• 2
  • 3
2017-01-27, 22:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av UltraMind
Fråga honom varför han är arg och aggressiv.
Det lättaste är att fråga när han är på bra humör.
-Gör jag något fel när du blir arg?
Jag blir ledsen när du är arg osv.
Han kanske inte är medveten om att ni blir ledsna?
Kommunikation är viktigt.
Fungera inget så måste man ju flytta eller be människan att söka hjälp, i den den mån det går.

Pappan behöver stryk/allvarlig sjukdom för att vakna ur sin aggressiv koma, precis som du behöver erfara vad TS går igenom för att vakna ur din "tuffing vet allt" komma.

Edit: Seriöst mannen, kör du den stilen så kommer livet att slå ner dig förr eller senare så hårt att du inte vet vad som har hänt. Har du hört talas om den som flyger högt faller tungt. Var lite mer ödmjuk för din skull.
Senast redigerad av Learned2 2017-01-27 kl. 22:15.
Citera
2017-01-27, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UltraMind
Fråga honom varför han är arg och aggressiv.
Det lättaste är att fråga när han är på bra humör.
-Gör jag något fel när du blir arg?
Jag blir ledsen när du är arg osv.
Han kanske inte är medveten om att ni blir ledsna?
Kommunikation är viktigt.
Fungera inget så måste man ju flytta eller be människan att söka hjälp, i den den mån det går.

Sämsta rådet!
Citera
2017-01-27, 22:53
Medlem
Ni måste alla tre försöka få lägenhet genom bostadsförmedlingen. De har lägenheter att hyra ut i krislägen - detta är ett sådant läge. Ni kan hyra en tillsammans vilket kan vara bra i början ifall han attackerar er. Du och din bror försörjer väl er själva och antagligen gör er mamma det också. Din mamma får begära skilsmässa och kan få hjälp med bodelningen. Din pappa blir helt enkelt tvungen att sälja lägenheten och dela på intäkten och eventuella andra tillgångar. Nu har ni mormor att bo hos annars kan ni kontakta kvinnojouren. Du och din bror som studerar kan kanske få studentbostad. Kolla upp allt. Lägg korten på bordet och be om hjälp. Lägg ingen energi på polisanmälningar och rättegångar - det gör bara honom ytterligare mer förbannad. Lägg inte heller någon energi på din pappa - låt honom löpa bara. Han förtjänar inget medlidande oberoende av orsaken till hans beteende.
Citera
2017-01-28, 03:41
Medlem
Jag tvekar om socialtjänsten kan hjälpa din mor och din situation och lillebror.... för att
ni är inte barn längre...

Tips: Skriv massor lappar överallt " Snälla pappa, sluta bråka med oss och vi mår inte så bra"
och " vad vill du ha för oss med i ditt liv? pappa"

Jag gissar stark på pappa att han vill bara ha fred med sin fru ensam i lugn och ro, att
han kan "piska" sin fru i köket att laga mat och städa hela bostaden.

Din pappan kan INTE sälja hela lägenhet själv! Din mamma kan alltid fixa advokaten och stämma
på din pappa bums och klart....

Flytta till mormor för tillfället och hjälpa mormor så mycket gör lika gott för er alla!
Citera
2017-01-28, 18:02
Medlem
Kommer sluta skriva nu förmodligen då vi åker till mormor.

Tack för alla svar, uppskattas verkligen!
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in