Citat:
Det vet jag inte men jag misstänker att USA står sig inte bra i konkurrensen med låglöneländerna, främst då Kina.
Det jag vet är att om Sverige skulle räkna bort bidragsjobben och definierar sysselsättning mer ärligt, åtminstone 25 timmar per vecka imo, så skulle vi inte ha några fina 81,1% i sysselsättningsgrad.
Det jag vet är att om Sverige skulle räkna bort bidragsjobben och definierar sysselsättning mer ärligt, åtminstone 25 timmar per vecka imo, så skulle vi inte ha några fina 81,1% i sysselsättningsgrad.
Nu börjar jag misstänka att du är en politiker. Det var ju du som ifrågasatte Feodor bara för några inlägg sedan. Nu när du blir ställd mot vägen så är ditt svar "jag vet inte"?
Jag gillar även din plattityd om att USA inte står sig bra i konkurrensen med låglöneländerna.
Vilket västtland står sig bra i konkurrensen med ett låglöneland som är en militärdiktatur och där t ex fackföreningar är förbjudna?
Om man lägger till manipulation av den kinesiska valutan samt stöd från kinesiska banker (som i princip är en förlänging av kinesiska staten) så finns det inget bolag i västvärlden som inte skulle kunna öka sina vinster genom att offshore:a til Kina.
Extrapoäng för dig om du även kan relatera ovanstånede till EUs förbud om "statsstöd" för inhemska företag inom unionen.
Citat:
Vänd även på det så får du svaret på din egna fråga, det handlar inte om att de har lagt alla sina kort på att Trump ska vara en dålig ledare, vilket han tekniskt sett redan har börjat visa sig vara det genom att han inte bara rev upp AcA igår utan att sätta in en ersättning utan han ska även stoppa lagar som rör både miljöförstöring i såväl luft som vatten (det senare som vi redan vet är en extremt viktig fråga i USA tack vare hur man nyligen bevisade att fracking var en av de anledningar till att man riskerar att göra vanligt kranvatten odrickbart för att man riskerar att kontaminera sötvattnet som finns i backen)
Om Trump verkligen river upp lagen kring hanteringen av vattenreserverna utan att se till att det finns en ersättande lag som verkligen skyddar folkets rätt att dricka rent vatten så kommer han att bli den absolut mest hatade presidenten i USAs historia.
Om Trump verkligen river upp lagen kring hanteringen av vattenreserverna utan att se till att det finns en ersättande lag som verkligen skyddar folkets rätt att dricka rent vatten så kommer han att bli den absolut mest hatade presidenten i USAs historia.
Kära hamster,
Trump rev inte upp ACA igår. Se nedan.
http://www.forbes.com/sites/kellyphi.../#a37362f272f9
http://www.foxnews.com/politics/2017...ive-order.html
Vidare noterar jag att du nedgraderat Trump från Hitler till potentiell miljöbov. Det talar till din fördel eftersom jag inte tror att Trump förbereder hemliga gaskamrar.
Såvida "Hitlerian" (enligt Christ Matthews) inte är ett synonym för "miljöbov" så är du inte representativ för oppositionen mot Trump