2016-12-14, 20:25
Medlem
Hej FB en vän som inte har konto vill ställa en fråga och hoppas att ni har tid att svara på den.

Hej jag har fått in råttor i mitt hem kort och gott. har pratat med olika jurister, bygg firmor och dylikt samt kikat på nätet vad som gäller i lagen. Tror jag har lagen på min sida då jag inte är orsaken till att ohyran kommit in, men skulle vilja ha en sak förtydligad (då råttor inte? ingår under skadedjur) enligt vissa jurister gör den det andra inte?

En som jag pratade med sa att "oavsett hur det ser ut in till ditt hem har bostadsrättsföreningen ansvar att råttor inte ens ska kunna ta sig in i byggnaden" är detta enligt lag och kan jag använda detta om det skulle bli en tvist med föreningen, då jag vet att andra haft problem med dessa herrar och damer som sitter och bestämmer.

Fråga 2: Vad gäller vid mal(klädmal) vi har det över hela källaren, jag vet att källaren räknas som ett allmänt utrymme,men borde inte det endå behöva sanera källaren? har haft oturen att gå via källaren lyckats få med mig en malj*vel upp som lagt ägg och på den vägen är det....

Så snälla hur får jag hjälp, jag har varken tid eller råd att sanera och fixa detta själv samt kunskapen.

Mvh

Jag har själv en fråga. Finns det några lagar eller sånt ang stamspolning. Detta orsaka en vatten läcka i min lgh för några år sedan och jag fick ta det själv, även fast det var stammarna i föreningen som förmodligen inte blivit spolade. Har läst riktlinjer på 3-5 år, finns det någon möjlighet att man kan trycka dit dem under vårdslöshet av förfogande av fastighet om spolningen skett med större mellan rum?
Senast redigerad av srsly 2016-12-14 kl. 21:20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in