Citat:
Ursprungligen postat av
hulkenberg
Det är också omöjligt för ett demokratiskt samhälle att fungera om ingen får protestera eller manifestera. Att du och dina jämlikar inte sysslar med sådant är inte mitt problem. Jag sympatiserar med Vänsterpartiet numera - har lämnat MP nu!
Har jag sagt något om att inte få protestera eller manifestera eller?
En protest är INTE att maskera sig, kasta knallskott på polisen och skapa allmän oreda.
Demokrati och anarki är två skilda saker.
Stå och protestera mot SD hur mycket ni vill, det är helt okej. Ni får tillochmed prata för all del.
Men STÖR ni bara för störandets skull, då är det inte en protest eller manifestation längre. Då är det störande av ordningen och odemokratiskt.
Fast när argumenten tryter kommer sanningen fram, ni UPPSKATTAR när era jämlikar kastar saker på polisen och skapar tumult.
Samtidigt undrar ni varför helt vanliga människor börjar få upp ögonen för SD istället för vänsterpartiet?
Människor ser vad som är demokratiskt förfarande och vad som är anarkistiskt förfarande och väljer naturligt det som är RÄTT.
Säger inget om SD's politik i det sammanhanget, SD kan på demokratisk väg bli valda att skapa NaziSverige 1.0 om dom vill. Finns inga lagar mot att demokratiskt bli valda att utföra den ändringen.
Men att, utan att ha blivit valda för det "uppdraget", stå och vara odemokratiska, olagliga och allmänt vidriga när någon skall tala till folket. Det får konsekvenser i form av alla som GILLAR demokrati ansluter sig till den demokratiska sidan.
Fortsätt du med din retorik, i couldn't care less. Men du och dina samtyckande HJÄLPER SD till makten.
Försök istället komma med starkare argument MOT deras politik och gör det FOLKET vill att ni skall göra. Det heter FOLKVALDA av en anledning.