Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-06, 12:51
Medlem
Lagerthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebnie
Förstår inte hur man kan se upp till rasism egentligen.
Ska poliser verkligen vara rasister? Vill vi ha ett samhälle ungefär som i USA där det kommer övervåld från poliser mot folk av annan härkomst bara för att poliserna har personliga vendettor mot folk av annan härkomst?

Man borde införa lögndetektor i sverige, dvs att poliser vid antagningen testas med lögndetektor och får berätta sina åsikter och vad de röstat på i senaste valet. Och har de röstat på Blå Blommans JÅ Rasistparti eller har rasistiska tendenser så blir de inte antagna.

Som polis skall man vara neutral, dvs man ska fullständigt skita i om gärningsmannen heter ett utländskt eller svenskt namn. Alla är lika inför lagen!

För övrigt reportade jag den där namninsamlingen. Fyfan för rasism!

Tycker det är helt rätt att Peter blev anmäld. Hoppas han får betala kränkningsersättning till de han uttalade sig om.

Att bli kallad rasist i Sverige är numera lika kränkande som att bli kallad mördare när man sätter ut en råttfälla.

Debatten angående huruvida invandrare är starkt överrepresenterade som brottslingar är sedan länge död. Med ett par undantar, som du, förstår alla verkligheten men blundar för den. Det är DET debatten handlar om nu.

Om man är polis i Sverige och inte efter kort tid i tjänst har förutfattade meningar så måste man klassas som svagsint.

Fortsätt gärna med att skrika rasist och peka finger åt svenska medborgare som fått nog, det gör bara att bägaren ännu snabbare rinner över.
Citera
2017-02-06, 12:55
Medlem
Tror ni Peter på något vis kan få problem om man Swishar en slant eller om man ger honom några trisslotter via svenska spel?
Citera
2017-02-06, 13:17
Medlem
Passepartouts avatar
Intervju med Arnstberg och Sandelin beskriver nuläget och migrationshaveriets historia i Sverige. Oerhört intressanta 35 minuter. Redan 1989 var polisen bekymrad över kriminella invandrare med okända identiteter, precis det som Peter Springare lyfter fram på sin Facebook.

Citat:
Här intervjuas Karl-Olov Arnstberg och jag i Svensk Webbtelevision om detta ämne. Bakgrunden är det program som jag gjorde för SVT 1989 om invandrare och brottslighet och som tidigare finns utlagd i sin helhet här på bloggen (scrolla ned till bloggposten ”Brå och Sarnecki tyckte tvärtom 1989”).

I det här programmet diskuterar vi bland annat utveckligen sedan dess vad gäller Brås och medias ovilja att tala om gärningsmännens etnicitet, vilken går hand i hand med politikernas besvärjelse att det egentligen bara är socio-ekonomiska faktorer som är orsaker till minoriteters kriminalitet. Vi berör också vilka skillnader som det är att verka som opinionsbildare utanför och innanför ”boxen”. De som vill värna sina karriärer fortsätter sitt mantra om ”integration” medan vi som inte får tillträde till den offentliga arenan istället fokuserar på de mycket stora ”volymer” som fortsätter att komma. Det betyder att vi inte alls anser att åsiktskorridoren är riven, som det har blivit på modet att tycka.

Gunnar Sandelin
https://morklaggning.wordpress.com/2...-morklaggning/

Citat:
Den nuvarande invandringen pågår för fullt och mörkas av media. "Samhället pressas i sin välfärd [...] det är ett bedrägeri".
Senast redigerad av Passepartout 2017-02-06 kl. 13:46.
Citera
2017-02-06, 13:17
Medlem
Milo.Minderbenders avatar
Nu skriver tidningarna om Springare också i Danmark

Citat:
Politichef får nok: Bruger al sin tid på kriminelle indvandrere
Peter Springare, politimand i den svenske by Ørebro, er skideligeglad med at han er politisk ukorrekt, når han skriver, at han er bekymret over den kriminalitet der bliver begået af indvandrere.
http://ekstrabladet.dk/nationen/poli...ndrere/6522378

På finska är Springare uppmärksammad på en populär blogg:

Citat:
ÖREBROLAINEN POLIISI KERTOO TOTUUDEN: YHTEISKUNTA ON HAJOAMASSA
Peter Springare on örebrolainen poliisi, joka on työskennellyt muutaman vuosikymmenen Örebron poliisissa. Hän johtaa ”törkeiden ja vakavien rikosten osastoa” ja on siis tutkinnanjohtaja.
https://paavotajukangas.com/2017/02/...on-hajoamassa/
Senast redigerad av Milo.Minderbender 2017-02-06 kl. 13:22.
Citera
2017-02-06, 13:20
Avstängd
scips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freddolino
Tror ni Peter på något vis kan få problem om man Swishar en slant eller om man ger honom några trisslotter via svenska spel?
Varför skulle han få något problem? Vill du skicka några lotter till han privat så är det ju bara en sak mellen dig och han personlig och det är ju inte olagligt.
Citera
2017-02-06, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebnie
Förstår inte hur man kan se upp till rasism egentligen.
Ska poliser verkligen vara rasister? Vill vi ha ett samhälle ungefär som i USA där det kommer övervåld från poliser mot folk av annan härkomst bara för att poliserna har personliga vendettor mot folk av annan härkomst?

Man borde införa lögndetektor i sverige, dvs att poliser vid antagningen testas med lögndetektor och får berätta sina åsikter och vad de röstat på i senaste valet. Och har de röstat på Blå Blommans JÅ Rasistparti eller har rasistiska tendenser så blir de inte antagna.

Som polis skall man vara neutral, dvs man ska fullständigt skita i om gärningsmannen heter ett utländskt eller svenskt namn. Alla är lika inför lagen!

