Citat:
Jag står fast vid vad jag sagt tidigare om AfS eventuella påverkan på SDs resultat. Den enda negativa påverkan som AfS har haft där är lika med de som faktiskt gått från SD till AfS i det här enskilda valet. Att diskutera det halvår som AfS existerat och ignorerats av media och hur det har påverkat SD känns inte så givande, men som sagt så tror jag att det har hjälpt SD att det finns fler som har ett invandringskritiskt budskap, och då talar jag om hur debatten har utvecklats under många år nu. Det anser jag har hjälpt SD och inte stjälpt dem. Turerna kring Kasselstrand med flera och ungdomsförbundet har förmodligen också hjälpt SD, paradoxalt nog, och det trots att den som hängde med i svängarna förstår att händelseförloppet visar SD från sin mindre attraktiva baksida.
När det gäller utlänningar som röstar på S så tror jag du har rätt. Utlänningar tenderar att identifiera sig med andra utlänningar eftersom det ligger i deras gemensamma intresse att bevaka sina särrättigheter och förmåner i det paradis som etablissemangets Sverige är för dem.
Men självklart säger du inte att detta är något som AfS ska ta hänsyn till och dämpa sig. Tvärtom måste svenskar gå samman för att bevaka sitt land och sina rättigheter och bygga upp nätverk i vardagen, aktivera sig i AfS, osv, för att köra på i ännu högre energi.
När det gäller utlänningar som röstar på S så tror jag du har rätt. Utlänningar tenderar att identifiera sig med andra utlänningar eftersom det ligger i deras gemensamma intresse att bevaka sina särrättigheter och förmåner i det paradis som etablissemangets Sverige är för dem.
Men självklart säger du inte att detta är något som AfS ska ta hänsyn till och dämpa sig. Tvärtom måste svenskar gå samman för att bevaka sitt land och sina rättigheter och bygga upp nätverk i vardagen, aktivera sig i AfS, osv, för att köra på i ännu högre energi.
Procentuellt har de inte påverkat SD någonting nästan. Problemet ligger i just det som många befarade före valet, att varenda röst räknas, och nu börjar vi se tecken till att några få röster hade räckt för att återta exempelvis mandatet från C.
För det som har hänt nu, är att S+V+MP+C nu plötsligt har egen majoritet! Och den konstellationen är ju inte helt omöjlig och otänkbar, tvärtom. Så det är bara att gratulera till alla de som så ivrigt stödde AfS, istället för att lägga sina röster på SD, som är det enda parti som kan göra någon skillnad idag.
Fast om ni vet något parti som kan göra större skillnad än SD idag (inte om ytterligare 4-5 val = 16-20 år), så får ni gärna upplysa mig.