Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-24, 23:08
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Så nu kommer Trump att börja låna på riktigt. Inte bara till skattesänkningar (som jag trodde), men också för muren (stängsel skulle ju räcka, men nu är det för sent, eller?)...

Vad gäller? Kommer han att få stöd för det i kongressen om han släpper muren?

Kan någon svara på det?

Hur enkelt är det att börja öka underskottet rejält? Cruz?
2017-03-24, 23:11
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
OK, sakfel av mig, inget folket bryr sig om!
Men att lägga ner den redan i detta skede när inte ens GOP kan enas, gör att GOP ser ut som skyldiga.
Men Trump tillhör inte GOP

Han vill bygga ett arbetarparti = välfärden, minska invandringen, jobben (mindre regleringar), Law&Order och infrastruktursatsningarna.
Senast redigerad av FlashyBear 2017-03-24 kl. 23:20.
2017-03-24, 23:18
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beatbox
Lyckas han inte leda landet, vad säger konstitutionen? Jag är lite för dåligt påläst i Amerikansk inrikespolitik. Någon som vet nått mer?

25th Amendment Section 4 handlar lite om vad som skulle kunna ske.
https://www.law.cornell.edu/constitution/amendmentxxv

Men då kommer vi också till Vice Presidenten Pence och kabinetten, och republikanerna.
Så jag vet inte utan bollen ligger där kan man säga, och dom kommer väl inte gå den vägen just nu i alla fall. Medan Trump låtsas som det regnar välling så går han i sin bubbla och kommer inte heller erkänna att han förlorat makt.
2017-03-24, 23:19
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Man kan nästan tro att enbart Paul Ryan och hans krets som står bakom detta.
Och den där jävla råttan kommer säkerligen bli president inom en snar framtid, det blir helvetet på jorden för USA och resten av världen.
2017-03-24, 23:26
Medlem
MADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Och den där jävla råttan kommer säkerligen bli president inom en snar framtid, det blir helvetet på jorden för USA och resten av världen.

Ja de lär vara hans mål, något annat verkar otroligt.

Det ska bli intressant att se hur Trump reagerar när motgångarna börjar komma.
Han hade säkert räknat med att få igenom sjukvårdsreform.
Vem ska han skylla på nu?
2017-03-24, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
25th Amendment Section 4 handlar lite om vad som skulle kunna ske.
https://www.law.cornell.edu/constitution/amendmentxxv

Men då kommer vi också till Vice Presidenten Pence och kabinetten, och republikanerna.
Så jag vet inte utan bollen ligger där kan man säga, och dom kommer väl inte gå den vägen just nu i alla fall. Medan Trump låtsas som det regnar välling så går han i sin bubbla och kommer inte heller erkänna att han förlorat makt.

Det blir spännande att se vad som händer.
2017-03-24, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MAD
Ja de lär vara hans mål, något annat verkar otroligt.

Det ska bli intressant att se hur Trump reagerar när motgångarna börjar komma.
Han hade säkert räknat med att få igenom sjukvårdsreform.
Vem ska han skylla på nu?

Sjukvårdsreform tror jag inte ligger i topp 5 ens för honom.

Börjar muren och skicka ut illegala krångla då får man nog gömma undan den röda knappen från honom.
2017-03-24, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Utnämningen av domare till HD håller på just nu och kommer troligtvis gå igenom om Donald (eller Nunes ) inte gör bort sig väldigt mycket den närmsta veckan.

Hur tänker du då? Att republikanerna kan välja sina egna domare godtyckligt eller?
2017-03-24, 23:36
Medlem
MADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321

Börjar muren och skicka ut illegala krångla då får man nog gömma undan den röda knappen från honom.

Det var en av hans största valfrågor och det som gjorde att han fick med sig mycket av republikanerna.
Men nu lär han väl hävda att den aldrig varit viktigt.
En del av pengarna han skulle spara på att lägga ner Obamacare eller Patient Protection and Affordable Care Act som den egentligen heter, skulle han använda för att just finansiera sin mur.
2017-03-24, 23:37
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321

Första veckan skulle väl muren byggas? Och betalas av Mexiko.

Här pratar Trump om Obamacare.

"We will immediately repeal and replace ObamaCare - and nobody can do that like me
https://www.youtube.com/watch?v=R-VTbt-i_b4
2017-03-24, 23:42
Avstängd
zergrushs avatar
Spicer kommer säga att GOP fick precis som de ville och att ACA läggs ner nästa vecka.
2017-03-24, 23:43
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAD
Det var en av hans största valfrågor och det som gjorde att han fick med sig mycket av republikanerna.
Men nu lär han väl hävda att den aldrig varit viktigt.
En del av pengarna han skulle spara på att lägga ner Obamacare eller Patient Protection and Affordable Care Act som den egentligen heter, skulle han använda för att just finansiera sin mur.

Han lovade Universal Care. Dagens lagförslag var nästan det motsatta. Det vore katastrofalt för Trump.

Om inte Trump lobbade så hårt?? skulle det inte funnits några tvekan på att förslaget var dead-born avsiktligt. Det innehöll helt enkelt för många saker som var jävligt impopulära och skulle slå hårt mot Trump-väljarna.

Som sagt ser jag på det som på Birther-grejen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in