• 2
  • 3
2017-01-08, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matthias87
Hon kommer hjälpa till med småsaker, men kommer inte vara anställd.
Då hamnar förmånsskatten på dig, men det spelar ju ingen roll vem som använder bilen privat.

Antar att du är medveten om att en förmånsbil bör inskaffas fabriksny eller näst intill, det senare med kravet att inte vara momssmittad. Värdet på bilen är schablonberäknat efter listpris.
Citera
2017-01-08, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordiad
Då hamnar förmånsskatten på dig, men det spelar ju ingen roll vem som använder bilen privat.

Antar att du är medveten om att en förmånsbil bör inskaffas fabriksny eller näst intill, det senare med kravet att inte vara momssmittad. Värdet på bilen är schablonberäknat efter listpris.

Är faktiskt inte så insatt i det här med förmånsbil, mest för att jag inte trott att jag skulle behöva det innan.

Men tack för din hjälp Nordiad!
Citera
2017-01-08, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matthias87
Är faktiskt inte så insatt i det här med förmånsbil, mest för att jag inte trott att jag skulle behöva det innan.

Men tack för din hjälp Nordiad!
Läs gärna på hur det fungerar en del, även momsregler är av intresse i sammanhanget. Återkom om så önskas, även via Pm.
Citera
2017-01-08, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordiad
Läs gärna på hur det fungerar en del, även momsregler är av intresse i sammanhanget. Återkom om så önskas, även via Pm.

Grymt uppskattat Nordiad, härligt med så hjälpsamma människor som dig!
Skall defintivt läsa på mer, finns så mycket att lära
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in