• 1
  • 2
  • 3
  • 12
  • 52
2020-09-11, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkaline-AA
Lycka till med att skaffa dom svåraste kemikalier....

Svavelsyra och isättika... Alltså du fattar väl att du inte kan köra syntesen med vanlig 37% ättiksyra...?

Isättika är absolut inga konstigheter att köpa.

Det finns Oxalsyra att köpa som håller över 75% att köpa hos de flesta butiker som säljer tillbehör inom biodling.

Svavelsyra är väl inte lika enkelt men fortfarande inte svårt, antingen tar han ett gammalt bilbatteri och tar batterisyran och avdunstar vattnet så får han högkoncentrerad Svavelsyra.

Alternativ två är att han köper ett mc batteri på nätet där dem skickar med ett syrapack med Svavelsyra som ska vara till batteriet.

Det är det han behöver.
Citera
2020-09-11, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dipt
Isättika är absolut inga konstigheter att köpa.

Det finns Oxalsyra att köpa som håller över 75% att köpa hos de flesta butiker som säljer tillbehör inom biodling.

Svavelsyra är väl inte lika enkelt men fortfarande inte svårt, antingen tar han ett gammalt bilbatteri och tar batterisyran och avdunstar vattnet så får han högkoncentrerad Svavelsyra.

Alternativ två är att han köper ett mc batteri på nätet där dem skickar med ett syrapack med Svavelsyra som ska vara till batteriet.

Det är det han behöver.
Och vad gör oxalsyran? Han kan ju inte ersätta isättika med oxalsyra.

Berätta gärna hur man får tag i isättika, för vad jag vet så säljs det inte i Sverige utan tillstånd

O avdunsta vattnet.. lär inte det ta flera veckor? Plus att svavelsyran kommer väl avge ånga?
Senast redigerad av Alkaline-AA 2020-09-11 kl. 11:29.
Citera
2020-09-11, 14:55
Medlem
Citat:
Och vad gör oxalsyran? Han kan ju inte ersätta isättika med oxalsyra.

Berätta gärna hur man får tag i isättika, för vad jag vet så säljs det inte i Sverige utan tillstånd

O avdunsta vattnet.. lär inte det ta flera veckor? Plus att svavelsyran kommer väl avge ånga?

Isättika är helt enkelt koncentrerad ättika. Men ättika på 75-80 procent funkar ypperligt till hans ändamål.

Högkoncentrerad ättika på 99.9 procent där vattnet är avdunstat är kristaller som ser ut som is, därav namnet isättika.
Isättika används inom biodling och kan köpas fritt av vem som helst.

Han kan utan några som helst konstigheter ersätta isättika med oxalsyra, båda två är karboxylsyror, och det är ju organisk kemi så det är helt legitimt att ersätta den andra substansen med inom samma grupp utan att det påverkar.
Just i detta fallet kan han ta just oxalsyra utan påverkan.

Att avdunsta vatten ur batterisyra är som du säger extremt hälsovådligt, men det räcker att det står i ett öppet glaskärl utomhus under några veckor, det är den ofarliga varianten.
Han kan även avdunsta det utomhus med hjälp av värme och få samma resultat på någon timme men hettar man upp det så avger det extremt giftiga ångor.
Senast redigerad av Dipt 2020-09-11 kl. 15:04.
Citera
2020-09-11, 23:47
Medlem
Citat:
Isättika är helt enkelt koncentrerad ättika. Men ättika på 75-80 procent funkar ypperligt till hans ändamål.

Högkoncentrerad ättika på 99.9 procent där vattnet är avdunstat är kristaller som ser ut som is, därav namnet isättika.
Isättika används inom biodling och kan köpas fritt av vem som helst.

Han kan utan några som helst konstigheter ersätta isättika med oxalsyra, båda två är karboxylsyror, och det är ju organisk kemi så det är helt legitimt att ersätta den andra substansen med inom samma grupp utan att det påverkar.
Just i detta fallet kan han ta just oxalsyra utan påverkan.

Att avdunsta vatten ur batterisyra är som du säger extremt hälsovådligt, men det räcker att det står i ett öppet glaskärl utomhus under några veckor, det är den ofarliga varianten.
Han kan även avdunsta det utomhus med hjälp av värme och få samma resultat på någon timme men hettar man upp det så avger det extremt giftiga ångor.
Ofan.. Du har mer koll helt klart.. Men är verkligen det så enkelt att köpa isättika bara sådär? Isåfall kan ju jag producera Monoacetylmorfin.. Ang ersätta Ättiksyran med Oxalsyra, så visste jag faktiskt inte att det var möjligt. Jag var lite låst vid heroinsyntes där, men man kanske inte använder ättiksyran genom att acetylera något i hans ändamål. Eller kan jag använda Oxalsyra vid tillverkning av 6-MAM (Monoacetylmorfin) oxå?