För övrigt reportade jag den där namninsamlingen. Fyfan för rasism!

Tycker det är helt rätt att Peter blev anmäld. Hoppas han får betala kränkningsersättning till de han uttalade sig om.
Klart poliser skall vara neutrala. Men vi måste ha ett system där vi klarar av att mäta hur verkligheten fungerar så att vi kan sätta upp mål och förbättringsprojekt. Att dölja information är inte vad Sverige har glädje av.

Notera alltså att utanförskap är en extremt viktig faktor varför vi får utstötta i samhället som sedan faller in i brottlighet.

Du förbättrar inte den svenska skolan alltför bra genom att sluta genomföra tester och jämföra svenska elevers kunnande med andra länders elever. Hur skall du veta vilka styrkor och svagheter som finns, så du kan sätta fokus där det behövs?

Statistik är inte rasism!
Citera
2017-02-06, 13:25
Bannlyst
Tittade ni på video klippet från Nerikes Allehanda (länkat)?

Får mig att tänka på orkestern som spelade medan Titanic sjönk.
Citera
2017-02-06, 13:39
Medlem
Milo.Minderbenders avatar
Noterar med visst intresse att det börjar dyka upp kommentarer från olika länder på Springares Facebook:

Citat:
Dennis Henriksen Sad...The same problem in Denmark.....
Citat:
Konrad Kulma Trzymaj się Ciepło - Pozdrowienia z Polski
Take Care - Greetings from Poland
Citat:
Kyle Ewan McLean Jenni Bond McLean
hmm, look at the comments. some Swedes are coming around
Citat:
Chaim Goldstein czy Wy jeszcze jestescie? czy już została iluzja?
Citat:
Kim Nyegaard Conradsen Sandheden er ilde hørt.
Super det kommer frem!
Citat:
Karen E K Shutt Fantastic, well done. But I really hope it will not cost you , your job. As it has, so many other brave Swedish men and women.
Thank you and I hope that the ones who go through society with their eyes closed, ears blocked and mouth closed, wake up.
Citat:
Efe Robin Adiguzel peter springare du ser ut som min håriga vänstra blattepungkula. jag är stolt turkisk medborgare men är fast i dehär kalla piss misär landet. du luktar värre än när man glömt en kebabtallrik utanför kylen i 1 år. due fulare och dummare än mina betyg. jag ser på dig och jag tänker - vemedu? kahpa!
Citat:
Ed Khan How many police officers with immigrants backgrounds do you have in Örebro? None or one symbolic?
Citat:
Perly Grande Eikås Nå er jeg mer redd Sverige og deres politikere enn Russland med Putin. Russerne har i det minste kontroll. Har dere tenkt å ødelegge hele det skandinaviske samfunn.? Min gamle pappa sa; lediggang er roten til alt vondt, det var en skam å gå på fattigkassen, nå er det omvendt. Alle måtte arbete for mat på bordet,. Han selv var foreldreløs som 13 åring rodde Lofotfiske med sin brorsa på 15. Ensamme de fikk inga skola. på 80 talet ble de som inte fixet de inte skolan var det sendt rakt på sjøen. 15 og 16 åringer, de fikk arbeide og ble slitne, og ble som vi sier, folk av dem. KOM IGJEN FRA SJØEN MED PENGER OG TOK UTDANNING. DIT MÅ VI IGJEN.
Citera
2017-02-06, 13:40
Medlem
sigalass avatar
BRA JOBBAT PETER

Vill ge en uppmaning till alla att kolla in PS Facebook bakåt i tiden, man ser att han är less sedan tidigare. Men det intressanta är att han lägger upp hur man räddar liv, mysiga hundbilder osv.

Det visar lite vad han är för person och vad jag såg på videon då han fick bilder så verkar det vara en rättskaffens karl.
Kudos till snubben som gav honom blommor också och berätta att han upplevde när han växte upp att de inte låste bilarna på den tiden. Här ser man att han anammat svenska värderingar.

Vill man ha det som i Sverige så får man nog hugga i och jobba för det, annars kan man nog flytta hem vart man nu kom ifrån.

PS tycker nog att det blev lite för stort vad jag kan se.

Respekt efter 47 år i kåren.
Citera
2017-02-06, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sigalas
BRA JOBBAT PETER

Vill ge en uppmaning till alla att kolla in PS Facebook bakåt i tiden, man ser att han är less sedan tidigare. Men det intressanta är att han lägger upp hur man räddar liv, mysiga hundbilder osv.

Det visar lite vad han är för person och vad jag såg på videon då han fick bilder så verkar det vara en rättskaffens karl.
Kudos till snubben som gav honom blommor också och berätta att han upplevde när han växte upp att de inte låste bilarna på den tiden. Här ser man att han anammat svenska värderingar.

Vill man ha det som i Sverige så får man nog hugga i och jobba för det, annars kan man nog flytta hem vart man nu kom ifrån.

PS tycker nog att det blev lite för stort vad jag kan se.

Bra skrivet!

Det samhälle Springare beskriver är så fjärran från välfärdsstaten Sverige som fanns för ca 30 år sedan.

Vi låste aldrig dörren till vare sig hus eller bil. Jo förresten, om vi åkte bort flera dagar så låste vi och hängde nyckeln vid sidan om dörren.

Idag stjäl Mohammad ALLT som inte är fastgjutet!

Det tro fan att Springare och hans kollegor kroknar!
Citera
2017-02-06, 13:56
Medlem
Gautamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sigalas
37 år. Do the math.
Citera
2017-02-06, 14:03
Medlem
[quote=sigalas|
Respekt efter 47 år i kåren.[/QUOTE]

Om han är 60 år idag och har jobbat 47 år så var han alltså 13 bast när han började. Intressant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in