Citat:
Ursprungligen postat av
fruciante
Vi har inte barn.
Jag tror det är tydligheten jag har haft svårt för.
Även om jag tydligt sagt om och om vad det är som jag inte gillar
så har det väl inte uppfattats som tydligt.
Det har funkat ibland genom att höja rösten eller skrika men jag gillar inte
att behöva göra det. Det blir mer som att personen blir rädd av det aggresiva
i rösten och egentligen inte förstår innebörden av vad man sagt.
Senaste gången så provade jag att ignorera och sedan försvann jag ungefär 1 dag
och det verkade funka bättre.Men tänker att dom här problemen kommer att komma upp igen så det vore intressant att höra vad andra säger om saken.
Det allra bästa du kan göra är att sätta dig ner och snacka om det. Berätta tyligt hur du upplever problemet. Låt sedan din partner tala och lyssna klart. Håll dig lugn. Ilska förstör allt. Se till att ni förstår varandra och prata sen om hur ni kan lösa problemet.
Detta är det enda sättet att effektivt lösa ett problem i en relation. Jag har varit expert på att inte vara öppen med allt och det har sabbat så mycket. Med nuv. tvingas jag vara ärlig för att hon kräver det. Själv har hon tydligt förklarat om nåt jag gör stör henne enormt (som att slarva med grejer och stöka till) och om jag vill fortsätta leva med henne måste jag ju hitta ett sätt att bli bättre på att inte göra det hon tycker är helt fel. Samma gäller ju henne. Hon måste anpassa en hel del efter mig med.
Om din partner inte förmår ändra ett beteende som du inte klarar av finns det tyvärr ingen framtid för er.