2023-10-24, 12:19
Medlem
167-steg-kvars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Afrikanos
Swebbtv gräver sin egen grav när man har med stollar som Bern och Magnus Stenlund.
Är det Swebbtv:s balanserade nyhetsrapportering om Israels statsterrorism, brott mot mänskligheten, pågående folkmord och försök till etnisk resning som sticker i ögonen på dig?

Det som är mindre smickrande, för att inte säga direkt svinaktigt motbjudande notera, är judinnan Katerina Janouchs folkmordshetsande på sociala medier. Hon är uppenbarligen väldigt svår att tillfredsställa och verkar inte kunna få nog utav slaktade palestinska barn och en mördad civilbefolkning. Senaste officiella uppgifterna ligger nu någonstans omkring 120 mördade palestinska barn/dygn. En Hiroshima liknande infrastruktur, helt och hållet lagd i grus och aska, tusentals oskyldiga civila mördas varje vecka. Hennes tweets är fullständigt bisarra att se, men detta är inte heller några "stollerier" tycker du?
Citera
2023-10-24, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 167-steg-kvar
Är det Swebbtv:s balanserade nyhetsrapportering om Israels statsterrorism, brott mot mänskligheten, pågående folkmord och försök till etnisk resning som sticker i ögonen på dig?

Det som är mindre smickrande, för att inte säga direkt svinaktigt motbjudande notera, är judinnan Katerina Janouchs folkmordshetsande på sociala medier. Hon är uppenbarligen väldigt svår att tillfredsställa och verkar inte kunna få nog utav slaktade palestinska barn och en mördad civilbefolkning. Senaste officiella uppgifterna ligger nu någonstans omkring 120 mördade palestinska barn/dygn. En Hiroshima liknande infrastruktur, helt och hållet lagd i grus och aska, tusentals oskyldiga civila mördas varje vecka. Hennes tweets är fullständigt bisarra att se, men detta är inte heller några "stollerier" tycker du?

Exempel på Stenlund-stolleri:

Tes driven av följande omständigheter
*det var (nästan) 50 år sedan Yom Kippur-kriget
*det var 15 år sedan ”de hade ett avsnitt på South Park när de skämtade om 9/11”
*Oljepriset höjdes
*USA har förhandlat med Saudi om att Saudi inte ska gå för långt in i BRICS. I utbyte ska Saudi få ha kärnvapen. Förhandlingarna har dock inte gått bra.
*för att undvika USA/Saudi deal vill Iran katalysera storkrig
*massa Hamas-soldater pratar om Iran
*personer med ”små huvuden” i väst har inte sett det
*har nämnda personer sett det komma har det varit en skön off ramp från Ukraina, eftersom man insett att där väntar en ”total kapitulation.

Allt detta kan kopplas ihop om man litar på sitt sunda förnuft.
Citera
2023-10-24, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 167-steg-kvar

Jag läser inga tweets från någon. Det är helt frivilligt. KJ är bra på swebbtv. Har inte hört en enda stollighet. Hamas har startat krig mot Israel. Folk dör i krig. Jag är inte intresserad av ditt bölande.
Citera
2023-10-24, 22:53
Medlem
167-steg-kvars avatar
Citat:
Jag läser inga tweets från någon. Det är helt frivilligt. KJ är bra på swebbtv. Har inte hört en enda stollighet. Hamas har startat krig mot Israel. Folk dör i krig. Jag är inte intresserad av ditt bölande.

Nej, Hamas har inte startat något krig, Israel som har gjort det, också enligt dem själva. Så du ljuger alltså igen. Är det någon i denna konflikt som har den internationella rätten på sin sida, så är det Palestina. Och inte bara det, man har dessutom en viss skyldighet gentemot eget folk, utöva motstånd mot illegala ockupanter, i detta fall en terrorregim och skurkstat. Israels rätt till försvar som illegal ockupant är alltså ytterst tveksam, också sett till internationell rätt. En stor majoritet av FN-medlemmarna stöder inte heller den självutnämnda rätten som Israel här vill hävda. Jag säger heller inte med detta, att Hamas nödvändigtvis agerat rätt här, men kan dock hysa viss sympati och förståelse, att man agerat som man gjort. Inga som helst konstigheter tycka så här egentligen, om man har någon slags humanism, rättvisekänsla eller rättspatos i kroppen. Hursomhelst, detta är ett sidospår och OT här, så åter till ordningen.

