Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-01-11, 02:16
Medlem
Finalflashs avatar
Din pojkvän verkar inte riktigt ha all sitt bagage med sig... Mår han egentligen bra? Han kanske går runt och släpar på ett för tungt bagage som han ännu inte har delat med sig, med tanke på personens beteende? Detta kanske är en dum fråga, men har ni pratat med varandra om det här?

Sådant beteende är självklart annars helt oacceptabelt från din pojkväns sida, och du bör absolut sätta dig ner och prata med honom på blodigt allvar, sätt ner foten och visa att det här inte är ok. Ställ ett ultimatum om att han inte förbättrar sig inom snar tid så klipper du bandet mellan er helt enkelt.

Förstår att det inte är lätt att släppa någon man älskar trots all negativitet man själv får tillbaka.

Lycka till! Jag hoppas att ni löser det hela mellan er
Citera
2017-01-12, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asjdh
För lite mer än två månader sedan kom min pojkvän hem till mig och hade med sin dator för vi skulle spela tillsammans. Sedan gick han aldrig hem igen. Under de här månaderna han bott hos mig har han behandlat sig själv som en gäst och inte städat eller diskat. Två gånger har han dammsugit och två gånger har han diskat - när jag bett honom. Då har han gjort det slarvigt och halvdant. Jag har handlat och lagat den mesta av maten, till och med när vi sagt att vi ska göra det tillsammans har jag gjort 80%. Han har lagt sina kläder, rena som smutsiga, precis överallt och alla hans grejer har varit överallt. Han är vaken på nätterna för han har inget jobb och sköter inte sin skola. När han är vaken är han inte precis tyst så att även jag är vaken och när jag flera gånger sagt detta till honom är hans svar: men jag var inte trött och kunde inte sova. På grund av att han inte har något jobb har han även väldigt lite pengar så jag har i princip försörjt honom ekonomiskt. Hans egna, och vänners, pengar går åt till cigg och alkohol. Jag har dessa månader känt mig som en av de där tjejerna man kan höra en viss typ av killar prata om, ni vet den typen av brud som tjatar om smågrejer. För det är så han har fått mig att bli, en himla "petig och tjatig brud": "kan du sätta dina skor på skohyllan för annars måste jag göra det när jag dammsuger", "kan du lägga dina cigg nån annanstans än på bokhyllan för jag vill ha det fint", "kan du lägga din smustiga kläder nån annanstans än på matbordet", "kan du ta bort dina grejer från överallt!". Hans svar på allt det har varit att det ser fint ut ändå, det är ok, han bryr sig inte om att det är stökigt och har inte förstått när jag sagt att jag bryr mig om det. Den typiska bruden han har fått mig att bli vill jag inte vara. Jag har börjat tvivla på mitt eget värde under denna tid. Är jag inte värd mer respekt och mer... jämlik behandling? Idag var han ledig från sin skola medan jag jobbade till sent och jag bad honom handla mat när han ändå skulle dit för att köpa cigg. Han sa nej med anledning att det är jobbigt att handla när han inte är hungrig och att vi får göra det tillsammans när jag kommer hem, för det är ändå då vi (jag) ska laga mat. Inte ens den simpla tjänsten kunde han göra mig. Det var droppen för mig, något inom mig sa att nu är det nog, så när jag väl kom hem efter att jag handlat själv bad jag honom gå hem till sig. När jag förklarade varför verkade han inte alls förstå, men packade sin dator och gick. Jag behöver hjälp och råd, vad fan ska jag göra? Ska jag skita i den här killen eller ska jag ge honom en chans? Vad ska jag säga till honom?

