• 1
  • 2
2016-12-27, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baltazar666
haha ditt språk antyder på att du pluggar juridik och jag antar att du har din tråd som en seminariefråga som du inte kan lösa på egen hand. hittar du inte svaret i doktrin så kolla lagtexten. eller om du vill hitta rätt så kolla alltid lagtexten först. Tycker att doktrin är för det mesta överskattat

Jag svär på allt som är heligt att detta skett på riktigt, men tack för komplimangen om mitt språk. Jag har noll koll på lagen och uppskattar all hjälp jag kan få.

Citat:
Ursprungligen postat av Pyramida
Jordabalken 12 kapitel paragraf 27.

Men gäller det även personer som inte är hyresgäster, t.ex. en myndigt individ som bodde hemma hos sin förälder utan ett hyresavtal?
Senast redigerad av chaudpike 2016-12-27 kl. 01:06.
Citera
2016-12-27, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chaudpike
Jo du har en bra poäng. Men det kan väl ändå inte vara rätt att man tappar en egendom när det finns en "tyst" överenskommelse. Vad säger lagen om detta, eller ingick jag och mina saker automatisk i bodelningen trots att jag var myndig vid tillfället men var dum nog att bo hos "fel" förälder?
Du fattar inte. När du blev myndig och slutade skolan så upphör din förälders försörjningsplikt och du blir hyresgäst hos din förälder. Oavsett om det finns något skrivet avtal eller om du betalar hyra.
Skit i bodelningen. Förstår du inte att du är vuxen i lagens mening?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in