• 5
  • 6
2017-01-30, 16:10
Medlem
"Ett par veckor senare mrker jag att jag r gravid"

Okej dags och brja vxa upp och ta ansvar. Alla dessa saker hnder dig av en anledning och anledningen verkar vara att du inte r redo fr vuxenbeslut nnu.
Citera
2017-01-30, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av myday1997
Sorry! Okej - kort sammanfattat .

Han har ljugit under hela sin anstllning om vart han kommer ifrn, sin lder, sin fru, att han r tandlkare. Eftersom alla trodde han gjort slut med sin fru har ett par p jobbet legat med honom - s han har varit otrogen med flera p jobbet.
Han har i princip tv liv som jag ser det - ett fejk p jobbet och ett annat, hemma.

Han har trashat mitt rykte helt p jobbet och spridit ut att jag blev gravid.

Jag borde inte bry mig men knner mig lurad, naiv och arg fr att han inte ska behva ta ngra konsekvenser av sitt handlande..

att blanda mig i hans ktenskap knns fel - vore dock sknt att f "ge igen" och lta jobbet veta att han inte r tandlkare ...
Fast r det inte ditt egna handlande nu? Det var ju du som blev gravid med denna mannen utan att faktiskt veta ngot om honom... Att vlja vem man ska ha barn med gr man inte p ngons ord - man lever tillsammans med de och lr knna personen frn grunden.
Citera
2017-01-30, 16:16
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
frn Uzbekistan, vxte upp i en muslimsk familj
Jag blev inte frvnad. Lr dig nu av detta.
Citera
2017-01-30, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sipofa
Fast r det inte ditt egna handlande nu? Det var ju du som blev gravid med denna mannen utan att faktiskt veta ngot om honom... Att vlja vem man ska ha barn med gr man inte p ngons ord - man lever tillsammans med de och lr knna personen frn grunden.

Jag syftar p att han byggt upp ett helt annat persona - som inte finns. lder, ursprung, studier, klienter han haft - allt r bara fejk. P jobbet kommer alla fortstta tro han r hgutbildad med 8 rs studier bakom sig inom Nutrition, rehab, tandlkare... han sger sig ha kpt en lgenhet... har sagt s mycket dumt om sin ex fru och deras "skilsmssa" ah. Orkar inte ens skriva ner allt han ljugit om fr att framstllla sig som ngot helt annat.

Och d menar ja inte att han ljugit fr mig - utan fr alla 70+ som vi arbetar med. Alla har samma bild av honom och har hrt samma historia.
Senast redigerad av myday1997 2017-01-30 kl. 16:20.
Citera
2017-01-30, 16:20
Medlem
Citat:
Jag syftar p att han byggt upp ett helt annat persona - som inte finns. lder, ursprung, studier, klienter han haft - allt r bara fejk. P jobbet kommer alla fortstta tro han r hgutbildad med 8 rs studier bakom sig inom Nutrition, rehab, tandlkare... han sger sig ha kpt en lgenhet... har sagt s mycket dumt om sin ex fru och deras "skilsmssa" ah. Orkar inte ens skriva ner allt han ljugit om fr att framstllla sig som ngot helt annat.
Han m vara vrldens strsta skitstvel - till och med Hitler sjlv! Men det har absolut inget att gra med dina egna val, det frstr du vl? Det spelar ingen roll hur dlig mnniska han r, du behver fortfarande ta ansvar fr dina egna handlingar...
Citera
2017-01-30, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sipofa
Han m vara vrldens strsta skitstvel - till och med Hitler sjlv! Men det har absolut inget att gra med dina egna val, det frstr du vl? Det spelar ingen roll hur dlig mnniska han r, du behver fortfarande ta ansvar fr dina egna handlingar...

P vilket stt har jag avsagt mig ansvar?

Jag m ha varit naiv - men som sagt tror alla vi jobbar med samma som jag trodde. dom f som i brjan knde till att vi sgs var glada och uppmuntrande ver att jag trffat honom.

Hade jag misstnkt att han var med sin fru hade detta aldrig hnt. Knns surt att jag tog beslut som var grundande p lgner. Men visst, jag har ftt ta konsekvenserna - missfall (skulle iofs gjort abort senare) och skitsnack p jobbet. Har inte spridit ut lgner eller sanningar om honom fr den delen utan legat lgt. Vill inte ha mer drama - bara att saker ska vara normala igen.
Citera
2017-01-30, 16:26
Avstngd
DRD4s avatar
"Antar att jag br vara mer mogen och klippa allt med honom, lta hans liv fortg utan inblandning - men jag skulle ljuga om jag sa att det r vad jag vill. Jag nskar han kunde f ta konsekvensen fr vad han gjort.. jag har inte blandat mig i, och att kontakta hans fru skulle jag aldrig vga. Men om jag var hon hade jag andra sidan velat veta vad han hll p med! "

Det r intressant hur kvinnor sjlvdestruktivt dras till mn dom INTE kan f!

