2017-01-10, 01:17
Medlem
lilalis avatar
Hon misshandlar dig psykiskt, så enkelt är det. En normalt funtad person hade inte blivit sur över att du snackade med andra tjejer i början när du inte ens visste om ni var tillsammans eller ej. Självklart är det inte ok att du snackar med andra brudar nu, men hon låtsas ju samtidigt som om ni inte ens är ihop, så hur kan hon klandra dig?

Nej. Hon verkar inte vara en särskilt trevlig person. Withholding of affection är en känd form av manipulation och misshandel.

http://dailyplateofcrazy.com/2014/10...n-withholding/

https://www.google.se/amp/www.livest...ndroid-samsung

http://psychopathsandlove.com/narcissist-or-psychopath/

http://psychopathsandlove.com/how-ca...g-manipulated/
Citera
2017-01-10, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bithax
Det där förhållandet funkar ju bevisligen inte, men du vill så gärna att det skall göra det.
Släpp det, och hitta någon bättre.
Och ge fan i att sitta och sexchatta med småtjejer när du är i ett förhållande

Nej nu funkar det inte alls. Men det är ju så lätt att fixa och då skulle jag vara världens lyckligaste och vi båda skulle slippa må dåligt i förhållandet. Varför inte bara göra dom enkla sakerna då tycker jag?

Citat:
Ursprungligen postat av Ficco
Det lät som ett kasst förhållande från din text om jag ska vara helt ärlig. Jag själv tycker ibland att jag har ett dysfunktionellt förhållande och har lust att skriva en gnälltråd på Flashback i någon slags katarsis-anda. Men det där når ju helt andra nivåer.

Är man kär i en person så droppar man inte kontakten i en vecka.. Hon verkar inte intresserad av dig och du förminskar dig själv i och med att du är så upp över öronen kär när hon uppenbarligen inte visar intresse. Oproportionerligt bemötande. Hon kanske gillar dig men fattar inte att du kan försvinna om hon inte behandlar dig rätt, som du också bevisat genom att stanna. Ingen kan respektera dig om du inte respekterar dig själv.

Haha skojja inte på måna sätt är det nog det kassaste förhållande som går att ha

Jo hon gillar egentligen mig och är intresserad men tappar känslorna och intresset för jag klagar på henne så mycket och hon känner sig som en värdelös flickvän. Eller ja hon har taggarna utåt och tolkar det som klagomål när jag bara försöker förklara för henne att jag blir ledsen när du bara klickar mig i en vecka och att man inte gör så i ett förhållande.
Vi har gjort slut förut en gång och jag har visat att jag går och haffar en annan brud om hon inte kan visa mig intresse, då har hon börjat göra det för hon inte vill förlora mig. Men efter ett tag glömmer hon bort att bry sig om mig helt för det sitter tydligen inte naturligt i henne hur man beter sig i ett förhållande.

Citat:
Vissa personer tar andra för givet och jag själv har åtminstone varit sån tidigare i mitt förhållande, men har gått över till ren uppskattning. Som en sån person till dig, så råder jag dig att prata med henne om det, annars gör du slut. Punkt. Utan en massa drama, långa arga brev och skit. Visa att du står över att bli behandlad sådär. Sen vill hon ha tillbaka dig, ja då får hon väl spela med på dina regler och visa att du betyder något. Föresten så låter det som att du försöker rationalisera ditt chattande

Man måste vara två för att få saker att fungera, du kan inte tvinga fram en reaktion hos henne som gör att allt plötsligt blir bra. Där ligger problemet i ditt tänk skulle jag tro.

Vad är det egentligen som gör henne till tjejen du vill leva ditt liv med?? Hittade ingenting positivt i din text.

Ja visst krävs det två för att det ska fungera vilket hon inte verkar fatta. Bara jag känner att hon vill vara seriös med mig kommer jag ju ändra på mig helt och vara en lika grym pojkvän som jag varit i alla mina andra relationer såklart.

Nja jag vill väl inte rationalisera mitt chattande, men jag har ju sagt rätt ut till henne tex "nu har vi varit med varandra i 8mån och jag har inte fått en enda komplimang av dig, det skulle betyda mycket för mig så kan du snälla ge mig en? Eller vill du verkligen att jag ska behöva få komplimanger av andra tjejer istället? Bli inte sur då i så fall..

