Citat:
De har gjort sig skyldiga till glorifiering av terrorism så som detta definieras i brittisk lag. Du kan kanske ifrågasätta om det ska vara tillräcklig grund för att förbjuda en organisation. Det är det inte i Sverige, men britterna har av skäl som vi redan diskuterat valt att ha en tuffare lagstiftning.
Britterna följer alltså sin egen lag. Något godtyckligt och rättsvidrigt ingripande av den typ som t.ex. Bush II ägnade sig åt när han grep och fängslade José Padilla i flera år utan att ställa honom inför en domstol var det inte frågan om.
Dock finns det en problematik när extrema grupper försöker dölja sin olagliga verksamhet och undgå ansvar genom att organisera sig i lösa nätverk och liknande. Som jag påpekade ovan är detta en metod som den "autonoma" vänstern utvecklat och som högerextremister som NA nu apar efter. Anser du att organisationer på vänsterkanten också ska slippa ansvar för brott som planerats gemensamt men sedan begås i "individens" namn?
Britterna följer alltså sin egen lag. Något godtyckligt och rättsvidrigt ingripande av den typ som t.ex. Bush II ägnade sig åt när han grep och fängslade José Padilla i flera år utan att ställa honom inför en domstol var det inte frågan om.
Dock finns det en problematik när extrema grupper försöker dölja sin olagliga verksamhet och undgå ansvar genom att organisera sig i lösa nätverk och liknande. Som jag påpekade ovan är detta en metod som den "autonoma" vänstern utvecklat och som högerextremister som NA nu apar efter. Anser du att organisationer på vänsterkanten också ska slippa ansvar för brott som planerats gemensamt men sedan begås i "individens" namn?
Du kanske missade vad jag skrev om "extrema"? Om extremism ska ha någon objektiv definition så uppfyller dagens europeiska stater det kriteriet. Efter de muslimska terrordåden igår blir ju dessutom ditt vridna resonemang rena hånet mot européer. För din information så har de större motorcykelklubbarna under mycket längre tid än vänstern påpekat att det är individer och inte organisationer som är kriminella. Ingen av de stora motorcykelklubbarna har heller kriminaliserats i något land. "Autonoma vänstern" är förövrigt rena skämtet eftersom de är systemets nyttiga idioter och därför kommer de undan med precis vad som helst. Nåja, du har ju egentligen redan medgivit att regimen använde hyllningen av mordet på Jo Cox som svepskäl för att förbjuda NA.