2017-01-26, 00:32
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Jo, det är preciserat. Stoppa alla pengaöverföringar, alt. införa avgifter på dem. Stoppa bistånder till Mexiko. Öka kostnader för gränspassage. Förstår faktiskt inte varför det ska vara så svårt att förstå något så enkelt.

Hahahhaha... när går det i kraft? Har Bagdad Bob sagt det eller?
När då och var kan jag ta del av att detta genomförts?
2017-01-26, 00:34
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
Nej, de gräver tunnlar. Sensorerna har inte förhindrat det så vilken skillnad skulle en mur göra?
Har de grävt tunnlar under muren som ännu inte byggts? Det var konstigt. Varför har de gjort det?
2017-01-26, 00:37
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Hahahhaha... när går det i kraft? Har Bagdad Bob sagt det eller?
När då och var kan jag ta del av att detta genomförts?
Det kan du ta reda på inom kort. Ungefär samtidigt som det genomförs. Det står säkert i tidnignarna och det kommer bli lite protester. Allt är i färdigplanerat redan.

Hur kommer det sig att ni liberaler lever i ett konstant tillstånd av förnekelse? Tröttnar ni aldrig på att ha fel? Måste ju kännas jättejobbigt att se hur världen bara springer ifrån er och ni förstår ingenting av vad som sker. Nåja, nu är det sängdags.

Imorgon ska det bli spännande att se vad Trump åstadkommer. Jag är säker på att det blir något mycket bra.
2017-01-26, 00:38
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Nej, de gräver tunnlar. Sensorerna har inte förhindrat det så vilken skillnad skulle en mur göra?

Nä, det blir nog svårt av det jag sett angående muren, men det finns en mur i Texas och den har inte hjälpt så att säga. Och när det gäller knark så finns det inga murar i världen som stoppar det så lätt.
Han är paranoid och en galen man inget annat.
2017-01-26, 00:39
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Vem har sagt att det är omöjligt? Jag menar att det är otroligt att skattebetalarna kommer att acceptera ett sånt dyrt projekt som uppenbarligen inte kommer att fungera. Hamas gräver tunnlar under Israels murar. No shit, Sherlock.
Idag skyddas lite drygt 100 mil av gränsen m.h.a staket/murar/kameror och sensorer samt patrulleringar, och det utvecklas fortfarande.

Varför har ni inte klagat och gnällt tidigare?
Är det bara för att det är Trump?
Hippt och modernt att gnälla på Trump bara för att kanske?
2017-01-26, 00:40
Medlem
Citat:
En viss människotyp lever enligt devisen att "om inte jag kan bygga en mur, kan ingen göra det". Dessa personer är mycket tråkiga, saknar ofta visioner och tycker det mesta är svårt och jobbigt. Skulle vi lyssna på dessa personer, åstadkom mänskligheten ingenting. Vi kan åka till månen, men att bygga en mur är omöjligt, för de kan inte förstå hur det skulle gå till.

Ingen har påstått att det är omöjligt. Bara att det kommer att ta lång tid och bli väldigt väldigt dyrt.
2017-01-26, 00:43
Medlem
Citat:
Jo, det är preciserat. Stoppa alla pengaöverföringar, alt. införa avgifter på dem. Stoppa biståndet till Mexiko. Öka kostnader för gränspassage. Förstår faktiskt inte varför det ska vara så svårt att förstå något så enkelt.

Stoppa pengaöverförandet ger inte USA några pengar, det innebär bara att de i USA får anpassa hur de skickar sina pengar.
Om du tror att Trump kan stoppa pengar från att skickas till Mexiko så är det väldigt fel ute.

Biståndet till Mexiko är ca 400miljoner dollar/år. Skulle alltså ta 50-100år för det att betala muren.
Nästan allt det biståndet är dessutom för att hjälpa till att bekämpa knarkhandeln för att minska knarksmugglingen till USA.
Lär inte gynna USA när Mexikos förmåga att bekämpa knarksmugglingen till USA.
Öka kostnaderna för gränspassage? Väldigt smart sätt att förstöra handeln på. Lär kosta USA mycket jobb och pengar.

