Flashback bygger pepparkakshus!
2016-12-20, 06:02
Medlem
Accubonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
En stor skandal att SDU nekas sitt stöd. I en hel rad år kämpade SDU:s ledning med Gustav Kasselstrand i spetsen mot alla möjliga olika påståenden från år till år för att neka SDU stödet. Sen fick man till slut stödet i 2 år och nu har andra personer med uppenbart partiska åsikter återigen nekat SDU.

Demokrati kräver möjlighet till olika åsikter och åsiktsskillnader, något denna värdelösa ungdomsstyrelse helt verkar ha missat. Att plötsligt mista ett stöd man haft i 2 år efter lång kamp för att ens få det, trots att inget ändrats, är en stor skandal. Man kan tänka sig att det spelar in att SDU klippts av från moderpartiet och att man nu enklare tror sig kunna behandla ungdomsförbundet illa utan konsekvenser. Plus att när man avslår muslimska organisationers stöd så känner såklart dessa hycklande demokratiska godhetsapostlar att man även måste neka SDU sitt stöd.

En stor skandal är vad det är. Demokrati utan rätt att tycka olika, demokrati utan rätt att stå utanför sjuklöverns och vänsterns definitioner av vad en svensk är. Det är uppenbart att en svensk är en person med en svensk mor och en svensk far, att man inte skulle få tycka så är för bedrövligt! Att det skulle ligga utanför sken"demokratins" ramar säger väl allt.

Vad är demokratiskt med folkmordet på svenskarna? Alla folk har rätt till sitt eget land, att bevara sin särart och sin etnicitet och att vårda sitt kulturella arv. Det gäller inte bara svenskar, utan det gäller ALLA folk. Men det gäller ÄVEN SVENSKAR. Har ungdomsstyrelsen tagit hänsyn till detta och konsekvenserna av massinvandringen?
Ja, det är en skandal, inte desto mindre inte ett dugg förvånande. Vi lever i en extremt dåligt fungerande demokrati med tydliga auktoritära drag. Det är äcklande hur de kan omformulera betydelsen av demokrati, som förr brukade betyda folkstyre kort och gott, till ett begrepp som vilken anti-svensk vänsteraktivist som helst kan lägga vad som för tillfället tjänar saken i. Just här passar det att demokrati inte är förenligt med att man inte tycker att alla kan bli svenskar, när de delar ut bidrag till en annan organisation kan det vara förenligt med demokrati att förespråka etnisk separatism mellan vita och färgade.

Det är såhär vänstern är - inga principer, ändamålet helgar medlen, inget hyckleri är för stort, ingen nåd - krossa de vita folken! Högern måste bli lika hänsynslös för att ha en chans.
Citera
2016-12-20, 06:32
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Accubond
Ja, det är en skandal, inte desto mindre inte ett dugg förvånande. Vi lever i en extremt dåligt fungerande demokrati med tydliga auktoritära drag. Det är äcklande hur de kan omformulera betydelsen av demokrati, som förr brukade betyda folkstyre kort och gott, till ett begrepp som vilken anti-svensk vänsteraktivist som helst kan lägga vad som för tillfället tjänar saken i. Just här passar det att demokrati inte är förenligt med att man inte tycker att alla kan bli svenskar, när de delar ut bidrag till en annan organisation kan det vara förenligt med demokrati att förespråka etnisk separatism mellan vita och färgade.

Det är såhär vänstern är - inga principer, ändamålet helgar medlen, inget hyckleri är för stort, ingen nåd - krossa de vita folken! Högern måste bli lika hänsynslös för att ha en chans.
Nu är jag inte insatt i SDU men SD har ju via höga representanter under året gjort uttalanden som inte är demokratiska. Tex hjälten KE. Hur SDU ställt sig till sånt vet jag förvisso inte men om dom gjort liknande uttalanden så är de odemokratiska. Och jag tycker det vore konstigt om de inte gjort det.