Du har fortfarande en hel del obesvarat avseende Swebbtv med personal.

Vad är det för slags stollerier Lars Bern och Magnus Stenlund sysslar med?
Vad är det för lögner man far med?
Vad det är för slags "grav" du skriver om?
På vilka sätt och med vilka orsaker gräver Swebbtv denna grav?
På vilket sätt är Stenlund obehaglig?
Med vilka analyser/diagnosinstrument och med vilken medicinsk kompetens lutar du dig emot, att Stenlund troligtvis är en psykopat?
På vilka sätt verkar Bern vara senil (mentalt nedsatt av hög ålder)?

Citat:
Magnus Stenlund är riktigt obehaglig. Han sitter och ljuger utan att blinka. Han brukar prata om psykopater, men han är troligtvis en psykopat själv.

Citat:
Swebbtv gräver sin egen grav när man har med stollar som Bern och Magnus Stenlund.

Citat:
Jag vet inte det. Bern brukar ju snacka om nazisterna i Kiev. Det verkar som han sitter och kollar på rysk tv dygnet runt. Snart dags för ålderdomshemmet, lika senil som Joe Biden.

Citat:
Ja det finns inga oberoende media och jag har aldrig hört swebbtv eftersträva något liknande. Är väl bara Epoch Times som har det som främsta strävan. Public service säger något liknande men de politiskt insatta vet att det inte stämmer. Swebbtv blandar stollerier med sanningar hela tiden.

Det är inte alla som gillar yttrandefrihet, men det står också var och en fritt att avstå titta. Men du ska få ett tips i all välmening från mig. Sluta titta på något du uppenbarligen tycker är både obehagligt, fullt av lögner och fullt av stollerier. Det kan omöjligt vara bra för ens psykiska hälsa och välmående, att utsätta sig för något man genuint ogillar.
Senast redigerad av 167-steg-kvar 2023-10-24 kl. 22:57.
Citera
2023-10-25, 05:50
Medlem
Citat:
Varför tror du dessa har betydligt fler visningar än många av deras andra program?
Citera
2023-10-25, 10:43
Medlem
Friindivids avatar
Jag tycker det är väldig skillnad på att ha profiler som förknippas med en viss vinkling, t.ex. Bern med FP, eller Wilgert med SD eller Mattikainen med AfS, som nämnts i tråden, och ta in eller profiler som förknippas med ett starkt motstånd, såsom Ahl och Peterson nu gör mot AfS. Det kommer att färga allt de gör.

Jag håller med om att Bern blir alltmer problematisk. Men, i mitt tycke, för att han gör felaktiga omvärldstolkningar. Det spelar ingen roll vem man själv betraktar som vän eller fiende. Någonstans finns där en objektiv sanning och där skjuter Bern över målet. Stenlund är väldigt ojämn och verkar ha svårt att kontrollera sitt humör. Men jag tycker att hans analyser tillsammans med Wilgert alltid är sevärda. Min favorit är Micael Hamberg, de gånger han är med.
Citera
2023-10-25, 14:26
Medlem
Arnstads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friindivid
Jag håller med om att Bern blir alltmer problematisk. Men, i mitt tycke, för att han gör felaktiga omvärldstolkningar.

Vilka felaktiga bedömningar anser du att Bern gör?
Citera
2023-10-25, 14:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nafsetar
Mycket intressant sväng Bern tog i senaste programmet. Väldigt pro-rysk, pro-arabisk och drypande anti-väst. Såg tydligt att Wilgert blev förvånad när Bern tyckte vi skulle förbjuda koranbränningar.

