2016-12-16, 15:18
Medlem
Vad kommer att hnda nu? PostNord kunde inte svara p nt konkret. Slde varan p amazon och hade angett varuvrdet till vad jag betalade fr varan i Sverige, och inte vad det slde fr.
Senast redigerad av tomtensfarfar 2016-12-16 kl. 15:25.
Citera
2016-12-16, 15:33
Medlem
Var det ngot olagligt eller? Annars s slnger dom bara p lite tullskatt om varan anses vara ver **** kr och skickar vidare det och sen fr du betala det nr du hmtar ut brevet.
Citera
2016-12-16, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VilkaRoligaGubbar
Var det ngot olagligt eller? Annars s slnger dom bara p lite tullskatt om varan anses vara ver **** kr och skickar vidare det och sen fr du betala det nr du hmtar ut brevet.
Det var inget olagligt. Det r inte import det gller, utan export. Vad gller d?
Citera
2016-12-16, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tomtensfarfar
Det var inget olagligt. Det r inte import det gller, utan export. Vad gller d?

Lste fr snabbt s jag missade det.

Dom kollar skert bara om det r ngot olagligt i det gissar jag p. Det kommer skert skickas vidare inom ett par dagar.
Citera
2016-12-16, 16:37
Medlem
Det finns vissa varor som inte fr fras ut ur landet. Var det ngon antikvitet? Antikviteter fr inte fras ut, utan Riksantikvariembetets tilltelse.
Citera
2016-12-16, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VilkaRoligaGubbar
Lste fr snabbt s jag missade det.

Dom kollar skert bara om det r ngot olagligt i det gissar jag p. Det kommer skert skickas vidare inom ett par dagar.

Det lter konstigt, det r en mobiltelefon det gller. Hoppas du har rtt dock.
Citera
2016-12-16, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hanssachs
Det finns vissa varor som inte fr fras ut ur landet. Var det ngon antikvitet? Antikviteter fr inte fras ut, utan Riksantikvariembetets tilltelse.

Ingen antikvitet - en mobiltelefon.
Citera
2016-12-16, 16:49
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomtensfarfar
Det lter konstigt, det r en mobiltelefon det gller. Hoppas du har rtt dock.
r vl det troligaste. Svenska tullen lgger vl p tullavgifter p sdant som frs in i Sverige, inte p sdant som frs ut? Blir det tullavgifter s r det vl i s fall mexikanska tullen som kan ta ut dessa. Det troliga r vl att dom kontrollerar att brevet inte innehller olagliga saker som t ex narkotika eller liknande.
Citera
2016-12-16, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
r vl det troligaste. Svenska tullen lgger vl p tullavgifter p sdant som frs in i Sverige, inte p sdant som frs ut? Blir det tullavgifter s r det vl i s fall mexikanska tullen som kan ta ut dessa. Det troliga r vl att dom kontrollerar att brevet inte innehller olagliga saker som t ex narkotika eller liknande.

Det lter sknt, blev vldigt skraj hr . Enligt PostNord blir jag uppringd inom 5 dagar av en handlggare frn tullverket, lng vntan.
Senast redigerad av tomtensfarfar 2016-12-16 kl. 17:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in