Och isättika är väl bara fast form (is) under 17 grader? Har för mig att smältpunkten för isättika är 17 grader.

En sista grej out of the blue. Vet du om det är relativt enkelt eller rent av möjligt att få Ättiksyraanhydrid från isättika? Dvs få bort ALLT vatten typ?
Citera
2020-10-07, 20:49
Medlem
FelGuds avatar
Citat:
Lycka till med att skaffa dom svåraste kemikalier....

Svavelsyra och isättika... Alltså du fattar väl att du inte kan köra syntesen med vanlig 37% ättiksyra...?
Jo jag förstår det nu! ättiksyra kan man köpa på Ica och svavelsyra kan beställas som batterisyra från ebay.
Citera
2020-10-08, 09:54
Medlem
Det måste ju va mörk sirap...
Citera
2020-10-08, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FelGud
Jo jag förstår det nu! ättiksyra kan man köpa på Ica och svavelsyra kan beställas som batterisyra från ebay.

Nu är ju batterisyra och svavelsyra samma sak, förutom att syran till batterier inte är koncentrerad.
Sen är det helt jävla idiotiskt att beställa svavelsyra från utlandet då man kan åka dit så det sjunger om det, så det bästa är att han köper det här i Sverige.
Nu tänker du att det går ju inte såvida man inte har tillstånd osv, nä helt riktigt, MEN det finns ett kryphål, köper du ett mc batteri eller dylikt så får dem skicka med ett syrapack för att fylla upp batteriet, flertalet butiker online skickar med dessa pack, och ett sånt pack med svavelsyra kommer räcka till åtskilliga isomeriseringar.

Edit: vill han hellre vara lite mer "bohem" så köper han en humlesort med hög CBD, med lite andra enzymer och en vanlig bryggerijäst så kan man isomerisera CBD till thc genom att brygga ett "öl".

Den som vill lära sig att isomerisera cbd till thc hemma i köket på några timmar utan någon större kunskap om kemi kan jag rekommendera att kolla in forumet future4200, där finns en variant hur man isomeriserar med citronsyra hur enkelt som helst och utan att någonting kan gå snett och bli farligt.
Senast redigerad av Dipt 2020-10-08 kl. 14:51.
Citera
2020-10-08, 17:25
Medlem
Citat:
Ättiksyran på Ica är ju typ 12%...
Citera
2020-10-09, 10:06
Medlem
FelGuds avatar
Citat:
Nu är ju batterisyra och svavelsyra samma sak, förutom att syran till batterier inte är koncentrerad.
Sen är det helt jävla idiotiskt att beställa svavelsyra från utlandet då man kan åka dit så det sjunger om det, så det bästa är att han köper det här i Sverige.
Nu tänker du att det går ju inte såvida man inte har tillstånd osv, nä helt riktigt, MEN det finns ett kryphål, köper du ett mc batteri eller dylikt så får dem skicka med ett syrapack för att fylla upp batteriet, flertalet butiker online skickar med dessa pack, och ett sånt pack med svavelsyra kommer räcka till åtskilliga isomeriseringar.

Edit: vill han hellre vara lite mer "bohem" så köper han en humlesort med hög CBD, med lite andra enzymer och en vanlig bryggerijäst så kan man isomerisera CBD till thc genom att brygga ett "öl".

Den som vill lära sig att isomerisera cbd till thc hemma i köket på några timmar utan någon större kunskap om kemi kan jag rekommendera att kolla in forumet future4200, där finns en variant hur man isomeriserar med citronsyra hur enkelt som helst och utan att någonting kan gå snett och bli farligt.
Jag letade efter info om isomerisering med hjälp av citronsyra men hittar inget. Kan du länka?
Citera
2020-10-09, 14:09
Medlem
Citat:
Jag letade efter info om isomerisering med hjälp av citronsyra men hittar inget. Kan du länka?

Sök på citric acid isomerization.
Alternativt bara citric acid på 4200 forumet.
Citera
2020-10-10, 11:38
Medlem
FelGuds avatar
Citat:
Sök på citric acid isomerization.
Alternativt bara citric acid på 4200 forumet.
Jo har kollat runt en del nu men hittar inga bra enkla shaken n bake recept.

Tror du att det gått att refluxa cbd med citron syra?
Citera
2020-10-11, 00:27
Medlem
Citat:
Jo har kollat runt en del nu men hittar inga bra enkla shaken n bake recept.

Tror du att det gått att refluxa cbd med citron syra?
Det är just det du ska göra... Lusläs forumet, jag förespråkar inte det här med skedmatning.
Citera
  • 1
  • 2
  • 3
  • 12
  • 52

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in