Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-01-19, 19:51
Medlem
DirtyNorths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -spitzlix-
Har också för mig det krävs tillstånd för det, fast sist jag läste om det va några årsen. Läste nyss och det krävs tillstånd och en del krav för odling av industrihampa.
Man behöver tillstånd för hampa med, när jag åkte dit sist så hade jag 3st i full blom och 4st som tittat upp ur jorden några dagar tidigare och sa till polisen att det är 3 cannabisplantor och 4 hampaplantor.
I rätten frågade dom om jag hade tillstånd att odla "hampa" och om jag inte hade det så är det olagligt.

Hade inte kunnat ta mig ur det hur som eftersom 3 var i full blom.
Citera
2017-01-19, 19:56
Medlem
-spitzlix-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyNorth
Man behöver tillstånd för hampa med, när jag åkte dit sist så hade jag 3st i full blom och 4st som tittat upp ur jorden några dagar tidigare och sa till polisen att det är 3 cannabisplantor och 4 hampaplantor.
I rätten frågade dom om jag hade tillstånd att odla "hampa" och om jag inte hade det så är det olagligt.

Jo läste det, hade en sparad artikel/sida/PDF-fil på datorn. Segt dock för dig :/
Ibland undrar man om det någonsin kommer bli förändring i detta land på alla punkter..
Citera
2017-01-19, 20:01
Medlem
DirtyNorths avatar
Citat:
Jo läste det, hade en sparad artikel/sida/PDF-fil på datorn. Segt dock för dig :/
Ibland undrar man om det någonsin kommer bli förändring i detta land på alla punkter..
Jo, har nytt tält nu men inte vågat odla nått olagligt (än).
Vill odla mer svamp men polisen kommer nog komma förbi och se vad jag har i tältet snart igen, bäst att inte ha något hemma överhuvudtaget då.
Får satsa på utomhus som dom senaste åren istället ett tag.

Jag tror att det kommer bli förändring men det är långt bort, Sverige kommer nog vara bland dom sista länderna i Europa på förändring. (Tänker mest på medicinskt).
Citera
2017-01-19, 20:23
Medlem
-spitzlix-s avatar
Citat:
Jo, har nytt tält nu men inte vågat odla nått olagligt (än).
Vill odla mer svamp men polisen kommer nog komma förbi och se vad jag har i tältet snart igen, bäst att inte ha något hemma överhuvudtaget då.
Får satsa på utomhus som dom senaste åren istället ett tag.

Jag tror att det kommer bli förändring men det är långt bort, Sverige kommer nog vara bland dom sista länderna i Europa på förändring. (Tänker mest på medicinskt).
Ah segt.. Samma här, tomt i tältet. Dock en growbox i garderoben har du ingen du kan ha temporär odling hos?

Ja, Sverige som ska vara först och bäst på allt men inte här nej, här håller vi hårt i utdöende propaganda och skit samt straffar dom som verkligen behöver cannabis som medicin för att slippa statens dödsmedicin som bara ger biverkningar, suck, spyr på detta. Gör mig ledsen och förbannad.
Citera
2017-01-19, 20:36
Medlem
DirtyNorths avatar
Citat:
Ah segt.. Samma här, tomt i tältet. Dock en growbox i garderoben har du ingen du kan ha temporär odling hos?

Ja, Sverige som ska vara först och bäst på allt men inte här nej, här håller vi hårt i utdöende propaganda och skit samt straffar dom som verkligen behöver cannabis som medicin för att slippa statens dödsmedicin som bara ger biverkningar, suck, spyr på detta. Gör mig ledsen och förbannad.
Jag har en polare som snart får nya lägga men han har utrustning så gav han frön som han ska odla och så ska jag få en del av det.

Har en annan polare som jag har snackat med en del om att ställa tältet hos honom och få 1 skörd sedan hem till mig igen. Han har gått med på det och vi ska dela 50/50 på det och han gör allt jobb.

Men hans lägenhet är typ ett tillhåll för alla i umgängeskretsen och kan inte lita på alla och är nojig att någon ska se tältet där och sedan sprider sig ryktet och polaren åker dit och jag blir av med tältet igen.

Tror jag bara ska odla ett gäng ute i sommar sedan försöka fixa ett förråd som finns här och ställe tältet där.
Sist jag hade husis tog dom allt i min lägenhet med dom kollad aldrig något förråd, hade en del utrustning där med.