Jag skulle dessutom säga att demokratin funkar bra i Sverige. Att rasister är ledsna över att dom inte får makt är som det är men folket har demokratiskt valt denna regering (ja, även en minioritetsregering är demokratiskt vald).

Att förespråka seperatism mellan vita och färgade är självklart diskvalificerande även om du tycker det är en bra ide. Anledningen? Jo, det är odemokratiskt.

Vissa saker kan man tycka olika om och ändå vara demokratiska, vissa saker är helt enkelt odemokratiska.på det sättet snurrar jorden och demokrati har historiskt sett visat sig vara det bästa sättet att drica ett land framgångsrikt. Så därför är demokratiska värderingar helt klart värda att försvara.
Citera
2016-12-20, 07:02
Medlem
Herostratoss avatar
Otippat att vänstern inte har ording på sin ekonomi.

Jag skulle gärna se motiveringen till att inte ge pengar till SUM och SDU. Jag är trött på luddigt värdegrundssvammel och skulle vilja se på vilka regler som SUM bryter mot. Står det i t.ex. SUMs stadgar att man är emot demokrati, eller att reglerna säger att man inte får syssla med hets mot folkgrupp så köper jag beslutet. Men om det gäller t.ex. HMF så skall också en åklagare vunnit ett åtal mot dem.

Samma med SDU, där jag starkt betvivlar att det finns några stadgar eller aktiviteter som strider mot demokratin.

Det enda detta beror på är att någon vindkantringskänslig byråkrat har lyssnat på vad Sveavägen 60 antytt.
Citera
2016-12-20, 07:54
Medlem
Mia-Rovys avatar
Dra på trissor. En myndighet som visar tecken på att vara ansvarsfull med sina bidrag?!

Jag måste säga att jag faktiskt är positivt överraskad (chockad) över att detta kan hända. Nåja, inte en dag för tidigt.

Kan DN:s granskning ha varit en bidragande orsak?
http://www.dn.se/nyheter/sverige/gra...-for-ekobrott/
Citera
2016-12-20, 08:04
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Nu är jag inte insatt i SDU men SD har ju via höga representanter under året gjort uttalanden som inte är demokratiska. Tex hjälten KE. Hur SDU ställt sig till sånt vet jag förvisso inte men om dom gjort liknande uttalanden så är de odemokratiska. Och jag tycker det vore konstigt om de inte gjort det.

Jag skulle dessutom säga att demokratin funkar bra i Sverige. Att rasister är ledsna över att dom inte får makt är som det är men folket har demokratiskt valt denna regering (ja, även en minioritetsregering är demokratiskt vald).

Att förespråka seperatism mellan vita och färgade är självklart diskvalificerande även om du tycker det är en bra ide. Anledningen? Jo, det är odemokratiskt.

Vissa saker kan man tycka olika om och ändå vara demokratiska, vissa saker är helt enkelt odemokratiska.på det sättet snurrar jorden och demokrati har historiskt sett visat sig vara det bästa sättet att drica ett land framgångsrikt. Så därför är demokratiska värderingar helt klart värda att försvara.
Det uppstår en komisk effekt när du talar om att förespråka separatism mellan svarta och vita, något som SSU sysslat med då de ordnat möten endast för 'rasifierade', samt fört statistik över vita vs rasifierade internt.

Styrande s har bara under de tio senaste åren via Laila Freivalds tvingat operatörer att stänga websiter de inte gillar, via Daniel Suhonen förespråkat väpnad revolution, och nu senast via utrikesministern skänkt pengar till terrororganisationen Hamas. Till sist men inte minst så har t.ex. SSU Sjuhärad hyllat Stalin och Mao, så om odemokratiska tendenser är diskvalificerande så vill jag veta varför ssu skall få pengar.
Senast redigerad av Herostratos 2016-12-20 kl. 08:07.
Citera
2016-12-20, 11:37
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sook

SSU verkar inte ha något emot detta:

Citat:
Vita – inte önskvärda här!

