Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-01-26, 19:04
Medlem
Tarstans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hawka
Muren ska stå i över 100 år, så man kan inte se den som en engångssumma, det är en fjärt i rymden jämfört med vad USA och Mexiko betalar idag för att inte ha

Det viktigaste är att minska människo/drog smuggling till USA och vapen/penning smuggling till Mexiko, så muren måste upp snabbt. Båda stater har förlorar tusentals miljarder varje år på att låta gränsen stå öppen.

Vad kostar det att uppföra muren? Enligt wiki är gränsen 3,201 kilometer lång, låter som det kan bli ganska dyrt.
2017-01-26, 19:11
Medlem
Scherings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Du menar att du tror att drogsmugglare kommer att ge upp att gräva tunnlar nu när den jättehöga muren kommer att färdigställas? Kartellerna som lyckas sälja knark i högsäkerhetsfängelser tänker "oj, nu är det kört!".
Allt verkar vara väldigt svart och vitt för dig. Om någon någonsin har lyckats ta sig förbi en mur så innebär det att murar är totalt värdelösa. Om någon någonsin har haft besvär att skaffa ett ID-kort så innebär det att man behöver ta bort alla krav på legitimering. Osv.
2017-01-26, 19:13
Medlem
Scherings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarstan
Vad kostar det att uppföra muren? Enligt wiki är gränsen 3,201 kilometer lång, låter som det kan bli ganska dyrt.
U.S. Customs and Border Protections årliga budget motsvarar 37 500 kr per meter gräns USA-Mexico.
2017-01-26, 19:15
Medlem
Citat:

100-150 miljarder vilket utslaget blir 2 miljarder/år inkl underhåll.

Vilket i sin tur är någon ynka procent av dagens kostnader där tiotusentals agenter och militärer vakar gränsen till fots.

Muren är ett ekonomiskt genidrag, som mer eller mindre alla Presidenter utlovat.

Trump ber Mexikos President att stanna hemma:

Citat:
“If Mexico is unwilling to pay for the badly needed wall, then it would be better to cancel the upcoming meeting,” Trump wrote on Twitter on Thursday morning.

Nieto stressed on Wednesday that his country would not pay for the wall.

“I have said it over and over again: Mexico will not pay for any wall,” Nieto, adding that “Mexico does not believe in walls.”

http://www.breitbart.com/big-governm...wont-pay-wall/

Nieto påstår att han Mexiko inte "tror på murar", trots att dem uppför en egen mur mot Guatemala.
2017-01-26, 19:16
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Drygt 20 miljarder dollar. En spottstyver med tanke på USAs enorma ekonomi. Dessutom ska Mexiko betala.
Muren kommer bli ett magnifikt projekt som kommer innebära arbetstillfällen, nationell säkerhet och sänkta fängelsekonstnader.
Snart börjar konstruktionen. Ropen om att muren är omöjlig att bygga, att det är omöjligt att få Mexiko att betala, att det är omöjligt att stoppa människor och drogsmuggling med en mur kommer upphöra.

Alla vet egentligen att murar är väldigt bra för att hålla folk ute, eller inne. Därför har vi murar runt fängelser, runt borgar, runt Vatikanen. Därför har vi gated communities och därför har vi lås på våra ytterdörrar och toaletter. Men den liberala fårskocken är inte kapabla till någonting. Det de själva inte klarar av och det de själva inte kan förstå, leder till skrik, gråt och tandagnissel.

Att någon tänkande människa skulle vilja associeras med dessa mentala fossiler är för mig en gåta.
2017-01-26, 19:20
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Så han leker runt Trump utan att kunna lagen riktigt.
NYC får nog inse att om de vill försörja illegala immigranter får de bekosta det själva. De kan gå till domstol hur mycket de vill. Resultatet blir bara att skattebetalarna får betala juristkostnader OCH bidrag till illegala migranter. Sanctuary cities är borta innan året är till ända, sanna mina ord.
2017-01-26, 19:28
Medlem
Tarstans avatar
Det var billigare än jag trodde, men förmodligen blir siffran högre.
Murar går också att ta sig under eller över på något sätt, särskilt i svår terräng.
2017-01-26, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Vissa lever i gameltestamentlig tid, andra lever i nutiden.
I de flesta historieböcker så föll Konstantinopel 1453. Rätt långt efter gammaltestamentlig tid, men det är ju såklart svårt för mig att veta. Jag är ju inte lika smart som du är.
2017-01-26, 19:46
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NyttNick3
I de flesta historieböcker så föll Konstantinopel 1453. Rätt långt efter gammaltestamentlig tid, men det är ju såklart svårt för mig att veta. Jag är ju inte lika smart som du är.
Jamendärserman. Kanske jag syftade på Jericho. Vad tror du? Sluta svara på mina inlägg. Du tillför ingenting till diskussionen om Trumps inrikespolitik. Dina one-liners är tråkiga och intetsägande. Allt du gör är att gnälla. Kanske duger du inte till annat.

Åter till topic:

Trump har beslutat att publicera en veckorapport över brott begångna av illegala migranter. Vilket genidrag. Denna enkla åtgärd kommer rycka undan mattan för migrationsfanatikerna. Kanske kan vi få igång en rejäl diskussion kring hur många människoliv dessa monster offrat under sin strävan efter godhetspoäng från globalistmaffian. Det är tydligt att räkenskapens tid är nära. Många kommer få uppleva förakt, bli av med försörjning och en del kommer, förhoppningsvis, förlora livet i hämdaktioner.

Go TRUMP. Sopa gatan med liberalerna. Underbart att skåda. Han är fanimej ostoppbar.
Senast redigerad av Japhy 2017-01-26 kl. 20:36.
2017-01-26, 20:36
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Måste säga att det är spännande dagar i världspolitiken. Trumpen levererar verkligen på sina vallöften.

Redan, efter 6 dygn som president är förhållandet till Mexiko nedfryst till is!

Och Kina verkar inte så roade heller, även om de är diplomatiska:
https://www.youtube.com/watch?v=d7J6wFa-vYc

Hur funkar det med alla dessa Executive Orders? Hur mycket makt har Trump via dessa? Trodde det mesta måste tröskas genom kongressen?
2017-01-26, 20:41
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Du glömmer att många Trump supportrar lever efter "lyssna på vad som sägs och blunda för det som sker"

Inte alls. Till sist måste även Trump visa resultat för att behålla sina supportrar. Det gäller alla politiker oavsett färg.
2017-01-26, 20:43
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Inte alls. Till sist måste även Trump visa resultat för att behålla sina supportrar. Det gäller alla politiker oavsett färg.

Inte för de blinda av tron om att han är deras Messias

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in