Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-03-04, 16:44
Medlem
Är det så svårt att acceptera att Trump är fladdermusbajsgalen och dement? Först en härdsmälta om det som skulle vara den största politiska skandalen i modern tid. En timme eller så senare ligger fokus på tittarsiffrorna för en dokusåpa.
2017-03-04, 16:56
Medlem
bludderbladders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Det är mycket troligt att någon i Obama-administrationen har vetat om att FBI har spanat på den aktuella servern, särskilt som att det var prat om detta redan i fjol. Den relevanta frågan är naturligtvis om det är Obama eller någon i hans närhet som genomfört detta på ett illegalt sätt, eller om det hela har skett by the book.

Om det är det tidigare måste Trump visa på detta, men om det är det senare visar hela denna Twittertirad att en domstol fann Trump såpass misstänkt att man gav sitt tillstånd. Skillnaden är som natt och dag, och är det det senare som gäller kanske ingen ens FÅR kommentera då det i så fall rör sig om hemligt material.

Det mest troliga är att denna avlyssning skett som del i utredningen av rysskontakterna, och därmed är helt laglig, men det är naturligtvis inte helt säkert.
Men du sa ju nyss att det aldrig skett?

Finns mycket lagligt, även Trump administrationen kommer göra nu för att få Obongo och hans lakejer fjäderprydda, oroa dig inte. Blir jobbigt att heta Obongo, Clinton, Pedosta, Soros etc. Deras kuppförsök har totalt misslyckats, förutom Flynn, nu kommer counter-kuppen med all säkerhet och Trump är en hygglig counter puncher sägs det.

Känns som Lynch kommer bli lynchad dessutom, med all rätt.
Senast redigerad av bludderbladder 2017-03-04 kl. 17:29.
2017-03-04, 17:17
Medlem
Har Trump kört en rövare?

Media vet inte hur man ska hantera situationen och säger att Trump försöker ändra samtalsämne.

Obama har inte gett sitt svar än.

FBI och Co går inte att hämta information om saken från.

Ser ut att det var något som vita huset eller FBI inte ville skulle komma ut medan Trump vräker ut sig uppgifterna på twitter.
2017-03-04, 17:28
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Robert Costa‏Verifierat konto
@costareports

Bannon is working closely with Trump on combating what he calls the "deep state" in intel comm, per multiple people at WH

Underbart Bannon verkar totalt vilja krossa hela USAs struktur vilket är bra helt galet att USAs makt ska spridas ut över USA och med Media.

Om jag vore trump skulle jag tokhöja säkerheten kring Bannon, han borde ha lika mycket säkerhet som presidenten, många mörkskygga krafter som skulle vilja se honom "borta" tror jag.
2017-03-04, 17:33
Medlem
En sak som bör ha potential att fälla Donald Trump är om det kommer fram starka Rysslandskopplingar till honom och eller hans administration, jag minns också rykten om att Ryssland indirekt påverkat valet i USA

Bara som jämförelse: tänk om Ryssland skulle påverka svenska valet så att t.ex SAP vinner valet 2018.
2017-03-04, 17:45
Medlem
E.Merckxs avatar
Sen. Lindsey Graham nyss på Town hall. Det är fullt av demokrater på dom republikanska Town hall mötena, efter bland annat Michael Moores upmaningar att dom skall gå dit och störa:

Sen. Lindsey Graham Responds to President Trump's Claim that Obama Wiretapped Him #ObamaGate
https://www.youtube.com/watch?v=flWn-z3IEd8

Twitter gör allt för att inte #ObamaGate skall ligga i toppen.

Speaker Paul Ryan i intervju med Bret Baier: Från 4.10

PAUL RYAN VS BRET BAIER

https://www.youtube.com/watch?v=GNw3Y2rcb_E
2017-03-04, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Sen. Lindsey Graham nyss på Town hall. Det är fullt av demokrater på dom republikanska Town hall mötena, efter bland annat Michael Moores upmaningar att dom skall gå dit och störa:

Sen. Lindsey Graham Responds to President Trump's Claim that Obama Wiretapped Him #ObamaGate
https://www.youtube.com/watch?v=flWn-z3IEd8

Twitter gör allt för att inte #ObamaGate skall ligga i toppen.

Speaker Paul Ryan i intervju med Bret Baier: Från 4.10

PAUL RYAN VS BRET BAIER

https://www.youtube.com/watch?v=GNw3Y2rcb_E

Hur kommer det sig att media inte hittat något svar än på om det är sant eller att FBI kommit ut och klargjort saken.

Media hittar ju saker om Trump 24/7 borde hitta information här också.
2017-03-04, 17:59
Medlem
Citat:
Har Trump kört en rövare?

Media vet inte hur man ska hantera situationen och säger att Trump försöker ändra samtalsämne.

Obama har inte gett sitt svar än.

FBI och Co går inte att hämta information om saken från.

Ser ut att det var något som vita huset eller FBI inte ville skulle komma ut medan Trump vräker ut sig uppgifterna på twitter.
The Deep state är ute efter honom. Varje dag är det någon som läcker något för att skada honom. Klart han måste slå tillbaka även om det innebär att kommentera saken direkt på Twitter.

Om det däremot skulle vara rent påhitt eller att han lyssnat på Mark Levin, så tror jag han kommer skadas allvarligt av detta, men det kan jag knappt tänka mig. Det vore i så fall en stor besvikelse.
2017-03-04, 18:06
Medlem
FlashyBears avatar
Emperor Trump:

1 attackerat media - check
2 attackerat dömande makten - check
3 attackerat f.d. president - check
4 vill bli bästis med Putin

2017-03-04, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
The Deep state är ute efter honom. Varje dag är det någon som läcker något för att skada honom. Klart han måste slå tillbaka även om det innebär att kommentera saken direkt på Twitter.

Om det däremot skulle vara rent påhitt eller att han lyssnat på Mark Levin, så tror jag han kommer skadas allvarligt av detta, men det kan jag knappt tänka mig. Det vore i så fall en stor besvikelse.

Jag personligen tror att Obama fick genom laglig väg bugga trump tower. Men bara det är sjukt eftersom han kunde ha gett information till Clinton om Trump.

Hela den här sagan om fusk i valet tar ju en helt ny väg och Obamas legacy tar sig ju en snyting.

Att vi inte hört något från Obama eller FBi säger mig att läget är så.
2017-03-04, 18:18
Medlem
Citat:
[/b]

Jag personligen tror att Obama fick genom laglig väg bugga trump tower. Men bara det är sjukt eftersom han kunde ha gett information till Clinton om Trump.

Hela den här sagan om fusk i valet tar ju en helt ny väg och Obamas legacy tar sig ju en snyting.

Att vi inte hört något från Obama eller FBi säger mig att läget är så.
Hur går det till i så fall? Någon som vet det? Vänder man sig till AG Loretta Lynch? I så fall är det ju rent politiskt.
2017-03-04, 18:23
Medlem
Kan vara så att Steve Bannon står bakom det här eftersom man inte hört något från Obama och FBI samt att media vill lägga locket på.

Låter som något ingen ville skulle komma ut inklusive republikaner men att Steve Bannon ville hugga tillbaka.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in