Flashback bygger pepparkakshus!
2017-01-16, 19:30
Medlem
apelsinhimlens avatar
En ny undersökning skulle slå ner som en briserande bomb och det vet alla om.

Alla tänkande människor i Sverige vet att blattarna är orsaken till den skenande kriminaliteten.
Citera
2017-01-16, 19:38
Medlem
another-devils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apelsinhimlen
En ny undersökning skulle slå ner som en briserande bomb och det vet alla om.

Alla tänkande människor i Sverige vet att blattarna är orsaken till den skenande kriminaliteten.

Sossarna och moddarna är alla rädda eftersom de vet att en ny BRÅ rapport som den från 2005 men med ännu värre resultat kommer bidra till högre siffror för sd 2018. Man vill därför skjuta på en sån rapport så länge det bara går. Det tar väl minst nåt år att ta fram rapporten så det är nog redan kört att få fram den innan nästa val.
Citera
2017-01-16, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp
Det må jag säga! Har DN blivit hackade eller kommer någon att få sparken? Det var ju rent sunt förnuft från början till slut

Förutom det sista, gränsen ska permanent stängas för välfärdsmigranter. Inte en till MENA eller Afrikan över gränsen enlig mig. Inte heller en enda tiggare.

Annars var väl det en hyfsat bra artikel med egentligen självklara förslag
Citera
2017-01-16, 19:41
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
Morgan Johanssons kommentar i frågan skulle kanske kunna bli en egen tråd.

"-Den politiska slutsatsen som jag ska dra, den kan jag redan dra med de internationella och svenska studier som finns", säger justitieminister Morgan Johansson (S) till SVT Nyheter.

Vad fan snackar karln om, ingen annan än han själv är tydligen berättigad att känna till fakta!

En första tanke är ju att det kanske finns andra som vill ha denna fakta och statistik om nu Morgan Johansson är helt ointresserad av den. Men då baserar jag tanken på hans ord. Dock är det inte så verkligheten ser ut - han säger ju bara något som låter bra - utan huvudskälet till att ingen ny rapport ska tas fram är:

- Denna information måste hållas hemlig. Annars gynnas SD och mångkulturkritikerna väldigt mycket.

Som jag skrev i detta inlägg så redovisar en statlig myndighet detaljerad statistik om beståndet av barrsågtimmer, massaved och massaflis varje år, trots att knapp någon svensk bryr sig. Så det finns ju inget hinder mot att ta fram och publicera statistik, hur meninglös den än verkar för flertalet. Så just det är inget argument alls.

Och nu pratar vi om mycket viktig statistik som berör och intresserar väldigt många människor. Inklusive svensk media.
Citera
2017-01-16, 19:43
Medlem
Scherings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enondgris
Nu har DN blivit nazister:

https://unvis.it/dn.se/ledare/huvudl...s-nationalitet
Bra, DN har tagit beslut att det blir av. När kan vi läsa rapporten tro?
Citera
2017-01-16, 19:44
Medlem
S.Kandals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp
Det må jag säga! Har DN blivit hackade eller kommer någon att få sparken? Det var ju rent sunt förnuft från början till slut

När man läste nedan mening drog man lite på munnen, minst sagt.

"Det är klart att medier inte ska skygga för ämnen som är kontroversiella, oavsett om det gynnar ett visst parti."

Vet inte om det finns någon slutsats att dra i detta fall, gissar att det var ett olycksfall i arbetet.
Citera
2017-01-16, 19:45
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.Kandal
Nu jävlar blommar det, har Wolodarski fått kicken!?

Ovanligt klarsynt för att vara DN, men det är inte Wolodarski och inte den där DN-muppen som gick i taket på twitter.
Citera
2017-01-16, 19:49
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Ovanligt klarsynt för att vara DN, men det är inte Wolodarski och inte den där DN-muppen som gick i taket på twitter.

Ja, lite överraskande att läsa sånt här i DN:

Citat:
"Själva sakfrågan då: Är det rätt eller fel att låta Brå göra analyser där gärningsmäns födelseland är en av de faktorer som tas med? Naturligtvis är det rätt. Statistik är sällan fördomsfull. Vill vi begränsa kriminaliteten är en början att samla in så mycket fakta som möjligt om brotten, och dit hör vilken bakgrund den har som begår dem."

Jag instämmer helt med detta:

"Vill vi begränsa kriminaliteten är en början att samla in så mycket fakta som möjligt om brotten, och dit hör vilken bakgrund den har som begår dem."

Men vår regering håller inte med. Kanske för att den är faktaresistent?
Citera
2017-01-16, 19:51
Bannlyst
Kroknäsan Jerzy är urtypen av den konspirerande och samhällsförstörande juden. Att en sån person fått en så framträdande roll i media är skrämmande, minst sagt.
Citera
2017-01-16, 19:52
Medlem
Scherings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sajebis
Tror att tilltron till en ny studie är något överskattad som valgodis faktiskt. Alla vet ju redan att babbarna är överrepresenterade inom framförallt våldsbrottsligheten, sen om svensson får siffran 2,5 eller 6 presenterad för sig är nog skit samma. Ta 2006 t ex då fanns det ju en ganska ny rapport men inte röstade folk "rätt" för det.
Nej, alla vet verkligen inte det.

Citat:
Ursprungligen postat av sajebis
Sen kanske man inte bara ska se det som att SD skulle dra nytta av den studien, är väl tämligen säkert att de andra partierna också skulle göra det fast omvänt så att säga. V, MP, Fi framförallt skulle säkert hävda att utanförskapet har växt och kräva ännu mer pengar till den gigantiska gökungen.
Det kan de gärna få kräva, det finns inte mer pengar nu.
Citera
2017-01-16, 19:57
Medlem
Scherings avatar
Förresten, för att återkoppla till turerna i den gamla tråden om mörkandet av händelserna i Kungsan - har någon tipsat utländsk media?

Nu finns det ju en lättläst artikel i DN som de utrikiska blaskorna kan skriva av.
Citera
2017-01-16, 19:58
Medlem
Finns det inte någon svensk kriminolog som vill veta hur det ligger till? Är de avskaffade? Har de dött ut? Att en utlänning inte vill veta hur det ser ut i Sverige borde vara lika intressant som... tja något väldigt ointressant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in