Det än mer pikanta i detta är att SSU håller föreläsningen på Sveavägen 68 i hörsalen, det vill säga i regeringspartiets eget partihögkvarter. Att diskriminera folk på grund av hudfärg sanktioneras alltså av Socialdemokraterna. Kommer SSU ha en dörrvakt där som tittar på vilken hudfärg folk har och väljer vem som inte släpps in?

http://www.svt.se/opinion/rebecca-weidmo-uvell-om-ssu
Citera
2016-12-20, 12:57
Medlem
FruStormuftis avatar
Hatten av.
Det var på tiden. De borde även bli återbetalningsskyldiga då de tydligen inte kan redogöra för vart pengarna gått.
Men nog kommer dessa extremister att förfalska dokument för sin ekonomi, på olika sätt sätta press på beslutsfattarna för att få fortsatta bidrag. De kommer inte att ge sig utan strid, våldsamma extremister gör inte det.
Citera
2016-12-20, 13:35
Medlem
Flus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mia-Rovy
Dra på trissor. En myndighet som visar tecken på att vara ansvarsfull med sina bidrag?!

Jag måste säga att jag faktiskt är positivt överraskad (chockad) över att detta kan hända. Nåja, inte en dag för tidigt.

Kan DN:s granskning ha varit en bidragande orsak?
http://www.dn.se/nyheter/sverige/gra...-for-ekobrott/
De har ju fått väldigt mycket kritik tidigare när de hette Ungdomsstyrelsen. Ett känt exempel är bidragen till TUFF som hyrde in hatpredikanter för pengarna.
En annan gång gav de generösa bidrag till en feministisk organisation (Terrafem) som förnekade existensen av hedersvåld. Pengarna skulle gå till ett projekt för att motverka hedersvåld.
Citera
2016-12-20, 14:25
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Accubond

Det är framförallt tydligt hur man tycker sig kunna dra in stödet på grunder baserade på handläggarnas personliga åsikter och tolkningar av åsiktsmotståndare. Om alla hade agerat så hade ingen fått något stöd för 2017. Man kan hänvisa till precis vad som helst och säga att det inte stämmer överens med tanken om demokrati. Jag skulle kunna avslå sjuklöverns alla ungdomsförbunds ansökningar med detta argument och få till riktigt bra orsaker i min motivering också. En skendemokrati är precis vad det här handlar om.

Därtill är det väldigt lätt just nu att ge sig på SDU som nu står utan moderparti, det är ingen organisation man behöver ta hänsyn till längre då den helt saknar möjligheter i dagens läge. Det finns ju egentligen ingen orsak till att SDU:s stöd skulle dras in just nu, det finns ingen skillnad mot dom senaste årens ansökningar som beviljades först efter flera års strid mot dåvarande Ungdomsstyrelsen som årligen kom med en rad svepskäl till att stöd inte kunde ges, oftast för att ansökan inte skulle vara korrekt ifylld vilket inte var något problem för några andra däribland massa invandrarorganisationer som uppenbart formulerade sig väldigt bristfälligt på svenska. Man ser bara läget just nu helt enkelt och drar till med några svepskäl. Det hade man kunnat göra om vilken organisation som helst - Om man bara velat. Att ingen annan av alla "demokrater" protesterar mot denna godtycklighet säger väl allt? Kan man kalla det en fungerande demokrati? Knappast!
Senast redigerad av 8711 2016-12-20 kl. 14:28.
Citera
2016-12-21, 00:03
Medlem
3. i sin verksamhet respekterar demokratins idéer, inklusive jämställdhet och förbud mot diskriminering, och

Om man kollar på nr 3 så borde inte unga muslimer fått bidrag någonsin! Jämställdhet finns inte i deras värld...
Citera
2016-12-21, 11:19
Bannlyst
ung vänster får nu erfara hur det känns att arbeta istället för leva på bidrag.
SDU är förrädare som bör hamna i kylan
Citera
2016-12-21, 12:08
Medlem
hushlittledarlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Statligt miljonstöd på typ 1.3 mille som skulle gått till muslimerna. Det är kaffepengar i jämförelse med vad staten betalar ut till andra muslimska organisationer.

Källa tack!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in