Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-24, 18:07
Medlem
afvongreves avatar
Jag tycker att det går väldigt trögt för D. Trump. Skulle inte han bomba bort IS? Nej, antingen är han i Dubai och säljer vapen eller så spelar han golf. Vad bra det blev i Manchester. När tänker egentligen D. Trump ta itu med IS? Det händer ju absolut ingenting.
2017-05-24, 18:10
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afvongreve
Jag tycker att det går väldigt trögt för D. Trump. Skulle inte han bomba bort IS? Nej, antingen är han i Dubai och säljer vapen eller så spelar han golf. Vad bra det blev i Manchester. När tänker egentligen D. Trump ta itu med IS? Det händer ju absolut ingenting.

Att skicka en bomb på IS är inte bara att göra. Man måste få alla länder enade först att kriga emot IS. Men som det ser ut nu så verkar endast Ryssland och Israel vilja vara på att bomba IS. Det räcker inte. Alla länder måste vara med, utom Sverige. Varför ska Svenska rasen offra sig?
2017-05-24, 18:11
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dogberry
Det vore intressant om du i dina inlägg förklarade mer vad du menar. Det här är svårt att förstå. I alla fall för mig. Av vilken anledning skulle det "bli inget" för Flynn om det dras "Clintonhistorier"?

Och vad har någons agerande i ett rättsfall att göra om USA anses korrupt? I ett så stort land är det väl svårt för någon att göra något utan att någon tycker att det är fel ute i omvärlden.

Om Flynn döms så betyder det att Clinton skulle också dömas hårdare.
Hon är fortfarande på fri fot.
2017-05-24, 18:23
Medlem
afvongreves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Att skicka en bomb på IS är inte bara att göra. Man måste få alla länder enade först att kriga emot IS. Men som det ser ut nu så verkar endast Ryssland och Israel vilja vara på att bomba IS. Det räcker inte. Alla länder måste vara med, utom Sverige. Varför ska Svenska rasen offra sig?

Nä en bomb räcker ju inte, det har du helt rätt i. Men jag trodde att D. Trump lovade att bomba bort IS? Han har ju inte ens börjat. Varför ska svenska rasen offra sig, skrev du. Men du det finns ingen svensk ras, hehe. Precis vi bara väntar på när D. Trump börjar röja! Iran är farligaste landet enligt D. Trump. Nu minns jag inte varför. Vet du varför?
2017-05-24, 18:44
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Nä en bomb räcker ju inte, det har du helt rätt i. Men jag trodde att D. Trump lovade att bomba bort IS? Han har ju inte ens börjat. Varför ska svenska rasen offra sig, skrev du. Men du det finns ingen svensk ras, hehe. Precis vi bara väntar på när D. Trump börjar röja! Iran är farligaste landet enligt D. Trump. Nu minns jag inte varför. Vet du varför?

Personligen så vill han bomba bort IS. Men då får han väll på käften för det också.

Finns en Svensk ras om vi erkänner den Varför inte?

Iran har mycket terrorister och är väldigt ostabilt land. Men Irak är samma sak. Syrien ockå.
2017-05-24, 18:49
Medlem
Slottsherres avatar
Citat:

Var menar du att man ska släppa bomben på IS?
Dom flyttar ju mer och mer sin verksamhet mot mjuka mål i Europa.
Det går inte att bomba bort?
2017-05-24, 18:59
Medlem
afvongreves avatar
Citat:
Personligen så vill han bomba bort IS. Men då får han väll på käften för det också.

Finns en Svensk ras om vi erkänner den Varför inte?

Iran har mycket terrorister och är väldigt ostabilt land. Men Irak är samma sak. Syrien ockå.

Ja Iran har terrorister och Irak och Syrien och Pakistan och Egypten och Libyen och Frankrike och Belgien och Storbritannien och Algeriet och Tyskland och Afghanistan. Vilka har jag glömt? Säkert en och annan terrorist i Spanien också... Palestina...
2017-05-24, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slottsherre
Var menar du att man ska släppa bomben på IS?
Dom flyttar ju mer och mer sin verksamhet mot mjuka mål i Europa.
Det går inte att bomba bort?

Ja det är ju det som är lite lustigt med Trump. Han sa i sitt tal i Saudi att alla de 51 muslimska länderna ska driva ut extremisterna ur sina länder.

Det är kanske så att Trump ska bomba hela Europa så att IS försvinner när de väl är utdrivna dit. Det vore ju praktiskt så försvinner otäcka NATO och USA och Ryssland kan äntligen förenas. Som de har längtat!

Undrar vad det första Trump gör när han kommer hem?`Twittar först och golf sen eller tvärtom?

Tror väl inte att han tar tag i Rysslandsgrejen och försöker reda ut för folk vad alla the best people han haft omkring sig eventuellt har gjort och att han tar avstånd ifrån det?
2017-05-24, 19:59
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ja Iran har terrorister och Irak och Syrien och Pakistan och Egypten och Libyen och Frankrike och Belgien och Storbritannien och Algeriet och Tyskland och Afghanistan. Vilka har jag glömt? Säkert en och annan terrorist i Spanien också... Palestina...

Ja. Men du räknar upp vita länder. Man kan inte banna vita länder. Bara bruna länder.
2017-05-24, 20:25
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Du minns rätt. Clinton blev friad av Senaten.
Det blir förmodligen Trump också (om det skulle gå så långt), åtminstone så länge republikanerna är i majoritet.

Det visar sig, det verkar just nu som att en stor mängd republikaner överväger att kasta Trump framför tåget för att kunna rädda sitt egna skin då han aktivt skadar partiet när han inte klarar av en så simpel sak som att hålla sig till en lögn
2017-05-24, 21:51
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
När Bill Clinron ljög om Lewinski ledde det till impeachment. Så det är allvarliga saker.

Lewinski fick immunitet för att hon vittnade mot honom.

Clinton ljög under ed tror jag.

FBI kom för övrigt till att Flynn inte verkar ha "ljugit" med flit.

Som jag förstår (inte så insatt i just Flynn's case) är de flesta problem med Flynn inte har direkt koppling med Ryssland och i sig inte är alls så seriösa (ser mer ut som 'extremely careless' typer). Det finns dock så många olika fel att man misstänker att han kanske begått andra, allvarligare, brott.

Annars håller jag med en av skribenter ovan att det mest problematiska nu är eventuell 'obstruction of justice' med Comey. Men även det ser inte så allvarligt (just nu) ut för att det leder till något. Det kan dock skada Trump/Reps rejält i 2018.
2017-05-24, 22:00
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Det visar sig, det verkar just nu som att en stor mängd republikaner överväger att kasta Trump framför tåget för att kunna rädda sitt egna skin då han aktivt skadar partiet när han inte klarar av en så simpel sak som att hålla sig till en lögn
Nej, det verkar inte så. Du ljuger som vanligt

Det finns ingen större mängd som ens aktivt kritiserar honom. Fler röster för att 'vi måste ha en utredning', men inte något annat.

Eller jo, man kan nog säga att det finns en stor mängd som vill bli av med Trump. Men det flesta av de har alltid velat det. De har inte gjort och fortfarande inte planerar göra det eftersom Trump fortfarande mycket populär bland de republikanska väljarna. Det kostar helt enkelt att gå mot honom.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in