Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-07-21, 15:17
Medlem
snurreboxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Nej, det är en besparing att han golfar på sin egen golfbana och bor på sitt eget hotell. Det ska skattebetalarna vara glada för. Sen att du lider av Trumpofobi må så vara, men nån logik borde väl ändå finnas kvar bland allt ditt hat?
Jag hade tyckt det varit lika fel vem som än gjort det, Clinton, Löfven eller George Washington.
Jag har ingen Trumpfobi utan var till och med för honom i valrörelsen, eller i alla fall mot Clinton. Den kvinnan ger mig kalla kårar av någon anledning och jag hoppades Trump skulle vara bättre men han har bevisat att han är en korrupt lögnare som förhoppningsvis stoppas snart om Republikanerna vattnat sina pungkulor så dom växer till sig...
2017-07-21, 15:23
Medlem
snurreboxs avatar
Citat:
2. Fred i Syrien:
https://apnews.com/eaa310ccb6e04e0580759d4ce36e778b

http://time.com/4851412/trump-putin-...e-assad-truce/

Det är väl positivt? Eller är det Obamas förtjänst det också?

3. Krig mot Ryssland

http://thehill.com/policy/cybersecur...-an-act-of-war

http://www.independent.co.uk/voices/...-a7379051.html

Och slutligen förklarar Hillary att hon ska starta krig mot Ryssland:
https://www.youtube.com/watch?v=k4aIIpCDsLU

Det skulle vara trevligt om du faktiskt tog reda på lite fakta istället för att kräva att jag ska utbilda dig. Så svårt är det faktiskt inte.

Vapenvila är inte fred men förvisso ett bra steg på vägen.

Ryssland kanske borde sluta med sina cyberattacker? Ska USA bara lägga sig på rygg och ta emot? Klart dom sätter hårt mot hårt men att det skulle leda till kärnvapenkrig i första hand ser jag som långsökt.
2017-07-21, 15:29
Medlem
WarWarrens avatar
Som någon sa: "det är bra med moral, men dubbelmoral är inte dubbelt så bra"

During 'Made in America Week,' President Trump's Mar-a-Lago Club applies to hire 70 foreign workers

Citat:
President Trump's Mar-a-Lago Club in Florida has asked permission to hire 70 foreign workers this fall, attesting — in the middle of the White House's “Made in America Week” — that it cannot find qualified Americans to serve as cooks, waiters and housekeepers.

Att Ivankas kläder tillverkas uteslutande i låglöneländer är ju känt sedan tidigare.
2017-07-21, 15:31
Medlem
WarWarrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snurrebox

John Kerry förhandlade fram typ 15 vapenvilor. Take a chill-pill, det krigas på, fast något mindre från anti-Assadsidan efresom Trump inte vill beväpna dem längre, till Vlads glädje.

Undrar när Trump ska inse att USA och Ryssland redan befinner sig i krig (där bara ena sidan slåss)?
2017-07-21, 15:38
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WarWarren
John Kerry förhandlade fram typ 15 vapenvilor. Take a chill-pill, det krigas på, fast något mindre från anti-Assadsidan efresom Trump inte vill beväpna dem längre, till Vlads glädje.

Undrar när Trump ska inse att USA och Ryssland redan befinner sig i krig (där bara ena sidan slåss)?
Det är möjligt att Kerry gjorde det. Han lär nog ha haft fullt upp då Obama drog USA in i fler konflikter än någonsin:

President Obama, who hoped to sow peace, instead led the nation in war

Citat:
/.../But Obama leaves a very different legacy as he prepares to hand his commander-in-chief responsibilities to Donald Trump.

U.S. military forces have been at war for all eight years of Obama’s tenure, the first two-term president with that distinction. He launched airstrikes or military raids in at least seven countries: Afghanistan, Iraq, Syria, Libya, Yemen, Somalia and Pakistan.

Yet the U.S. faces more threats in more places than at any time since the Cold War, according to U.S. intelligence. For the first time in decades, there is at least the potential of an armed clash with America’s largest adversaries, Russia and China.

http://www.latimes.com/projects/la-na-pol-obama-at-war/
2017-07-21, 15:42
Medlem
Japhys avatar
Citat:

Ryssland kanske borde sluta med sina cyberattacker? Ska USA bara lägga sig på rygg och ta emot? Klart dom sätter hårt mot hårt men att det skulle leda till kärnvapenkrig i första hand ser jag som långsökt.
Hillarys egna ord var military response. Kan inte bli tydligare än så.
2017-07-21, 15:48
Medlem
snurreboxs avatar
Citat:
Hillarys egna ord var military response. Kan inte bli tydligare än så.
Military response är ett ganska vitt begrepp och att dra slutsatsen "Hillary vill ha kärnvapenkrig" från det är direkt felaktigt.
2017-07-21, 16:01
Medlem
Citat:
Military response är ett ganska vitt begrepp och att dra slutsatsen "Hillary vill ha kärnvapenkrig" från det är direkt felaktigt.

