Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-07-21, 14:29
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snurrebox
Okej.

1) Stoppat sandnegerinvasionen av USA
Ingen kommentar...
2) Skapat fred i Syrien
Fortfarande krig där vad jag vet?
3) Avvärjt världskrig med Ryssland
Varför skulle dom vilja kriga med sin puppet?
4) Krossat ISIS (Obongo Husseins skapelse)
Knappast Trumps förtjänst endast utan här har Obama lagt mycket förarbete.
5) Avslöjat klimatbluffen
Klimathotet är ingen bluff och det backas av 99% av världens forskare i ämnet.
6) Stoppat barnmördarkliniker
Abortkliniker är inte barnmördarklinker utan medicinska kliniker som stoppar mycket misär och lidande.
7) Fört USA in i en ny ekonomisk guldålder
Thanks Obama.

8) Krossat "demokraterna"
På vilket sätt?
1. Han införde en muslim ban. Att du vänder dig mot semantik, istället för att kommentera, säger oss alla att du är en gullig liten snöflinga. Illegala gränsövergångar är nere med 70%. Avvisnignarna har aldrig varit högre. MAGA!

2. Det beror på att du är okunnig.

3. Jag tror inte att du förstår att DNC de fact VILL ha kärnvapenkrig mot Ryssland. Finns mängder av uttalanden som pekar åt det hållet. Om du vill ha kärnvapenkrig mot Ryssland får du gärna argumentera för fördelarna med ett sånt krig. Jag är säker på att jag kan presentera långt fler fördelar med handel och kulturellt utbyte.

4. Nej, Omaba försörjde ISIS med utbildning och vapen. Känner du inte till det? Det har varit uppe i nästan alla MSM-kanaler.

5. Det är bara vad du tror. Det är svårt att diskutera med ignoranta och okunniga personer. Hur som helst hoppade han av/ska omförhandla parisavtalet och det är TOPPEN. MAGA!

6. Det är din åsikt du presenterar här. Att det är en framgång för Trumps väljarbas är otvivelaktigt.

7. Ja, jag är säker på att Obamas enorma lån har bidragit till den nuvarande högkonjunkturen, tillsammans med låga räntor. Att Trump lockat tillbaks företag står dock utom allt tvivel. Ska du ge Obama ääran för allt som går bra tycker jag du ska anklaga honom för allt som går dåligt också.

8. Demokraterna saknar ledning, saknar politiska idéer, har förlorat de senaste fyra extravalen och få ser att de har någon vettig väg att gå nu. Det är ett extremt splittrat parti, värre än GOP. Det enda som förenar dem är ett intensivt hat mot Trump. Frågan är om det inte mest är att betrakta som ett missnöjesparti på yttersta vänsterkanten. Men Kamala Harris som kandidat 2020 lär det gå än mer åt skogen.
2017-07-21, 14:36
Medlem
snurreboxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Du kanske tror att andra hotell hade låtit Trump och anhang bott gratis? Kanske du inte förstår att USA sparar pengar när Trump bor hemma hos sig själv istället för på någon annans hotell. Det förvånar mig inte att du inte klarar av att tänka klart. Det är ett tecken på vänsterns psykbryt och är ganska underhållande att följa.

Försök att förstå att även när Trump golfar på SIN EGEN golfklubb, bilr det billigare för staten eftersom HAN SJÄLV inte behöver betala för sig.

Dessutom skänker Trump bort HELA sin lön som president. Han liknar JFK på så många sätt, denne orangea hjälte.

Det är korrupt att ta pengar från skattebetalarna och ge till sig själv, handlar inte om att spara pengar.
2017-07-21, 14:38
Medlem
snurreboxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feodor
Golf är motion. Bra att han gör det. Han får gärna göra det oftare. Att ta en runda när man ändå bor på ett ställe med golfbana är inte semester som du försökte framställa det som.

Vad yrar du om? "När man ändå är på ett ställe med golfbana", problemet är ju att han åker till ett ställe med golfbana i Florida flera gånger i månaden på skattebetalarnas pengar sen om han spelar golf eller ligger i solen och glassar med en drink är ju irrelevant. Kan dock hålla med om att det är bra att Trump rör på sig, det kan han behöva.
2017-07-21, 14:42
Medlem
Citat:
Vad yrar du om? "När man ändå är på ett ställe med golfbana", problemet är ju att han åker till ett ställe med golfbana i Florida flera gånger i månaden på skattebetalarnas pengar sen om han spelar golf eller ligger i solen och glassar med en drink är ju irrelevant. Kan dock hålla med om att det är bra att Trump rör på sig, det kan han behöva.

Fake news. Det är du som yrar. Han har inte semester när han är på Maralago utan han arbetar. ABC Fake news påstod att han spelade golf vid varje tillfälle han var där men enligt Vita Huset rör det sig om 3 rundor.
2017-07-21, 14:46
Medlem
Kafka_Gods avatar
Donald Trump är nere på rekordlåga 38.8% appoval i Galups undersökning. Snittet för en president vid samma tid ligger på 62% och där låg de riktiga presidenterna Barack Hussein Obama och Dick Nixon.

