Flashback bygger pepparkakshus!
2016-12-14, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Kan du berätta för oss vad som har misstolkats, jag kan då rakt inte se det.

Såna här trådar kommer att dyka upp precis lika många gånger som det skrivs om missnöjda utlänningar. Är det något fel i att verkligheten beskrivs här i forumet?

Du har rätt, det var faktiskt mest klagande i artikeln. Ensidigt perspektiv i tråden men det är bara att vänta. Det är inget fel på att verkligheten beskrivs, även om det varit trevligt om det gjorts med lite mindre ras-glasögon.
Citera
2016-12-14, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yz44
Har inget med saken att göra, det orimliga är att förvänta sig att allt ska serveras gratis. De är fria att spendera sin lediga tid som de vill, gratis internet är ingen mänsklig rättighet.

Om jag slutar arbeta så skapas det också onödiga klyftor i levnadsstandard, får jag lägenhet och pengar av dig då.

Varför ska de normala reglerna inte gälla just denna gruppen av medborgare?

Det är fritt fram för dig att sponsra internet för dem om du så vill, men du är förmodligen av den typen som bara är frikostig med andras pengar. För övrigt så har du tydligen inte förstått, de betalar inte för något med egna pengar.
Jag har inte heller gratis internet!
Citera
2016-12-14, 23:37
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baradino
Du har rätt, det var faktiskt mest klagande i artikeln. Ensidigt perspektiv i tråden men det är bara att vänta. Det är inget fel på att verkligheten beskrivs, även om det varit trevligt om det gjorts med lite mindre ras-glasögon.

Finns det raser då?

Verkligheten är att det oftast handlar om utlänningar som är från arabvärlden eller Afrika, ofrånkomligt att kritiken också omfattar deras ursprung. Har du någonsin hört talas om en vit utländsk människa som ockuperar fordon och myndigheter, eldar upp sitt boende, slår sönder inredningar och för ett jäkla oväsen för att de inte får allt de vill ha?
Citera
2016-12-15, 00:14
Medlem
Citat:
De har kanske inte gått färdigt fyrans matte? När man lägger till ett par nollor så blir det svårt att räkna.

Självklart så delar de på hyran, ingen i Sverige skulle kunna suga ut de här stackarna med en hyra på 5200:- i månaden per färgad skalle för ett sådant kyffe.
Haha minns när jag sökte boende när jag skulle börja plugga i en annan del av landet. Fick erbjudandet att bli inneboende med tre andra i en trea och för detta ville hyresvärden ha 5tusen kronor per person, dvs 15tusen kronor/månad och då var detta en lägenhet som inte låg i innerstaden eller något attraktivt område.
Citera
2016-12-15, 00:19
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarrieFisher
Haha minns när jag sökte boende när jag skulle börja plugga i en annan del av landet. Fick erbjudandet att bli inneboende med tre andra i en trea och för detta ville hyresvärden ha 5tusen kronor per person, dvs 15tusen kronor/månad och då var detta en lägenhet som inte låg i innerstaden eller något attraktivt område.

Är du färgad då?

Dessutom så är 5000:- mindre än 5200:- vilket är det pris som gäller i det aktuella fallet.
Citera
2016-12-15, 00:21
Medlem
Citat:
Är du färgad då?

Dessutom så är 5000:- mindre än 5200:- vilket är det pris som gäller i det aktuella fallet.
Yes jag är el negro!
Citera
2016-12-15, 00:33
Medlem
fineowls avatar
Man blir mörkrädd! Självklart ska man betala det själv. Har de inte redan fått bidrag för allt? Betyder det inte att de fått allting betalt redan av oss glada skattebetalare?

Ska allt sedan vara gratis utöver bidraget?

De vill alltså ha "spenderarbidrag".

Blir något nytt för framtidens Sverige ?
Citera
2016-12-15, 00:39
Medlem
Leviathan99s avatar
Tycker att raketforskarna i artikeln visar en smula brist på entreprenörsanda
Ett smart drag vore ju att hyra ut sin 19-kvadrats kommunala skattegåva i 2:a hand till 2 stycken (eller fler) svenska ungdomar som sannolikt är villiga att betala den dubbla hyran, trots de halvtaskiga uppkopplingsmöjligheterna och bristen på ett utbud med >100 kanaler
Givetvis med belånade pengar förstås..
Citera
2016-12-15, 00:44
Medlem
Själv skulle jag vara tacksam om jag fick sova på madrass och fick soppa och bröd, om jag flytt från krig.

Men det är ju bara jag.
Citera
2016-12-15, 00:45
Medlem
Lessnats avatar
Haha, helt jävla otroligt. Själv blev man som student nekad studielån när jag ansökte om dispens för EN tenta jag missade efter att min mamma gick bort. Den terminen rök de få sparpengarna jag hade, så nu sitter jag kvar i samma etta, med liknande standard som deras...
Citera
2016-12-15, 00:53
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vargvid
Frågan är vad för TV och internet dom kräver. Ifall det ska vara kabeltv och 100/100 fiber bredband eller ifall dom nöjer sig med 1an 2an och tv4 och 0,5mbs lina.

Porrkanaler och fotboll är viktigt, så de kan stressa av. Internet är för att man ska kunna Skypa med nära och kära.

Många har betalar mycket pengar för en all inklused resa till Europa.
Klart att de är besvikna när det inte riktigt är som man tänkt.

Gissar också att de möter på personer som hetsar med vad de har "rätt" till. Socialtjänsten, mosken, välgörenhetsorganisationer, politiskavolontärer etc. Samt att det troligtvis skvallras och missförstås både till höger och vänster.

Allt kan vara bättre....
Citera
2016-12-15, 00:54
Moderator
OYs avatar
Det finns även infödda svenska medborgare som bor på platser där det inte finns internet och mobiltäckning. Man väljer själv var man vill bo.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in