Sjlvfallet s ska du dumpa honom! Sk nytt jobb och byt telefonnummer och blocka svinet.

Skicka chathistorik till hans fru!

Ta dig samman kvinna! Vill du bli behandlad som en drrmatta s hitta en bra kille som gillar att vara dominant i sovrummet bara s ska du nog bli njd.
Citera
2017-01-30, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DRD4
"Antar att jag br vara mer mogen och klippa allt med honom, lta hans liv fortg utan inblandning - men jag skulle ljuga om jag sa att det r vad jag vill. Jag nskar han kunde f ta konsekvensen fr vad han gjort.. jag har inte blandat mig i, och att kontakta hans fru skulle jag aldrig vga. Men om jag var hon hade jag andra sidan velat veta vad han hll p med! "

Det r intressant hur kvinnor sjlvdestruktivt dras till mn dom INTE kan f!

Sjlvfallet s ska du dumpa honom! Sk nytt jobb och byt telefonnummer och blocka svinet.

Skicka chathistorik till hans fru!

Ta dig samman kvinna! Vill du bli behandlad som en drrmatta s hitta en bra kille som gillar att vara dominant i sovrummet bara s ska du nog bli njd.

Nu var det ju inte alls som du tror... jag trodde ju jag "hade" honom ett par veckor.. jag jagade honom inte.. sedan svalnade intresset frn bdas sida, vi pratade och bestmde oss fr enbart sex (ngot han inte velat tidigare - d ville han det skulle vara "serist eller inget alls")
Bra sex hade vi, jag gillade honom som person och allt han lrde mig om trning. Men.. han var ingen jag kunde se mig sjlv med som "pojkvn". Ngot jag sagt till honom och han visste...

nd ville han sprida ut bilden av mig som efterhngsen och nerkrad, och att han var rdd jag skulle behlla barnet fr att jag var kr i honom. Trots att jag sagt till honom att jag trffat ngon ny (ett par veckor efter vi slutat vara KK's)
Citera
2017-01-30, 16:36
Avstngd
DRD4s avatar
Citat:
Nu var det ju inte alls som du tror... jag trodde ju jag "hade" honom ett par veckor.. jag jagade honom inte.. sedan svalnade intresset frn bdas sida, vi pratade och bestmde oss fr enbart sex (ngot han inte velat tidigare - d ville han det skulle vara "serist eller inget alls")
Bra sex hade vi, jag gillade honom som person och allt han lrde mig om trning. Men.. han var ingen jag kunde se mig sjlv med som "pojkvn". Ngot jag sagt till honom och han visste...

nd ville han sprida ut bilden av mig som efterhngsen och nerkrad, och att han var rdd jag skulle behlla barnet fr att jag var kr i honom. Trots att jag sagt till honom att jag trffat ngon ny (ett par veckor efter vi slutat vara KK's)

Ja fast om man utgr frn det du har skrivit "Antar att jag br vara mer mogen och klippa allt med honom" s framstr det som motsgelsefullt.

S har du kommit fram till vad du ska gra nu d?
Citera
2017-01-30, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DRD4
Ja fast om man utgr frn det du har skrivit "Antar att jag br vara mer mogen och klippa allt med honom" s framstr det som motsgelsefullt.

S har du kommit fram till vad du ska gra nu d?

Ja.. skrev ett par inlgg upp att jag inte tnker gra ngonting. Inte min plats att bertta fr hans fru osv.
Det r vad som knts "rtt" hela tiden men nd surt eftersom jag ftt mycket skit fr det hr. Knns som Flashback var ett stt att f ut mina aggressioner utan att behva gra det "irl".

Vi skyddade oss inte alltid, bara oftast. Men jag har gtt p utredning eftersom jag inte blev gravid efter nstan 10 r med 2 olika partners (3 r frskte vi aktivt) fick hormonbehandling osv men funkade inte nd... har ven en diagnos som gr det svrt att bli gravid.
Vi pratade om det innan och han trodde det var lugnt ocks - han sa hans kropp tog mycket stryk av alla piller han t efter sin olycka men han har nu erknt att han var p steroider och allt mjligt och det var drfr han trodde det var riskfritt !
Citera
2017-01-30, 21:15
Medlem
**update**

Har pratat med killen.. han freslog att han berttar fr vr kollega att jag ska gra abort nsta vecka hemma i Sverige. Han ska sga att jag vntat s lnge enbart fr att jag ville gra det hemma. Den hr kollegan kommer garanterat att sprida detta vidare.....

Tycker det knns som en trovrdig lgn och det minst dliga av alla alternativ.

Jag har 0 intresse av att prata med killen men vill inte framst som om jag r en srad KK s kommer prata med honom som vanligt infr vra kollegor - inte alls nr vi r ensamma i personal rummet och utanfr jobbet 0 kontakt sklart.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in