Hahaaha men jösses att du ens behöver fråga det, bra att du bad han gå och nu kan du skicka ett sms till han att det är slut, jäkla svin attityd han har
Citera
2018-02-24, 15:49
Medlem
shorty81s avatar
Du kan ju välja att vara både flickvän mamma och bondestödjare, du kan berätta vad du tänker till han om han inte förstår tycker jag du ska skaffa en kille som kan tvätta sig själv,
Citera
2018-02-24, 15:51
Medlem
Femme.Fatales avatar
Citat:
För lite mer än två månader sedan kom min pojkvän hem till mig och hade med sin dator för vi skulle spela tillsammans. Sedan gick han aldrig hem igen. Under de här månaderna han bott hos mig har han behandlat sig själv som en gäst och inte städat eller diskat. Två gånger har han dammsugit och två gånger har han diskat - när jag bett honom. Då har han gjort det slarvigt och halvdant. Jag har handlat och lagat den mesta av maten, till och med när vi sagt att vi ska göra det tillsammans har jag gjort 80%. Han har lagt sina kläder, rena som smutsiga, precis överallt och alla hans grejer har varit överallt. Han är vaken på nätterna för han har inget jobb och sköter inte sin skola. När han är vaken är han inte precis tyst så att även jag är vaken och när jag flera gånger sagt detta till honom är hans svar: men jag var inte trött och kunde inte sova. På grund av att han inte har något jobb har han även väldigt lite pengar så jag har i princip försörjt honom ekonomiskt. Hans egna, och vänners, pengar går åt till cigg och alkohol. Jag har dessa månader känt mig som en av de där tjejerna man kan höra en viss typ av killar prata om, ni vet den typen av brud som tjatar om smågrejer. För det är så han har fått mig att bli, en himla "petig och tjatig brud": "kan du sätta dina skor på skohyllan för annars måste jag göra det när jag dammsuger", "kan du lägga dina cigg nån annanstans än på bokhyllan för jag vill ha det fint", "kan du lägga din smustiga kläder nån annanstans än på matbordet", "kan du ta bort dina grejer från överallt!". Hans svar på allt det har varit att det ser fint ut ändå, det är ok, han bryr sig inte om att det är stökigt och har inte förstått när jag sagt att jag bryr mig om det. Den typiska bruden han har fått mig att bli vill jag inte vara. Jag har börjat tvivla på mitt eget värde under denna tid. Är jag inte värd mer respekt och mer... jämlik behandling? Idag var han ledig från sin skola medan jag jobbade till sent och jag bad honom handla mat när han ändå skulle dit för att köpa cigg. Han sa nej med anledning att det är jobbigt att handla när han inte är hungrig och att vi får göra det tillsammans när jag kommer hem, för det är ändå då vi (jag) ska laga mat. Inte ens den simpla tjänsten kunde han göra mig. Det var droppen för mig, något inom mig sa att nu är det nog, så när jag väl kom hem efter att jag handlat själv bad jag honom gå hem till sig. När jag förklarade varför verkade han inte alls förstå, men packade sin dator och gick. Jag behöver hjälp och råd, vad fan ska jag göra? Ska jag skita i den här killen eller ska jag ge honom en chans? Vad ska jag säga till honom?
Han drar ner dig och du gör honom en björntjänst. Du gör det lätt för honom att skita i sitt liv. Gå vidare och träffa någon annan. Denna kille har en egen lång väg att gå.
Citera
2018-02-24, 20:31
Medlem
Killen är en freeloader! Dumpa och blocka så du aldrig faller för frestelsen att kontakta honom igen
Citera
2018-02-24, 20:36
Medlem
pillowpops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shorty81
Du kan ju välja att vara både flickvän mamma och bondestödjare, du kan berätta vad du tänker till han om han inte förstår tycker jag du ska skaffa en kille som kan tvätta sig själv,

Tror kanske det löst sig åt endera hållet, det var ju över ett år sen
Citera
2018-02-24, 20:50
Medlem
shorty81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pillowpop
Tror kanske det löst sig åt endera hållet, det var ju över ett år sen

Det har du nog rätt i jag tittade inte på datumet , tack för omtanke lite trött i dag
Citera
2018-02-26, 09:47
Medlem
Citat:
För lite mer än två månader sedan kom min pojkvän hem till mig och hade med sin dator för vi skulle spela tillsammans. Sedan gick han aldrig hem igen.

Med vetskap om att det är en gammal tråd, - TS hur gick det med "allt"?
Gjorde du en kraftigt försenad abort och slängde ut det stora och dysfunktionella barnet som du fått vårdnaden om, eller valde du att behålla parasiten och bli bitter och förvriden?
Citera
2018-02-26, 09:58
Bannlyst
I hope you changed the locks and blocked his number. 100% toxic person
Citera
2018-02-26, 10:36
Medlem
Morgonrodnads avatar
Är ni gifta ännu? Hur går det med att få barn?
Citera
2018-02-27, 11:32
Medlem
vasaduellers avatar
Bra kille du har skaffat. Starkt jobbat!

Citera
2018-02-27, 20:37
Medlem
Mojokiis avatar
Om snubben inte fattat by now så måste du dumpa honom. Annars siktar du in dig på en jävlig framtid med en lat och självcentrerad person. Nog inget som du hoppas på.

Du är inte mindre värd för att ha känt dig som tjatig och en relation måste vara baserad på mer samarbete och basrespekt än såhär. Det är inte konstigt att du blivit "tjatig" när han tydligen beter sig som ett bortskämt barn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in