2017-04-27, 11:26
Medlem
Donald Trump har försökt förbjuda inresor för syrier och kallat dem för ”trojanska hästar”.

Men dottern Ivanka säger nu att USA borde överväga att välkomna människor från Syrien.

– Jag menar att det är en global humanitär kris som pågår och vi måste enas, vi måste lösa den, säger Ivanka Trump i en intervju med NBC.

https://unvis.it/aftonbladet.se/nyhe...ska-flyktingar
2017-04-27, 11:31
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Med andra ord är du för globalism. Bra, nu har vi två Trump-supportar (du och jag) som inte fientliga mot kontrollerad globalism

Jag är ingen expert, men störtdök inte marknaden pga NAFTA-hot? Eller var det innan "läckan"?
Vi får se!

Jag själv ska ge honom en vecka till, eller kanske så långt som att se hur NK utvecklar sig.
2017-04-27, 12:09
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeorgeHarrison
[left]Donald Trump har försökt förbjuda inresor för syrier och kallat dem för ”trojanska hästar”.

Men dottern Ivanka säger nu att USA borde överväga att välkomna människor från Syrien.
Nej. Hennes svar (på en direkt) var ganska vagt.
“I think there is a global humanitarian crisis that's happening, and we have to come together, and we have to solve it,” Ivanka Trump told NBC News reporter Hallie Jackson.

“Does that include opening the border to Syrian refugees in the U.S.?” Jackson replied.

“That has to be part of the discussion, but that's not going to be enough in and of itself,” the first daughter responded.

Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Vi får se!

Jag själv ska ge honom en vecka till, eller kanske så långt som att se hur NK utvecklar sig.
Jag är rädd att Trump kommer att ha förhållandevis usel utrikespolitik så länge hans Approval ratings är låga
2017-04-27, 12:13
Medlem
arbetets avatar
Citat:
I think there is a global humanitarian crisis that's happening, and we have to come together, and we have to solve it,” Ivanka Trump told NBC News reporter Hallie Jackson.

“Does that include opening the border to Syrian refugees in the U.S.?” Jackson replied.

“That has to be part of the discussion, but that's not going to be enough in and of itself,” the first daughter responded.

Jag är rädd att Trump kommer att ha förhållandevis usel utrikespolitik så länge hans Approval ratings är låga
Det bevisar ju bara att hon inte har susning vad hon pratar om. Synnerligen en livsfarlig situation.
2017-04-27, 12:36
Avstängd
zergrushs avatar
Citat:
Jo, de flesta experterna är överens om att president kan gå ut ur NAFTA. Googla nästa gång innan du gör bort dig
En president kan inte göra ett skit åt detta, vilket sektmedlemmarna tror; stifta lagar eller skriva om redan instiftade sådana är det kongressen som gör. Du kommer nog bli tvungen att visa upp någon alt-fakta som stödjer din hittepå-ståndpunkt.

Och det är lite underhållande att folk tror Donald kommer spela sexdimensionellt fia-med-knuff vid NAFTA-förhandlingar med Mexiko och Kanada: NAFTA har redan omförhandlats!
Både Kanada och Mexiko gick med på eftergifter åt USA eftersom dessa skulle vägas upp iom. uppgörelser inom TPP-avtalet. Så el Presidente gjorde vad han alltid brukar göra, han blåste sina motparter igen.
Och detta kommer märkas när man ska sätta sig ner för att diskutera denna ensidigt krävda omförhandling... Kanada och Mexiko har inga som helst anledningar att gå med på ett skit eller ens tro på vad birther-in-chief försöker sälja.

USAs har blivit en impulsiv och opålitlig part, vilket är varför Kanada allt mer börjat se efter hur handel kan flyttas till Kina eller EU.
2017-04-27, 12:37
Medlem
Citat:
“I think there is a global humanitarian crisis that's happening, and we have to come together, and we have to solve it,” Ivanka Trump told NBC News reporter Hallie Jackson.

Jag citerade en artikel, jag personligen kan inte uttala mig om det stämmer men hoppas hon blev misstolkad.
2017-04-27, 13:43
Medlem
Citat:
Jo, de flesta experterna är överens om att president kan gå ut ur NAFTA. Googla nästa gång innan du gör bort dig

Halmgubbe. Trump bokstavligen sa att han (i första hand) skulle omförhandla NAFTA och gå ut ifall omförhandlingarna misslyckas.

Så det enda vallöfte han brutit är "to label China a currency manipulator", men jag tror att få bryr sig. Eller vad tycker du?

Vad du tänker på är nog att Trump kan skita i att omförhandla Nafta och låta det rinna ut i sanden. Det är inte en klubb med medlemskap som man går ur utan man bestämmer sig för att inte omförhandla avtalet. Men självklart kan man bryta överenskommelser och avtal och bestämma sig för att inte följa ingångna avtal.

Mexiko har ju lite att sätta emot USA om USA gör saker som de inte gillar. Så Trump får ju se om det är något han vill riskera. Så Trumps löjliga approach som tuff kille som är den som har alla trumf på handen är ju bara fånig.
2017-04-27, 13:48
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
En president kan inte göra ett skit åt detta, vilket sektmedlemmarna tror; stifta lagar eller skriva om redan instiftade sådana är det kongressen som gör. Du kommer nog bli tvungen att visa upp någon alt-fakta som stödjer din hittepå-ståndpunkt.
Hur svårt var det att googla, min lågbegåvade kränkta liberal?