Ja denna inställning är bland annat varför jag slutat titta på Swebbtv. Men också när jag under pandemin insåg att det är en foliehattskanal och inget att ta på allvar.
Citera
2023-10-25, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korvboxen
Varför tror du dessa har betydligt fler visningar än många av deras andra program?
Det finns ju en enorm mängd stollar i Sverige. Swebbtvs kommentatorsfält är ju en tragedi i sig. Tycker inte kanalen ska fokusera på stolleri utan vara en kanal för normalt tänkande människor. Annars blir den helt meningslös ur ett samhälleligt perspektiv. Det bästa med kanalen är att de lyfter de globala frågorna som WEF och WHO. Skulle dock kunna vara bättre på EU frågor.
Citera
2023-10-25, 22:39
Medlem
RobbanUCs avatar
Vi väntar fortfarande på att Magnus Stenlund presenterar en analys av derivatmarknaden och de trender/risker som syns där långt innan det syns på och påverkar börsen.
Senast redigerad av RobbanUC 2023-10-25 kl. 22:45.
Citera
2023-10-28, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arnstad

I senaste samtalet jublande han tex över att den ryske spionen blev friad i rätten (trots att rätten slog fast att han arbetade mot svenska intressen men inte smugglade ut något hemligt). Två minuter senare pratade de om ett påstående att Ryssland gett Nordkorea kärnvapenbärande robotar. Det reagerade han inte på.

Kan du komma ihåg när Bern senast sa något som skulle indikera att han gillar Sverige?
Citera
2023-10-28, 17:21
Medlem
Friindivids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnstad

Ja, t.ex. i hans analys av konflikten mellan Israel och Hamas (länk nedan) utelämnar han att Israels Mossad har skapat Hamas, vilket han sedan kunde ha sammanfört med att Israel hade förhandsinformation om attacken den 7/10 och därefter dra slutsatser av att ingenting som sker beror på slumpen. Bern kallar det för en 11/9-attack (inofficiell tolkning), dvs att Israels maktskick lät den ske (vilket är mer eller mindre bekräftat). Men han nämner inte att israeliska makthavare redan 8/10 kallade den för "vårt 11/9" (officiell tolkning), dvs att Israel blev tagen på sängen. Han berör även ISIS, Hezbollah och Muslimska Brödraskapet på ett sätt, så att de framstår som fristående religiöst radikala grupperingar som utgör ett terrorhot o.s.v. Men även här ligger säkerhetstjänsten bakom som grundande faktor, närmare bestämt Mossad, CIA och MI6. Precis som Ukraina i förhållande till USA-Ryssland och Taiwan till USA-Kina, tjänar dessa grupperingar ju en proxyfunktion både i MÖ och i EU för de som sitter i det allra översta maktskiktet och har ett ekonomiskt intresse, kopplat till USA:s skuldbaserade ekonomi, av att krigsindustrin ständigt hålls varm. De konflikter Bern befarar i EU mellan muslimer och övrig befolkning är ju själva målsättningen med den destruktiva massimporten. Jag tror även att Berns bedömning av Blinkens låga status är felaktig. Blinken har ju en rådgivande roll i Israels regering. Det är ju ingen slump och inte oviktigt att Bidens administration domineras av judar/sionister och Blinken har där en särställning. Även pappa Blinken var ju högt uppsatt. Jag tror också att Berns syn på Biden som senil är felaktig.

Bern efterlyser nationell diplomati, men den är ju sedan ett antal år officiellt avskaffad, inom EU åtminstone, till följd av centralstyret. Det har varit mycket diskussioner kring att dagens diplomater inte längre skolas i diplomati. Bern kallar också "våra ledare" naiva, men de gör ju i själva verket vad som de som placerade dem i regeringsställning förväntar sig av dem. Ledarna är allt annat än naiva. De spelar sina roller. Det är folket, som litar på sina ledare och regeringar, som är naivt.

https://swebbtv.se/w/8SFVbajHoXDDHDs8UtdCNR
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in