Jag håller med dig. Det är ett väldigt klent argument, ändå fortsätter mullornas påverkansoperatörer att använda det. Jag tror dock att det är rimligt att säga att med Hillary vid rodret så hade det inte varit någon vapenvila eller avtrappning alls på gång i Syrien.

Hur kommer det sig förresten att du anser att Trump är korrupt och lögnare sedan valutgången?
2017-07-21, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WarWarren
Som någon sa: "det är bra med moral, men dubbelmoral är inte dubbelt så bra"

During 'Made in America Week,' President Trump's Mar-a-Lago Club applies to hire 70 foreign workers

Att Ivankas kläder tillverkas uteslutande i låglöneländer är ju känt sedan tidigare.

Fake news. Att du kallar det dubbelmoral avslöjar ju endast dina egna fördomar. Trump och Republikanerna är för tillfälliga visa för arbetskraftsinvandring i lågkvalificerade sektorer där det är svårt att få tag på amerikansk arbetskraft. Därför har man nyligen utökat kvoten med 16 000.
2017-07-21, 16:09
Medlem
snurreboxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Jag håller med dig. Det är ett väldigt klent argument, ändå fortsätter mullornas påverkansoperatörer att använda det. Jag tror dock att det är rimligt att säga att med Hillary vid rodret så hade det inte varit någon vapenvila eller avtrappning alls på gång i Syrien.

Hur kommer det sig förresten att du anser att Trump är korrupt och lögnare sedan valutgången?

Man behöver ju bara läsa hans Twitter och intervjuer så ser man hur han ljuger konstant sen korruptionen har vi varit inne lite nu i tråden med hur han tar skattebetalarnas pengar och stoppar i sina egna företag. Det finns en anledning till att vita husets "ethics lawyer" sa upp sig.

Man kunde väl egentligen se det komma redan innan valet var klart men jag var lite förblindad av mitt starka ogillande av Clinton antar jag.
2017-07-21, 16:18
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegernataren
Du ljuger ju. Trump är den hårdast arbetande presidenten någonsin.

Obama uträttade inget på åtta år. Han satt bara på pottan och var neger.

Undertiden fortsätter Trump sitt eviga segertåg i ständigt ökande tempo.

På bara ett halvår har Trump:
1) Stoppat sandnegerinvasionen av USA
2) Skapat fred i Syrien
3) Avvärjt världskrig med Ryssland
4) Krossat ISIS (Obongo Husseins skapelse)
5) Avslöjat klimatbluffen
6) Stoppat barnmördarkliniker
7) Fört USA in i en ny ekonomisk guldålder
8) Krossat "demokraterna"

Men bäste kamrat, du glömde ju flera historiska bedrifter Trump har gjort:

9) Vid 15 års ålder var det Trump som undervisade sina klasskamrater och lärare i historia, politik och filosofi.

10) Senare. på universitetet var professorerna rörande eniga om att Trump var ett geni i områdena politisk ekonomi, filosofi och militär vetenskap

11) Trump har ju även personligen skrivit och regisserat tre av de bästa filmerna som någonsin gjorts. Det var under den här perioden i kamrat Trumps liv han gick sim famösa golfrunda på 38 under par.

12) Förutom att ha enat sitt land - och det du räknade upp ovan - har kamrat Trump spenderat sitt halvår som Ledare till att resa byggnader, inspektera byggnader, förändra äldre byggnader samt mynta slogans
2017-07-21, 16:28
Medlem
frank-costellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stilicho
Det är ju Lee Greenwoods God bless the USA. Den har väl nästan status av inofficiell amerikansk nationalsång vid det här laget, särskilt i militära sammanhang.
Tack för upplysningen. Jag kom och tänka på låten Good Ol Shoe från filmen Wag the Dog när jag hörde den låten. https://www.youtube.com/watch?v=1v4ZLwevXAI&t=3m35s

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in