Jag är rädd att din resterande analys håller samma nivå och är baserat på påhitt som kränkta liberalernas sekt tror på

http://money.cnn.com/2016/07/06/news...y/trump-nafta/
Yes, 'President Trump' really could kill NAFTA - but it wouldn't be pretty
Citat:
Would he even have the power to scrap it on his own? Turns out presidents do have that power and don't need Congress. NAFTA's Article 2205, which Trump cited in his speech last week in Pittsburgh, is only 34 words and simply says that a party may withdraw from the agreement six months after it provides written notice.

http://www.chicagotribune.com/busine...109-story.html
Trump will have the power to swiftly move on trade
Citat:
As president, Trump would have the authority to renegotiate NAFTA and withdraw if the terms aren't to his liking. Under the rules of the trade pact, any member can withdraw with six month's written notice, and the American president can call for additional duties if trade terms unfairly advantage Canada or Mexico.

http://theweek.com/articles/675156/w...ly-about-nafta
What can Trump actually do about NAFTA?
Citat:
So what, practically speaking, can Trump do?

Renegotiating NAFTA would be a massively complex undertaking. Not only would Congress have to agree to the new terms, but so would the Canadian and Mexican governments.

http://www.dailykos.com/story/2017/4...NAFTA-Probably
Can Donald Trump unilaterally pull the United States out of NAFTA? Probably.
Citat:
But if Trump follows through on that executive order … could he do it? Could Trump single-handedly pull the United States out of an agreement that was initially signed by George H. W. Bush in 1992, ratified by the Senate in 1993, and finally signed into law by Bill Clinton?

The answer is … it’s complicated. But based on existing law: probably yes.

Så, ja, Trump kan sannolikt gå ut ur NAFTA, men han kommer mycket sannolikt INTE att göra det.
Senast redigerad av FlashyBear 2017-04-27 kl. 13:50.
2017-04-27, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush

Och det är lite underhållande att folk tror Donald kommer spela sexdimensionellt fia-med-knuff vid NAFTA-förhandlingar med Mexiko och Kanada: NAFTA har redan omförhandlats!
Både Kanada och Mexiko gick med på eftergifter åt USA eftersom dessa skulle vägas upp iom. uppgörelser inom TPP-avtalet. Så el Presidente gjorde vad han alltid brukar göra, han blåste sina motparter igen.
Och detta kommer märkas när man ska sätta sig ner för att diskutera denna ensidigt krävda omförhandling... Kanada och Mexiko har inga som helst anledningar att gå med på ett skit eller ens tro på vad birther-in-chief försöker sälja.

USAs har blivit en impulsiv och opålitlig part, vilket är varför Kanada allt mer börjat se efter hur handel kan flyttas till Kina eller EU.

De flesta med sinne för affärer skulle dra sig för att ha något med USA att göra numera. Som Mexiko kan köpa gröda från Argentina bland annat. Att veta att de man har att göra med står för vad de säger och håller avtal är ju grunden för ett stabilt handelsavtal.

Kina har i mycket sökt sig till Mexiko och Sydamerika och det ökar ju nu när Trump har förstört för USA. Det finns ju inte siffror än på hur illa det här är för USA men dessa kommer ju fram snart. Vad som händer då är skrivet i stjärnorna.

Ett hopp för dem i USA är ju att ACA blir kvar. Politikerna tänker ju själv behålla ACA även om de lyckas ta den av andra så de vet ju att det är något bra. Men de är ju lite korkat att inte förstå att sjukvård faktiskt leder till friska arbetsföra människor.
2017-04-27, 16:24
Medlem
Citat:

Halmgubbe. Trump bokstavligen sa att han (i första hand) skulle omförhandla NAFTA och gå ut ifall omförhandlingarna misslyckas.

Så det enda vallöfte han brutit är "to label China a currency manipulator", men jag tror att få bryr sig. Eller vad tycker du?

Jag tror att du har fel och jag tror att många som röstat på Donald Trump kommer att bi besvikna.
2017-04-27, 17:04
Medlem
0rganets avatar
Art of the Deal Donald verkar ha problem i förhandlingarna just nu.
Donald J. Trump‏ @realDonaldTrump:
Citat:

I want to help our miners while the Democrats are blocking their healthcare.

Citat:
I promise to rebuild our military and secure our border. Democrats want to shut down the government. Politics!

Citat:
What's more important? Rebuilding our military - or bailing out insurance companies? Ask the Democrats.

Citat:
Democrats jeopardizing the safety of our troops to bail out their donors from insurance companies. It is time to put #AmericaFirst🇺🇸

Citat:
Democrats used to support border security — now they want illegals to pour through our borders.

Citat:
As families prepare for summer vacations in our National Parks - Democrats threaten to close them and shut down the government. Terrible!

Postat nyss!

Får en känsla av att Donald tycker det är Demokraternas fel, men självklart har har han redan hela GOP med sig eller?
2017-04-27, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Art of the Deal Donald verkar ha problem i förhandlingarna just nu.
Donald J. Trump‏ @realDonaldTrump:

Postat nyss!

Får en känsla av att Donald tycker det är Demokraternas fel, men självklart har har han redan hela GOP med sig eller?

Trump har backat av sin mur men verkar som republikanerna inte vill betala för Obamacare och Puerto Rico.

Så det är mer GOP än Trump här.

Nu säger demokraterna att det kommer bli en Shutdown om republikanerna röstar på obamacare 2.0 i veckan.

Så det kommer nog bli en Shutdown vad man än gör.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in