2016-12-15, 14:49
Medlem
Sandkakas avatar
För ett år sedan byttes de flesta av lägenhetsdörrarna i min bostadsrättsförening ut till säkerhetsdörrar.
De nya säkerhetsdörrarna saknar brevinkast varför ett skåp med postfack ställdes upp i entrén och en tidningshållare sattes upp bredvid de dörrar som byttes ut. De som valde att ha kvar den gamla dörren får sin post i postfacket medan ev morgontidning läggs i brevinkastet.
På mitt postfack står det "ej reklam".

Tyvärr missbrukas tidningshållarna, som ju är avsedda enbart för prenumererade morgontidningar, genom att gratistidningar, saker från styrelsen och lappar från entreprenörer läggs i hållarna.
Min och många andra lägenheter i föreningen används som övernattningslägenheter så tidningshållarna är överfulla med allt utom morgontidningar.
Ja, ni förstår säkert vilka lägenheter tjuven väljer...

Jag har satt upp en skylt med ej reklam och ej gratistidningar, så jag slipper dessa. Men styrelsen och andra lägger fortfarande lappar där trots att jag har ett postfack. Jag fattar inte hur de tänker!!!

Min fråga: Vad kan jag mer göra för att slippa skylta med att min lägenhet står tom?
Har jag rätt att ta ned tidningshållaren?
Citera
2016-12-15, 14:58
Medlem
Shamdons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandkaka
Min fråga: Vad kan jag mer göra för att slippa skylta med att min lägenhet står tom?
Har jag rätt att ta ned tidningshållaren?
Du kan göra tre saker. Dels be grannen tömma den. Dels kontakta din styrelse och be dem lägga sina blad i facket och samtidigt fråga om du får ta ner din tidningshållare.

Fungerar inte detta så tar du kontakt med tidningsbudet och ger honom en lagom avvägd slant för att tömma ditt fack.
Citera
2016-12-15, 15:12
Medlem
Sandkakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shamdon

Du kan göra tre saker. Dels be grannen tömma den. Dels kontakta din styrelse och be dem lägga sina blad i facket och samtidigt fråga om du får ta ner din tidningshållare.

Fungerar inte detta så tar du kontakt med tidningsbudet och ger honom en lagom avvägd slant för att tömma ditt fack.

Jo, jag skrev först till styrelsen. Inget svar. Det tolkar jag som att jag får göra som jag vill.
Men jag är samtidigt rädd för att få problem om jag tar ned hållaren.

Ett fjärde alternativ kunde vara att tejpa fast en plastpåse runt hållaren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in