2023-10-04, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Måste du fråga?
Då antar jag att du tycker det är fel att ansvariga personer ska ställas till svars för samhällsförstörelsen. Själv kan jag tycka att det är rimligt att folk får ta ansvar för sina handlingar. De har inte bara förstört ett helt land utan även tusentals liv. Vi har haft många rättegångar i efterhand både gällande kommunister, nazister och ansvariga för kriget i före detta Jugoslavien. Finns ju en risk att dessa fall inte kommer tas upp i Haag och då får Sverige döma dessa personer på egen mark. Det här kommer troligtvis aldrig inträffa och jag antar att Arne inte heller tror det. Han ser det nog mer som en förhoppning.
Citera
2023-10-04, 12:05
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Afrikanos
Då antar jag att du tycker det är fel att ansvariga personer ska ställas till svars för samhällsförstörelsen. Själv kan jag tycka att det är rimligt att folk får ta ansvar för sina handlingar. De har inte bara förstört ett helt land utan även tusentals liv. Vi har haft många rättegångar i efterhand både gällande kommunister, nazister och ansvariga för kriget i före detta Jugoslavien. Finns ju en risk att dessa fall inte kommer tas upp i Haag och då får Sverige döma dessa personer på egen mark. Det här kommer troligtvis aldrig inträffa och jag antar att Arne inte heller tror det. Han ser det nog mer som en förhoppning.

Även jag anser att det är viktigt med ansvar. Sedan kan man framföra det på olika sätt.
Citera
2023-10-04, 18:48
Medlem
Filantrop78s avatar
Jättebra att Swebbtv finns och dom har många bra saker som dom framför, men Lars Bern, han menar säkert väl, men gubben har börjat bli gaggig, bort med honom. Mikael Willgert verkar inte ha något ont i sig, harmonisk och trevlig, han är bra intervjuare det jag sett av honom intervjua.
Citera
2023-10-04, 20:15
Medlem
Arnstads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Man må tycka vad man vill om Swebbtv. Men Wilgert repris på de godhetsposerande politikerna i Haninge, är ett viktigt tidsdokument från komunpolitiken vardag, året då Sverige kantrade o tog in allt mer vatten.

Jag kollade en del på klippet. Vilka jävla pajasar det satt i presidiet, sitter väl ungefär samma typer där i dag om man ser till begåvningsprofilen. Hur ska man kunna ställa saker till rätta inom detta system?
Citera
2023-10-04, 21:42
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnstad
Jag kollade en del på klippet. Vilka jävla pajasar det satt i presidiet, sitter väl ungefär samma typer där i dag om man ser till begåvningsprofilen. Hur ska man kunna ställa saker till rätta inom detta system?

Håller med. Men det är viktigt att det får komma fram hur det gick till. Så att människor får en chans att inse hur Sverige styrs.
Politruker på lokal nivå.
Psykist störda medelmåttor i partitoppen. Ett polisväsende som backar o ber om hjälp. Ett folk som gjör handhjärtan över döda mördare…
Citera
2023-10-04, 21:46
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filantrop78
Jättebra att Swebbtv finns och dom har många bra saker som dom framför, men Lars Bern, han menar säkert väl, men gubben har börjat bli gaggig, bort med honom. Mikael Willgert verkar inte ha något ont i sig, harmonisk och trevlig, han är bra intervjuare det jag sett av honom intervjua.

Ja. Wilgert är bra på att få människor prata. O ofta säga vettiga saker.
Citera
2023-10-07, 20:30
Medlem
Zneds avatar
Sett början på :
Citat:
https://swebbtv.se/w/9i6k9r3n5ggPaujiDQvCoX

Citat:
Nobelpriset, klimatpsykologerna och Gretas gamlingar i sorgmarsch för klimatet i Omvärldsanalys 52

Om Coviden och de nya vaccinera MRNA
Som i Swebbtv sägs vara rena giftet och kostat en massa oskyldiga livet. Min undran är om detta verkligen kan stämma.

Det skulle ju vara i klass med alla andra massutrotningar i historien. Visst vet jag att medierna är lögnaktiga. Men här är det tydligen hela läkaretablissemanget
som är djupt och skrämmande ondskefullt. Visst är det så att forskning och stiftelse är beroende av feta bidrag för sin forskning och därmed lätta att korrumpera. Men att medvetet ha ihjäl en massa människor verkar lite väl saftigt.

