2016-12-24, 06:20
Medlem
måste skriva ut och scanna dokument i pdf format alt skriva ut och skicka ett underskrivet avtal som ska vara framme om 3-4 dagar. pga julafton/juldagen/annan dag jul är allt stängt och posten är väl extra sega då? tror ni dom har förståelse för detta och inte har något emot att få pappren om 5 dagar eller nått? ska försöka leta efter bibliotek i närheten som har öppet och åtminstone skriva ut men alla har inte scanner. har heller inga jag känner som har kopiator hemma. hur hade ni gjort?
Citera
2016-12-24, 09:27
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mnish
måste skriva ut och scanna dokument i pdf format alt skriva ut och skicka ett underskrivet avtal som ska vara framme om 3-4 dagar. pga julafton/juldagen/annan dag jul är allt stängt och posten är väl extra sega då? tror ni dom har förståelse för detta och inte har något emot att få pappren om 5 dagar eller nått? ska försöka leta efter bibliotek i närheten som har öppet och åtminstone skriva ut men alla har inte scanner. har heller inga jag känner som har kopiator hemma. hur hade ni gjort?

Jag hade sett till att få iväg pappren idag innan sista tömning och därtill epostat en bild av det underskrivna dokumentet till mottagaren. De flesta servicebutiker skriver ut/kopierar mot en avgift.

Fast. I år ligger ju julen så att det bara är en dag extra som försvinner. Ingen större skillnad mot en vanlig helg.
Citera
2016-12-24, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EckiEcki
Jag hade sett till att få iväg pappren idag innan sista tömning och därtill epostat en bild av det underskrivna dokumentet till mottagaren. De flesta servicebutiker skriver ut/kopierar mot en avgift.

Fast. I år ligger ju julen så att det bara är en dag extra som försvinner. Ingen större skillnad mot en vanlig helg.
lyckades skriva ut på bibblan men dom hade ingen scanner. posten går inte iväg för än på tisdag sa dom.
får maila och fråga
Citera
2016-12-24, 16:49
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
lyckades skriva ut på bibblan men dom hade ingen scanner. posten går inte iväg för än på tisdag sa dom.
får maila och fråga

Scanner? Vad ska du med det till? Du har väl kamera i mobilen?
Citera
2016-12-24, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EckiEcki
Scanner? Vad ska du med det till? Du har väl kamera i mobilen?
alltså scanna i pdf format så den skickas till deras emailadress. kan man lika gärna ta kort med mobilen och skicka bilagor? har för mig att det inte går då man inte ska kunna photoshopa o sånt
Citera
2016-12-24, 19:45
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
alltså scanna i pdf format så den skickas till deras emailadress. kan man lika gärna ta kort med mobilen och skicka bilagor? har för mig att det inte går då man inte ska kunna photoshopa o sånt

Såklart du kan maila en bild. Varför krångla med scanners och pdf? Det enda du ska ha det till är ju en avsiktsförklaring.
Citera
2016-12-24, 20:52
Medlem
Citat:
Du kan photshoppa en scannad bild precis lika mycket som en från någon annan sorts kamera?? Och du kan göra alla sorters bilder till en PDF.
Citera
2016-12-24, 23:36
Medlem
Citat:

Det enklaste som har någon giltighet är att ladda upp dokumentet till Kivra och skriva på med Mobilt Bankid. Besök Kivra.com och läs om hur det fungerar på länken nedan:
https://www.kivra.com/sa-fungerar-kivra/funktioner/
Långt ned på sidan finns funktionen "signera" beskriven.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in