Citat:
His second quarter ranks 250th out of all 287 presidential quarters Gallup has measured since 1945.

http://time.com/4868028/donald-trump-approval-rating/

_/Winning:404NotFound.
2017-07-21, 14:49
Medlem
snurreboxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
1. Han införde en muslim ban. Att du vänder dig mot semantik, istället för att kommentera, säger oss alla att du är en gullig liten snöflinga. Illegala gränsövergångar är nere med 70%. Avvisnignarna har aldrig varit högre. MAGA!

Jag sa att jag inte har någon kommentar och du läser in otroligt mycket i det. Förövrigt är starkt emot identitetspolitiken som "snöflingarna" står för, ett stort hot mot samhället.

2. Det beror på att du är okunnig.
Utbilda mig?

3. Jag tror inte att du förstår att DNC de fact VILL ha kärnvapenkrig mot Ryssland. Finns mängder av uttalanden som pekar åt det hållet. Om du vill ha kärnvapenkrig mot Ryssland får du gärna argumentera för fördelarna med ett sånt krig. Jag är säker på att jag kan presentera långt fler fördelar med handel och kulturellt utbyte.
Ingen vill ha kärnvapenkrig, det är slutet på mänskligheten som vi känner den.

4. Nej, Omaba försörjde ISIS med utbildning och vapen. Känner du inte till det? Det har varit uppe i nästan alla MSM-kanaler.
Dom försörjde rebellgrupper med vapen som sedan blev ISIS, stort misstag kan jag hålla med om men kriget mot ISIS har hållit på i flera år nu och bara för att Trump kommer in i slutspurten så är det inte hans förtjänst.

5. Det är bara vad du tror. Det är svårt att diskutera med ignoranta och okunniga personer. Hur som helst hoppade han av/ska omförhandla parisavtalet och det är TOPPEN. MAGA!
Jag och tusentals forskare är okunniga ja.

6. Det är din åsikt du presenterar här. Att det är en framgång för Trumps väljarbas är otvivelaktigt.
Ja och för alla som måste göra illegala aborter är den knappast en framgång.

7. Ja, jag är säker på att Obamas enorma lån har bidragit till den nuvarande högkonjunkturen, tillsammans med låga räntor. Att Trump lockat tillbaks företag står dock utom allt tvivel. Ska du ge Obama ääran för allt som går bra tycker jag du ska anklaga honom för allt som går dåligt också.

8. Demokraterna saknar ledning, saknar politiska idéer, har förlorat de senaste fyra extravalen och få ser att de har någon vettig väg att gå nu. Det är ett extremt splittrat parti, värre än GOP. Det enda som förenar dem är ett intensivt hat mot Trump. Frågan är om det inte mest är att betrakta som ett missnöjesparti på yttersta vänsterkanten. Men Kamala Harris som kandidat 2020 lär det gå än mer åt skogen.
Det är väl inte Trumps förtjänst att Demokraterna är vilsna?

Se bold.
2017-07-21, 14:51
Medlem
snurreboxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feodor
Fake news. Det är du som yrar. Han har inte semester när han är på Maralago utan han arbetar. ABC Fake news påstod att han spelade golf vid varje tillfälle han var där men enligt Vita Huset rör det sig om 3 rundor.
Hur vore det om han arbetade i Vita huset istället för att slösa skattepengar på att flyga fram och tillbaka till Florida? Republikanerna brukar ju vara mot att slösa skattepengar, bidrag till sjuka och fattiga är ju dåligt men en miljardär kan man slänga miljoner på? Dubbelmoralen är påtaglig.
2017-07-21, 14:58
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kafka_God
Donald Trump är nere på rekordlåga 38.8% appoval i Galups undersökning. Snittet för en president vid samma tid ligger på 62% och där låg de riktiga presidenterna Barack Hussein Obama och Dick Nixon.

http://time.com/4868028/donald-trump-approval-rating/

_/Winning:404NotFound.

Trots att Trump gör bra saker - skapar jobb och ser till så ekonomin blomstrar i USA - så är han inte omtyckt av folket.
Orsaken är att oavsett vad Trump gör, så kommer media alltid att skriva skit om han.

Det var inte meningen att Trump skulle bli president. Allt var planerat att Hillary Clinton skulle bli president. Hon fick allt serverat framför sig och stod alltid över lagen. Hon var liksom den utvalde som skulle följa Obama's linje. Demokraterna satsar alltid på unika personer som kandidater till presidentposten - Afroamerikan, Kvinna...och nu börjar det snackas om att en muslim ska kandidera. Vad näst: Mexikan eller Kines?

Men detta är något som media inte berättar om. Så Trump kan vara lugn och fortsätta kritisera media. Till slut när Trump har nått botten på ca 20% så kommer folk fråga sig: Varför är det bara 20% som stödjer Trump, när Trump har avslutat kriget och ekonomin blomstrar som vanligt?