Det måste ju betyda att en massa läkare sitter bakom sina skrivbord och skickar en massa människor rakt i döden

Vad säger läkareden om det? Och vad skall den enskilda människan tro på.

Alltså min fråga är : skall man ta sprutan eller ej. Vad anser Flashback.
Citera
2023-10-07, 20:40
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zned

Alltså min fråga är : skall man ta sprutan eller ej. Vad anser Flashback.

Varför ska man ta snabbframtagna experimentella mediciner mot sjukdomar som man redan haft och dessutom är helt ofarliga för de allra flesta?

Varför skulle alla hetsas att ta dessa läkemedel helt i onödan? Jag finner inget bra svar på denna fråga.

Och varför i hela fridens namn skulle skiten ges till barn som från dag ett varit helt utom fara för allvarlig sjukdom.
Citera
2023-10-08, 13:44
Medlem
Zneds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Varför ska man ta snabbframtagna experimentella mediciner mot sjukdomar som man redan haft och dessutom är helt ofarliga för de allra flesta?

Varför skulle alla hetsas att ta dessa läkemedel helt i onödan? Jag finner inget bra svar på denna fråga.

Och varför i hela fridens namn skulle skiten ges till barn som från dag ett varit helt utom fara för allvarlig sjukdom.

Tack för ditt svar. Håller med det du skriver.
Jag har tagit 3 sprutor men tvekar att ta fler. Dock är jag så kallad riskgrupp då jag är hjärtopererad. Så vet inte vad som är bäst.

Funderar på att bara ta spruta mot säsongsinfluensan.
Citera
2023-10-08, 17:40
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zned
Tack för ditt svar. Håller med det du skriver.
Jag har tagit 3 sprutor men tvekar att ta fler. Dock är jag så kallad riskgrupp då jag är hjärtopererad. Så vet inte vad som är bäst.

Funderar på att bara ta spruta mot säsongsinfluensan.

Det vet nog ingen vad som är bäst med tanke på effekten är oklar och det finns dokumenterade biverkningar som inte är så trevliga.

Med tanke på att du verkar leva och klarat dig bra utan fler sprutor så förstår jag inte varför det skulle vara bra att fler?
Citera
2023-10-13, 16:43
Medlem
Ovralls avatar
Swebbtv dansar lite runt narrativet kring den pågående utvecklingen Israel-Palestina. Min uppfattning var att man från början var 100% pro-Israel men de senaste åren har man ju marinerat sig så djupt i antisemitiska konspirationsteorier att det inte längre är självklart.

Dagens artiklar i ämnet verkar avvaktande i väntan på vad den ryska propagandan säger. Kan nog bli en vattendelare hos swebbtvs lärjungar...
Citera
2023-10-14, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovrall
Swebbtv dansar lite runt narrativet kring den pågående utvecklingen Israel-Palestina. Min uppfattning var att man från början var 100% pro-Israel men de senaste åren har man ju marinerat sig så djupt i antisemitiska konspirationsteorier att det inte längre är självklart.

Dagens artiklar i ämnet verkar avvaktande i väntan på vad den ryska propagandan säger. Kan nog bli en vattendelare hos swebbtvs lärjungar...
Varför uttalar sig inte Swebbtv:s Katerina Janouch om det aktuella rörande Israel-Palestina i Swebbtv? Visst, hon är uppenbart partisk då hon är pro-Israel, men samtidigt i jämförelse med övriga på Swebbtv relativt insatt och hyfsat kunnig i frågan, inte minst om man betänker vilka andra personer Swebbtv haft i sina program senaste veckan. Och vem är s.a.s. inte partisk i olika frågor.
I stället har Janouch inte ens varit med i Swebbtv denna vecka, en vecka där Israel-Palestina varit mer i ropet i övriga medier än på många år...

Samtidigt hörs under fredagen i Swebbtv Lars Bern i sin omvärldsanalys (nr 54), "Nobelpriset gick till hög chef, Israel, Gröna aktier backar 30%". Undrar vad Janouch tycker om det Bern snackar om, bl.a. om palestinier som "förtryckta". Bern, som kör vidare med högdragna monologer och märkvärdiga åsikter...
Senast redigerad av Inte-fascist 2023-10-14 kl. 00:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in