresse i marknadsandelar i Stockholm.
Citera
2023-10-05, 22:14
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BattlestarValhalla
Mycket intressant, tack! Tycker AIK borde gå tillbaka till Bauer som man hade förut. Det torde finnas ett gemensamt intresse i detta hos både AIK och Bauer. Bauer får en andel av den stora marknaden i Stockholm och AIK skiljer sig från ett märke som också sponsrar DIF. Dessutom tror jag AIK har ett ganska dåligt avtal med CCM, och då borde man kunna få bättre med Bauer som gissningsvis borde ha ett ganska stort intresse i marknadsandelar i Stockholm.

Mycket intressant... ja jag undrar verkligen varför AIK gick över till CCM och tex varför Leksand övergav CCM för Bauer helt plötsligt....
Citera
2023-10-06, 09:43
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maag80
Mycket intressant... ja jag undrar verkligen varför AIK gick över till CCM och tex varför Leksand övergav CCM för Bauer helt plötsligt....

Tror AIK har ganska lite att säga till om i dessa förhandlingar och man får ta det som är "minst dåligt" helt enkelt. Medan ett lag som Djurgården har lite mer att säga till om och där är nog CCM och Bauer villiga att ge upp mer för att knyta till sig de.

Hade jag varit VD i AIK hade min första prioritet varit att spela ut CCM och Bauer emot varandra med målet att få en bättre deal med Bauer. Jag tycker det är helt orimligt att de två antagonisterna i Stockholm spelar i utrustning från samma företag. Speciellt nu när de faktiskt möts fyra gånger om året. Rivaliteten har varit död ett tag men kommer blossa upp igen nu.

Jag har dock inte all bakgrund kring detta men att AIK Hockey styrts av fel folk i några år är vitt känt.
Citera
2023-11-09, 23:08
  #22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BattlestarValhalla
Mycket intressant, tack! Tycker AIK borde gå tillbaka till Bauer som man hade förut. Det torde finnas ett gemensamt intresse i detta hos både AIK och Bauer. Bauer får en andel av den stora marknaden i Stockholm och AIK skiljer sig från ett märke som också sponsrar DIF. Dessutom tror jag AIK har ett ganska dåligt avtal med CCM, och då borde man kunna få bättre med Bauer som gissningsvis borde ha ett ganska stort intresse i marknadsandelar i Stockholm.


Kan oxå finnas anledning till att samarbetet tog slut 💰
Citera
2023-11-10, 13:57
  #23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knoxson100
Kan oxå finnas anledning till att samarbetet tog slut 💰

Absolut, berätta gärna varför.
Citera
2024-03-02, 23:07
  #24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BattlestarValhalla
Absolut, berätta gärna varför.

Pengar, leverantörs skulder.

Sen e det så här att i stortsett alla lag i SHL/allavenskan har samma avtal
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback