Citat:
Ursprungligen postat av
Hultabultan
Morgan Johanssons kommentar i frågan skulle kanske kunna bli en egen tråd.
"-Den politiska slutsatsen som jag ska dra, den kan jag redan dra med de internationella och svenska studier som finns", säger justitieminister Morgan Johansson (S) till SVT Nyheter.
Vad fan snackar karln om, ingen annan än han själv är tydligen berättigad att känna till fakta!
En första tanke är ju att det kanske finns andra som vill ha denna fakta och statistik om nu Morgan Johansson är helt ointresserad av den. Men då baserar jag tanken på hans ord. Dock är det inte så verkligheten ser ut - han säger ju bara något som låter bra - utan huvudskälet till att ingen ny rapport ska tas fram är:
- Denna information måste hållas hemlig. Annars gynnas SD och mångkulturkritikerna väldigt mycket.
Som jag skrev i
detta inlägg så redovisar en statlig myndighet detaljerad statistik om beståndet av barrsågtimmer, massaved och massaflis varje år, trots att knapp någon svensk bryr sig. Så det finns ju inget hinder mot att ta fram och publicera statistik, hur meninglös den än verkar för flertalet. Så just det är inget argument alls.
Och nu pratar vi om mycket viktig statistik som berör och intresserar väldigt många människor. Inklusive svensk media.