Det positiva vill jag nästan inte ens skriva utan att låta helt stört löjligt cheesy.

Citat:
+ du kan inte förvänta dig hur mycket bekräftelse som helst i början av ett förhållande. Det tar tid att bli kär. Hon kanske föredrar att ge dig en ärlig representation av sina känslor. Hon kanske har haft kille tidigare som hon var riktigt kär i, och då tar det tid att nå 'samma nivå'.
Men då drog du iväg och chattade med andra brudar och fuckade upp den processen. En kille ska inte behöva så jävla mycket bekräftelse, men jag kan bara utgå från din text.

Vi blev båda kära direkt så inget som tog tid. Jag är ingen tjej som behöver överdrivet mycket bekräftelse, men någon gång under 1.5år tycker jag iaf att jag kan få höra "Jag saknar dig..", "Tack för jag har dig" eller vad som helst.. Eller att jag iaf fick träffa någon kompis och att hon inte har status singel på facebook. Eller är det för mycket begärt?
Senast redigerad av seanprice 2017-01-10 kl. 01:27.
Citera
2017-01-10, 01:26
Medlem
lilalis avatar
Citat:
Vad är det egentligen som gör henne till tjejen du vill leva ditt liv med?? Hittade ingenting positivt i din text.

Antagligen tycker han att hon är skitsnygg och har därför placerat henne på piedestal. Nu sväljer han med hull och hår allt skit hon slänger ner på honom.
Många killar är ytliga och lättkontrollerade på det sättet att snygga brudars yttre totalt kan förblinda dem för vilken skit de utsätter dem för.
Citera
2017-01-10, 01:30
Medlem
bithaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seanprice
Nej nu funkar det inte alls. Men det är ju så lätt att fixa och då skulle jag vara världens lyckligaste och vi båda skulle slippa må dåligt i förhållandet. Varför inte bara göra dom enkla sakerna då tycker jag?

Jag vet, men vissa kvinnor verkar inte ha förmågan att fatta hur bra det skulle kunna bli om de bara la ned sin envishet, och allt trams och alla konstiga känslor och sa "okej, det är ett problem, det tycker jag också, låt oss lösa det tillsammans".

När jag väl hittat en kvinna som är så kommer jag att stanna hos henne för gott har jag en känsla av.
Citera
2017-01-10, 01:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lilali
Antagligen tycker han att hon är skitsnygg och har därför placerat henne på piedestal. Nu sväljer han med hull och hår allt skit hon slänger ner på honom.
Många killar är ytliga och lättkontrollerade på det sättet att snygga brudars yttre totalt kan förblinda dem för vilken skit de utsätter dem för.

Nej det är inte för hon är så snygg, har haft betydligt snyggare tjejer men jag är inte så ytlig. Men det är den första tjejen som jag är kär i på riktigt. Ska kolla dina länkar..
Citera
2017-01-10, 01:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bithax
Jag vet, men vissa kvinnor verkar inte ha förmågan att fatta hur bra det skulle kunna bli om de bara la ned sin envishet, och allt trams och alla konstiga känslor och sa "okej, det är ett problem, det tycker jag också, låt oss lösa det tillsammans".

När jag väl hittat en kvinna som är så kommer jag att stanna hos henne för gott har jag en känsla av.

Precis, där är du helt spot on på problemet! För vi båda älskar varandra.
Så det jag undrade i tråden är hur man kan få en sån tjej att bara lägga ner envisheten så det kan bli bra.
Citera
2017-01-10, 01:36
Medlem
lilalis avatar
Nu måste jag tyvärr vara taskig; men det är ju rätt patetisk att böna och be efter komplimanger. Och hur naiv och lättlurad är du? Vet du vad "deflection" är? Det är ett skitbra verktyg för att få andra att känna siģ som svin medans hon får känna sig som ett offer varje gång du försöker få henne att inse hur sårande hennes beteende är. Varje gång så ska hon gnälla över hur dålig du tycker hon är och hur dålig hon känner sig, medans hon bara skiter i att ta ansvar för och ändra sitt beteende, och hon snarare bara beter sig värre och värre.