I verkliga världen är sällan saker enkla, allt man gör har konsekvenser. Torskar Mexikos ekonomi kan det komma att kosta 5-10miljoner jobb i USA.
Att Trumps väljare och fans inte förstår det symbiotiska förhållandet mellan länder i internationell handel är en sak men att Trump verkar så sjukt okunnig är helt förbluffande.
2017-01-26, 00:52
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Det kan du ta reda på inom kort. Ungefär samtidigt som det genomförs. Det står säkert i tidnignarna och det kommer bli lite protester. Allt är i färdigplanerat redan.

Hur kommer det sig att ni liberaler lever i ett konstant tillstånd av förnekelse? Tröttnar ni aldrig på att ha fel? Måste ju kännas jättejobbigt att se hur världen bara springer ifrån er och ni förstår ingenting av vad som sker. Nåja, nu är det sängdags.

Imorgon ska det bli spännande att se vad Trump åstadkommer. Jag är säker på att det blir något mycket bra.

Ja, du dom demonstrerar i NY igen, så han har att göra i sin kommande federala polisstat.
Han ser till så andra världsledare tar plats och avskaffar sitt beroende i US istället. Så vi låter Trump leka lite till för det lär inte bli länge med den inställningen han har.

Det finns ingen alternativ fakta utan det är lögn.
2017-01-26, 00:57
Medlem
Citat:
Snälla du 40 miljarder minst handlar det om och det är nog lågt räknat. Det är du som ska läsa på om vem som betalar, och jag har i dag lyssnat på vad Trump sagt. Han har inte preciserat hur dom ska betala, och dom kanske struntar i att dyka upp på mötet som planerat. Allt öppnar för Kina, och han är 300 år efter i tiden.

Nej, Trumps hemsida är inte pålitlig inte han heller eller Bagdad Bob.
40??? Vars har du hittat den uppgiften. Massor med Amerikansk media såväl som Europeisk har ju låtit göra beräkningar i frågan. 12-18 miljarder har det varierat mellan vad jag sett.
2017-01-26, 01:02
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
40??? Vars har du hittat den uppgiften. Massor med Amerikansk media såväl som Europeisk har ju låtit göra beräkningar i frågan. 12-18 miljarder har det varierat mellan vad jag sett.

Finns en uppsjö av uppgifter om vad muren kommer kosta och hur lång tid det kan ta.
Så googla vet jag, så ser du lite mer om kostnaden som skattebetalarna i Amerika får betala. Du måste läst artiklar från sommaren 2016 och det är andra uppgifter nu.
2017-01-26, 01:05
Medlem
Citat:
Stoppa pengaöverförandet ger inte USA några pengar, det innebär bara att de i USA får anpassa hur de skickar sina pengar.
Om du tror att Trump kan stoppa pengar från att skickas till Mexiko så är det väldigt fel ute.

Biståndet till Mexiko är ca 400miljoner dollar/år. Skulle alltså ta 50-100år för det att betala muren.
Nästan allt det biståndet är dessutom för att hjälpa till att bekämpa knarkhandeln för att minska knarksmugglingen till USA.
Lär inte gynna USA när Mexikos förmåga att bekämpa knarksmugglingen till USA.
Öka kostnaderna för gränspassage? Väldigt smart sätt att förstöra handeln på. Lär kosta USA mycket jobb och pengar.

I verkliga världen är sällan saker enkla, allt man gör har konsekvenser. Torskar Mexikos ekonomi kan det komma att kosta 5-10miljoner jobb i USA.
Att Trumps väljare och fans inte förstår det symbiotiska förhållandet mellan länder i internationell handel är en sak men att Trump verkar så sjukt okunnig är helt förbluffande.
Jasså så Mexikanska marknaden är så stark att på 11 Mexikanska medborgare skapar det 1 jobb i Amerika?

You re an absolute idiot
2017-01-26, 01:49
Citat:
Finns en uppsjö av uppgifter om vad muren kommer kosta och hur lång tid det kan ta.
Så googla vet jag, så ser du lite mer om kostnaden som skattebetalarna i Amerika får betala. Du måste läst artiklar från sommaren 2016 och det är andra uppgifter nu.

15-25 miljarder USD enl någon expert på CNN.
Kostnaden kommer att betalas av skattemedel, pengar som Trump hävdar Mexico kommer att betala USA senare.
På nägot vis...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in