Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-04, 23:16
Avstängd
NeutronStars avatar
Synd att Peter Springare inte samlade sina veckorapporter under ett år och publicerade dem på fejan i efterhand. Nu kommer han bli omplacerad till toalettskurningsroteln innan han hinner publicera fler "främlingsfientliga" (=sanningsenliga) rapporter.

Modigt i vilket fall!
Citera
2017-02-04, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P-o-beln
Att inte fler poliser tröttnat tidigare är ett stort jävla mysterium. Bra gjort av Peter.
De är garanterat lika jävla trötta som Peter men knyter händerna i fickorna. Självbevarelsedrift 2.0
Citera
2017-02-04, 23:17
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P-o-beln
Att inte fler poliser tröttnat tidigare är ett stort jävla mysterium. Bra gjort av Peter.
Klart dom är trötta men det finns väl knappt något yrke med så lågt i tak som polisen. Pratar man så blir det till att sköta Hofors-polisens hittegodsavdelning. Låter i och för sig roligare än att handskas med araber varje dag.

Man kan ju bara hoppas att alla andra poliser som ser det här backar upp honom, men det vågar dom nog inte göra. En twitterstorm kan man ju inte slå i huvudet med batongen.
Citera
2017-02-04, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av reffi
Han kommer inte få jobba något mer. Det är synd att en sån förnuftig man inte ska kunna stå sitt land till tjänst för att mörkningen är så bred.

Helt klart årets julkort.

Det stod i första inlägget i tråden:

"Jag skiter i allt detta, ska snart ändå gå i pension efter 47 år i denna verksamhet."

Han är nog inte ute efter en annan tjänst eller ett annat jobb. Han vill bara ta det lugnt.

Själv förstår jag inte hur han kan ha jobbat 47år i "denna verksamhet"..? I vilken ålder kan man börja som polis?
Citera
2017-02-04, 23:18
Medlem
Snarkarens avatar
Kända polisprofilen från Örebro anmäls efter hätskt inlägg på Facebook

I ett inlägg på Facebook, som kan tolkas som invandrarkritiskt, skriver Örebropolisen Peter Springare ut namn på misstänkta gärningsmän.
Han kommer nu att anmälas till åklagare.

http://www.na.se/orebro-lan/kanda-po...gg-pa-facebook

Ur hans Facebook:

Citat:
Jag är så jävla trött. Det jag kommer att skriva här nedan, är inte politiskt korrekt. Men det skiter jag i. Det jag kommer att torgföra till er alla skattebetalare är förbjudet att torgföra för oss statligt anställda. Det renderar i utebliven karriär och utebliven individuell lön. Även fast det är sant. Jag skiter i allt detta, ska snart ändå gå i pension efter 47 år i denna verksamhet. Jag kommer nu och varje vecka framgent att redogöra i detalj för vad som sysselsätter Mig som utredare/förundersökningsledare på grova brottsroteln polisen i Örebro. Det kommer inte att harmoniera med BRÅ: s uppfattning eller andra vänstervridna kriminologers uppfattning i den allmänna debatten.

...

Nu kör vi:

Detta har jag hanterat Måndag- fredag denna vecka: Våldtäkt, våldtäkt, grov våldtäkt, överfallsvåldtäkt, utpressning, utpressning, övergrepp i rättssak, olaga hot, våld mot polis, hot mot polis, narkotikabrott, grovt narkotika brott, mordförsök, våldtäkt igen, utpressning igen och misshandel.

Misstänkta gärningsmän; Ali Mohamad, Mahmod , Mohammed, Mohammed Ali, igen , igen , igen Christoffer...va är det sant. Ja ett svenskt namn smög sig in i utkanten av ett narkotikabrott, Mohammed, Mahmod Ali, igen och igen.

Länder som representerar veckans alla brott: Irak , Irak, Turkiet , Syrien, Afganistan, Somalia, Somalia, Syrien igen, Somalia, okänt land, okänt land, Sverige. Hälften av de misstänkta kan vi inte veta säkert eftersom de inte har några giltiga papper. Vilket i sig oftast innebär att de ljuger om nationalitet och identitet.

Nu pratar vi bara Örebro kommun. Och dessa brott upptar vår utredningsförmåga till 100%.
Så här ser det ut och har sett ut de senaste 10-15 åren.

Twitter :
https://twitter.com/pspringare
Senast redigerad av Snarkaren 2017-02-04 kl. 23:22.
Citera
2017-02-04, 23:21
Medlem
Om det nu visar sig vara riktiga namn han skrev där så är det klantigt av han, det är inte lagligt för en polis att ta med sig hem personuppgifter på misstänkta och sen skriva deras namn.

Sen så ger han stor sken av partiskhet i sin post som kanske sträcker sig till alla invandrare, inte bara dom kriminella han tog, och det är ju något man inte vill ha i en kår, då dom är i allmänhetens tjänst.
Är inte helt orimligt att dra slutsatsen att han för mig sig detta till jobbet och behandlar folket han kommer i kontakt med olika baserade på ursprung.

Tänker mig en förflyttning till ett kontors jobb, kanske Peter mår bättre där och inte behöver skriva på fejjan för att avreagera sig. Helst borde han ha skaffat en dagbok.
Citera
2017-02-04, 23:21
Medlem
BaraBiffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niracave
De är garanterat lika jävla trötta som Peter men knyter händerna i fickorna. Självbevarelsedrift 2.0
Flera hundra poliser som hoppar av och dom som inte har hoppat av redan funderar på det. Men som alltid är väl poliser också ett bolån som måste betalas.
Citera
2017-02-04, 23:22
Medlem
Cleetus187s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Det stod i första inlägget i tråden:

"Jag skiter i allt detta, ska snart ändå gå i pension efter 47 år i denna verksamhet."

Han är nog inte ute efter en annan tjänst eller ett annat jobb. Han vill bara ta det lugnt.

Själv förstår jag inte hur han kan ha jobbat 47år i "denna verksamhet"..? I vilken ålder kan man börja som polis?

18
Citera
2017-02-04, 23:26
Medlem
MeMajks avatar
P Springare har ju inte ens nämnt namnen på någon utan använder ett sk stereotypt namn för att få igång en diskussion om hur kriminaliteten hos invällarna ska hanteras.
Så frågan är vad de ska anmäla honom för
Citera
2017-02-04, 23:28
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
P Springare har ju inte ens nämnt namnen på någon utan använder ett sk stereotypt namn för att få igång en diskussion om hur kriminaliteten hos invällarna ska hanteras.

Det undrar jag också.

Hets mot folkgrupp? Eller?
Citera
2017-02-04, 23:29
Medlem
Snarkarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk

Hur vet du det ? Kan väl mycket väl vara korrekta namn ?
Citera
2017-02-04, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NeutronStar
Synd att Peter Springare inte samlade sina veckorapporter under ett år och publicerade dem på fejan i efterhand. Nu kommer han bli omplacerad till toalettskurningsroteln innan han hinner publicera fler "främlingsfientliga" (=sanningsenliga) rapporter.

Modigt i vilket fall!

Vad är det som säger att han inte har gjort det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in