Valet 2020 när Trump, antingen förlorar mot någon annan kandidat(eller vinner valet igen - vem vet) så kommer det troligtvis vara Demokraterna som tar makten i Vita Huset. Då jävlar kommer du få se på åter igen - krig.
2017-07-21, 15:04
Medlem
Rasande-Roses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Trots att Trump gör bra saker - skapar jobb och ser till så ekonomin blomstrar i USA - så är han inte omtyckt av folket.
Orsaken är att oavsett vad Trump gör, så kommer media alltid att skriva skit om han.

Det var inte meningen att Trump skulle bli president. Allt var planerat att Hillary Clinton skulle bli president. Hon fick allt serverat framför sig och stod alltid över lagen. Hon var liksom den utvalde som skulle följa Obama's linje. Demokraterna satsar alltid på unika personer som kandidater till presidentposten - Afroamerikan, Kvinna...och nu börjar det snackas om att en muslim ska kandidera. Vad näst: Mexikan eller Kines?

Men detta är något som media inte berättar om. Så Trump kan vara lugn och fortsätta kritisera media. Till slut när Trump har nått botten på ca 20% så kommer folk fråga sig: Varför är det bara 20% som stödjer Trump, när Trump har avslutat kriget och ekonomin blomstrar som vanligt?

Valet 2020 när Trump, antingen förlorar mot någon annan kandidat(eller vinner valet igen - vem vet) så kommer det troligtvis vara Demokraterna som tar makten i Vita Huset. Då jävlar kommer du få se på åter igen - krig.

Man kan lägga väldigt liten tillit till opinionsundersökningarna. De intervjuar hippt folk i kuststäderna, de ringer inte runt till glesbygden i Montana. När medierna är tillräckligt desperata så kommer de att publicera undersökningar som påstår att Trump har noll procent popularitet.

Sägas skall också att Obama aldrig hade 62% popularitet. Han var avskydd av mer än 50% av invånarna.

Kommer bli ytterst intressant att se förklaringarna på DN när Trump vinner en andra mandatperiod. Hur länge kan man producera masslögner om "rysslandspåret"?
Senast redigerad av Rasande-Rose 2017-07-21 kl. 15:06.
2017-07-21, 15:08
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Det är korrupt att ta pengar från skattebetalarna och ge till sig själv, handlar inte om att spara pengar.

Nej, det är en besparing att han golfar på sin egen golfbana och bor på sitt eget hotell. Det ska skattebetalarna vara glada för. Sen att du lider av Trumpofobi må så vara, men nån logik borde väl ändå finnas kvar bland allt ditt hat?
2017-07-21, 15:09
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rasande-Rose
Man kan lägga väldigt liten tillit till opinionsundersökningarna. De intervjuar hippt folk i kuststäderna, de ringer inte runt till glesbygden i Montana. När medierna är tillräckligt desperata så kommer de att publicera undersökningar som påstår att Trump har noll procent popularitet.

Självklart är det så. Viktigaste är att kolla vem som är beställaren av alla dessa undersökningar. Är det Trump själv eller är det "oberoende" människor med knytning till Demokraterna, eller är det Demokratiska partiet själv.

När man beställer en opinionsundersökning så vill opinionsundersökningsbolaget att du ska fortsätta beställa mer siffror från dem. Om du får fina siffror från ett opinionsundersökningsföretag. Då är chansen stor att nästa månad, beställer du samma tjänst igen från samma opinionsundersökningsföretag.

Men skulle du få dåliga siffror så kanske det är är så stor sannolikhet att du vill se ditt dåliga omdöme - resultatet - av ditt arbete. Så därför beställer sällan folk mätningar från opinionsundersökningsföretag om man bara få dåliga siffror.

Citat:
Sägas skall också att Obama aldrig hade 62% popularitet. Han var avskydd av mer än 50% av invånarna.

En annan viktig sak när det kommer till opinionsundersökning är att frågorna ställs unika:
"Vem skulle du rösta på idag" är inte samma som "Vem har du förtroende för".

Trump kan ha 40% som stödjer han, och 10% som inte stödjer han. Resten av 50% accepterar Trump. Detta nämns inte.
2017-07-21, 15:14
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Se bold.
2. Fred i Syrien:
https://apnews.com/eaa310ccb6e04e0580759d4ce36e778b

http://time.com/4851412/trump-putin-...e-assad-truce/

Det är väl positivt? Eller är det Obamas förtjänst det också?

3. Krig mot Ryssland

http://thehill.com/policy/cybersecur...-an-act-of-war

http://www.independent.co.uk/voices/...-a7379051.html

Och slutligen förklarar Hillary att hon ska starta krig mot Ryssland:
https://www.youtube.com/watch?v=k4aIIpCDsLU

Det skulle vara trevligt om du faktiskt tog reda på lite fakta istället för att kräva att jag ska utbilda dig. Så svårt är det faktiskt inte.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in