Flashback bygger pepparkakshus!
2005-12-21, 20:29
Medlem
merlin2s avatar
Det r s att jag har ett internetcafe och undrar nu om jag fr installera fljande spel. Har hittat hemsidor som sger att dom r gratis och tillverkarna sger att det r OK.

P ngot stt tvivlar jag det men ok frgar Er p flasgback om ni kan ngot om fljande spel:

* Grand Theft Auto 2
* Re-Volt
Citera
2005-12-21, 20:37
Medlem
omega_monkeys avatar
Om tillverkaren sger att det r OK borde det vl vara s...?
Citera
2005-12-21, 20:41
Medlem
Det skall nog inte vara ngra problem faktiskt. Eftersom GTA 1 r ute fr gratis nedladdning s drar de nog inte in mycket pengar p spelen.
Citera
2005-12-21, 21:44
Medlem
Boofs avatar
Om de sger att det r OK s r det vl lungt?? Jag tror nd inte att de bryr sig srskilt mycket om s pass gamla spel.
Citera
2005-12-22, 20:16
Medlem
Spaders avatar
r spel >=10 r s har spelet med strsta sannorlikhet "blivit" abandonware. Nu r varken GTA2 eller Revolt s gamla (GTA2 r 6,5 r gammalt ungefr) men jag r ytterst tveksam till att nn skulle bry sig om du lgger upp spelen p datorerna i ditt caf.

/Spader
Citera
2005-12-22, 20:23
Medlem
Olympiuss avatar
Jag hade lagt ner den idn och kpt det nya GTA istllet. Vem spelar snt p ett internetcaf? Jag menar, det kostar ju pengar och sitta dr.
Citera
2005-12-22, 21:01
Medlem
Jelloblimps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olympius
Jag hade lagt ner den idn och kpt det nya GTA istllet. Vem spelar snt p ett internetcaf? Jag menar, det kostar ju pengar och sitta dr.
Fr att caf-garen fr betala licensavgifter (d.v.s mer n vad en privatperson fr betala).

(Sen s kan man kra med piratkopierade spel men jag gissar p att de stora fretagen gillar att stta dit personer/fretag som tjnar p kopior/anvnder det kommersiellt).
Citera
2005-12-22, 21:18
Medlem
Olympiuss avatar
Ja men vem betalar fr att spela GTA 2? Det r ju ett nytt GTA i grningen, satsa p det istllet.

Vem ser om det r kta eller ej? Man har ju inte direkt access in i datorn och kan kolla runt, d r det vl ingen som mrker ngot och Rockstar Games skickar vl inte ut kontrollanter i hela vrlden som vill se kvitto och CD-key?
Citera
2005-12-23, 11:13
Medlem
merlin2s avatar
det r s att jag startade cafet fr 1 mnade sen och drfr r kosingen lika med noll till nya spel. vill drfr skapa en mindre kategori med lite gamla retro-spel.

det kommer mer spel naturligtvis, men man vill inte bara kpa ett impuls-spel sdr och inte tjna pengar p det nya spelet.

ps. till "Olympius"
n, rockstar games kanske inte skickar ut kontrollanter men vi har nnu jvligare hr i sverige, dom heter apb. och dom kan skicka
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in