Håller helt med, tycker man läser oftare och oftare om personer som är ostraffade som har börjat odla i medicinskt syfte som sedan åker dit och blir utan sin medicin och måste vända sig till staten igen och be om deras mediciner som ger ett A4 med biverkningar...
Citera
2017-01-19, 20:50
Medlem
-spitzlix-s avatar
Citat:
Jag har en polare som snart får nya lägga men han har utrustning så gav han frön som han ska odla och så ska jag få en del av det.

Har en annan polare som jag har snackat med en del om att ställa tältet hos honom och få 1 skörd sedan hem till mig igen. Han har gått med på det och vi ska dela 50/50 på det och han gör allt jobb.

Men hans lägenhet är typ ett tillhåll för alla i umgängeskretsen och kan inte lita på alla och är nojig att någon ska se tältet där och sedan sprider sig ryktet och polaren åker dit och jag blir av med tältet igen.

Tror jag bara ska odla ett gäng ute i sommar sedan försöka fixa ett förråd som finns här och ställe tältet där.
Sist jag hade husis tog dom allt i min lägenhet med dom kollad aldrig något förråd, hade en del utrustning där med.

Håller helt med, tycker man läser oftare och oftare om personer som är ostraffade som har börjat odla i medicinskt syfte som sedan åker dit och blir utan sin medicin och måste vända sig till staten igen och be om deras mediciner som ger ett A4 med biverkningar...
Ah, låter faktiskt som bra alternativ!
I somras körde jag på tre ställen; Bergsslutning, Ö på sjön och ett naturreservat och naturreservatet gav bäst skörd ute på en myr. Skönt som fan att slippa vattna, kollade till dom varannan vecka typ smph satte litet hönsnät runt dom för att slippa en del pestande smådjur åh dylikt. Annars är övergivna hus/gårdar perfekt med, och finns ju gott om

Ja, fy man blir ju inget annat än less. När man väl vänder sig till växtriket så blir man sneknullad av lagens långa arm. Helt sjukt, nästan så man önskar alla anti-drog nissar som bestämmer åker på grov MS eller liknande så får dom smaka på FASS fina listor på biverkningar på diverse preparat och möjligtvis snubblar in på CBD/THC fronten.
Citera
2017-01-20, 05:57
Medlem
Avva66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arioch
Fast nu sprider du förmodligen felaktig information. En planta är väl inte laglig, oavsett THC halt. Det krävs ju till exempel tillstånd för hampaodling?
Precis. Jag har haft steril Hampa som grott själv i min trädgård från fågelfröna i äppelträdet. Även dessa värdelösa plantor är olagliga.
Citera
2017-01-20, 11:03
Medlem
Citat:

Hej!

Jag undrar vad blev ditt straff?
Citera
2017-01-20, 13:09
Medlem
kool-g-raps avatar
Har hänt mig med, som tur är odlade jag inte hemma.

Köp inte frön från utlandet eller använd målvakt!!
Tullen och polisen har ett sammarbete där tullen släpper iväg fröna men tipsar polisen.
Citera
2017-01-20, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kool-g-rap

Tullen och polisen har ett sammarbete där tullen släpper iväg fröna men tipsar polisen.
hur fungerar det om man beställt ifrån smoketower?. jag beställde därifrån i september tror jag, och är nu lite nojjig att konstapeln ska titta förbi!
Citera
2017-01-20, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nickem93
hur fungerar det om man beställt ifrån smoketower?. jag beställde därifrån i september tror jag, och är nu lite nojjig att konstapeln ska titta förbi!

dom ligger i solna så de skickas bara inom landet de ska va cool.. man kan påka dit och betala med kontanter för att slippa nojja.. men vet flera som köper frön just där ifrån och säger de är inga problem för dom...
Citera
2017-01-20, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kool-g-rap

har du nåt bevis för de där samarbete du pratar om???
hur ska tullen veta va som är i paketet utan att öppna?
öppnar dom måste dom meddela dig om de. (lag på de)
och att dom röntkar packetet och ser att de är frön gör inte så att dom får öppna de..
dom flesta fröshoppar skickar brev utan nån avsändare så tull/polisen inte kan spåra utan att öppna
så sluta sprid massa skit snack.. skulle inte beställa mina frön från utlandet för de finns fler risker med de..men de du hintar om är skit snack
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in