Hon är en manipulativ ice queen som vill ha kontroll över dig och se dig kräla i stoftet. Känslokyla är ett jättemysigt vapen för kalla haggor. Fattar du inte att hon njuter alltmer ju mer du vill ha hennes uppmärksamhet och bekräftelse?

Om du inte dumpar henne så får du skylla dig själv; ni förtjänar varandra.
Citera
2017-01-10, 01:39
Medlem
lilalis avatar
Sorry. Kanske tog i lite väl...
Citera
2017-01-10, 01:42
Medlem
lilalis avatar
Citat:
Nej det är inte för hon är så snygg, har haft betydligt snyggare tjejer men jag är inte så ytlig. Men det är den första tjejen som jag är kär i på riktigt. Ska kolla dina länkar..

Må så vara. Men när vissa snubbar kärar ner sig i en tjej så placerar de henne också på piedestal, blir totalt förblindade och oerhört naiva. Bara för att du är kär i henne betyder inte att hon är en ängel. Hon verkar tyvärr vara något av en häxa.
Citera
2017-01-10, 01:45
Medlem
bithaxs avatar
Citat:

Det ironiska är ju att så fort han dumpat henne så kommer hon bli jättemysig igen, utan det är bara nu när hon är i ett förhållande som hon tror att hon skall hålla på såhär. Förmodligen är det nått hon har lärt sig hemmifrån. Hon har alltid fått uppmärksamhet genom att dra sig undan.

Det är förmodligen ett inlärt anknytningsmönster.
Att hon inte vill diskutera det hela, är dock endast envishet.

Tyvärr tror jag att många kvinnor är som djur, de behöver dreseras, lära sig att sluta vara skygga, lära sig att uppföra sig, lära sig hålla tyst osv.
Senast redigerad av bithax 2017-01-10 kl. 01:48.
Citera
2017-01-10, 01:48
Medlem
Citat:
Nu måste jag tyvärr vara taskig; men det är ju rätt patetisk att böna och be efter komplimanger. Och hur naiv och lättlurad är du? Vet du vad "deflection" är? Det är ett skitbra verktyg för att få andra att känna siģ som svin medans hon får känna sig som ett offer varje gång du försöker få henne att inse hur sårande hennes beteende är. Varje gång så ska hon gnälla över hur dålig du tycker hon är och hur dålig hon känner sig, medans hon bara skiter i att ta ansvar för och ändra sitt beteende, och hon snarare bara beter sig värre och värre.

Hon är en manipulativ ice queen som vill ha kontroll över dig och se dig kräla i stoftet. Känslokyla är ett jättemysigt vapen för kalla haggor. Fattar du inte att hon njuter alltmer ju mer du vill ha hennes uppmärksamhet och bekräftelse?

Jag bönar och ber inte, vi har tex pratat om att hon aldrig gett mig en komplimang flera gånger innan men inget blir bättre. Så det där med att "kom igen ge mig en komplimang nu annars får jag väl få det av andra" sa jag mer med glimten i ögat för att jävlas med henne i protest för hon vägrar förbättra sig.
Ja jag förstår vad du menar med "deflection" och det stämmer nog lite in på henne för hon vet att när hon är kall mot mig är de det värsta jag vet.

Varför förtjänar vi varandra för att jag blir sårad som inte får någon uppskattning för allt jag gör för henne?
Citera
2017-01-10, 01:55
Medlem
lilalis avatar
Citat:
Varför förtjänar vi varandra för att jag blir sårad som inte får någon uppskattning för allt jag gör för henne?

Som sagt så ber jag om ursäkt för att jag var lite väl hård. Men jag AVSKYR manipulativa människor som behandlar andra illa och utan respekt eller omtanke, samt inte tar något som helst ansvar för sitt eget beteende. Blir lite lätt vansinnig på deras "enablers" också. Var inte hennes enabler. Det finns tyvärr mycket litet hopp om någon sorts förändring eller förbättring hos henne; det verkar hon ju uppenbarligen för egoistisk och barnslig för.

Vad exakt är du egentligen kär i? Är du säker på att du inte bara är hög på kroppskemin samt förblindad av någon fantasi om hur du tror och hoppas att hon kan vara?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in