2017-01-23, 18:31
Medlem
Har fått kontakt med en tjej igen som jag träffade ett tag för några år sedan. Vi skrev lite ett tag nu och sen bjöd jag ut henne. Vi bestämde en dag att ses som hon ställde in pga jobb. Hon har sagt att det är körigt för henne nu men nästa vecka borde det finnas tid, jag svarade kort bara "jag förstår ". Det här var i fredags.

Jag tänkte nu inte höra av mig direkt utan tycker att bollen är hos henne. Jag går inte och väntar på att hon ska höra av sig men skulle gärna träffa henne. Jag vill inte heller hamna i ett läge där jag driver kontakten. Därför känns det lite svårt. Hur hade ni gjort? Kolla hur det är med henne på vägen? Strunta i henne tills att hon hör av sig? Ringa (ej sms) i början av nästa vecka och försöka boka något?

Vi är kring 30 båda två. Eftersom att det är en nygammal kontakt känns det inte klockrent att veta hur, antar att även hon känner någon form av nervositet eftersom att vi redan haft en relation. Jag vill inte utesluta en ny relation men framförallt vill jag träffa henne för att det bara vore kul att prata med henne.
Citera
2017-01-23, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qazwsxedc
Har fått kontakt med en tjej igen som jag träffade ett tag för några år sedan. Vi skrev lite ett tag nu och sen bjöd jag ut henne. Vi bestämde en dag att ses som hon ställde in pga jobb. Hon har sagt att det är körigt för henne nu men nästa vecka borde det finnas tid, jag svarade kort bara "jag förstår ". Det här var i fredags.

Jag tänkte nu inte höra av mig direkt utan tycker att bollen är hos henne. Jag går inte och väntar på att hon ska höra av sig men skulle gärna träffa henne. Jag vill inte heller hamna i ett läge där jag driver kontakten. Därför känns det lite svårt. Hur hade ni gjort? Kolla hur det är med henne på vägen? Strunta i henne tills att hon hör av sig? Ringa (ej sms) i början av nästa vecka och försöka boka något?

Vi är kring 30 båda två. Eftersom att det är en nygammal kontakt känns det inte klockrent att veta hur, antar att även hon känner någon form av nervositet eftersom att vi redan haft en relation. Jag vill inte utesluta en ny relation men framförallt vill jag träffa henne för att det bara vore kul att prata med henne.

Du väntar tills hon hör av sig som hon sa. Gör hon inte det, så vill hon inte.
Citera
2017-01-23, 19:12
Medlem
Hur pass längesedan var det sen ni hade en relation? Var det nyligen är mitt råd är att skita i det helt & hållet, du kommer till 99% bara slösa din tid med henne då ingenting har förändrats sen sist ni var tillsammans.
Citera
2017-01-23, 20:25
Medlem
Grytunderlags avatar
Äsch då, inga problem med att driva på lite, endel kvinnor är sådana. Men frågan är ju snarare varför hon är ditt ex, vill du riskera ditt hjärtas sorg igen?
Citera
2017-01-23, 22:58
Medlem
Disko-Bosses avatar
Körigt? Mitt ex hade 3 jobb när jag träffade henne, hon hade ändå tid för mig - för att hon ville.
Med det sagt, hon avstyrde och är det faktiskt så att hon har det körigt på riktigt så är det kanske inte så bra att försöka stressa fram en ny träff när det ska kännas roligt och istället blir en klump ångest av det hela.

Låt henne styra upp något och hon hör väl av sig förr eller senare om du ploppar upp i hennes huvud. Medans kollar du efter andra och ser henne som en bonus om det blir av och tar det därifrån
Citera
2017-01-24, 18:27
Medlem
Det finns alltid tid om man verkligen vill, låter lite som undanflykter jag själv kan köra med ibland jag faktiskt inte har lust och inte orkar diskutera för tillfället.
Citera
2017-01-24, 19:02
Medlem
vänta tills hon hör av sig.. när hon hör av sig så bestämm en deffinitiv dejt tid datum osv.
gillar hon dig så kommer hon ringa och åter igen gillar hon dig så kommer hon ta sig tid att träffa dig..

skulle hon inte ringa så är det hennes förlust. du måste visa att du är ett catch och att det är hennes förlust o hon inte ringer.. kan kanske vara jobbigt om du inte är van men en dag ringer hon kanske och då vet du att du har halva inne. ringer du så försvinner hennes mysteriska tankar om dig.. ju mer hon undrar om dig desstu bättre. och om du ringer henne så kommer hon inte ha så höga tankar om dig. hon skall tänka: om ja omte hör av mig kommer han ta en annan tjej, och behåll mystiken om dig själv. kvinnir älskar att tänka på oss. om du ger henne allt på bordet så har hon inget att fundera över och d¨å blir du inte lika intressant i hennes ögon..

hoppas du fattar vad jag menar.

mvh j
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in