Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-13, 13:41
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kwato
Jag står fast vid vad jag sagt tidigare om AfS eventuella påverkan på SDs resultat. Den enda negativa påverkan som AfS har haft där är lika med de som faktiskt gått från SD till AfS i det här enskilda valet. Att diskutera det halvår som AfS existerat och ignorerats av media och hur det har påverkat SD känns inte så givande, men som sagt så tror jag att det har hjälpt SD att det finns fler som har ett invandringskritiskt budskap, och då talar jag om hur debatten har utvecklats under många år nu. Det anser jag har hjälpt SD och inte stjälpt dem. Turerna kring Kasselstrand med flera och ungdomsförbundet har förmodligen också hjälpt SD, paradoxalt nog, och det trots att den som hängde med i svängarna förstår att händelseförloppet visar SD från sin mindre attraktiva baksida.

När det gäller utlänningar som röstar på S så tror jag du har rätt. Utlänningar tenderar att identifiera sig med andra utlänningar eftersom det ligger i deras gemensamma intresse att bevaka sina särrättigheter och förmåner i det paradis som etablissemangets Sverige är för dem.

Men självklart säger du inte att detta är något som AfS ska ta hänsyn till och dämpa sig. Tvärtom måste svenskar gå samman för att bevaka sitt land och sina rättigheter och bygga upp nätverk i vardagen, aktivera sig i AfS, osv, för att köra på i ännu högre energi.

Procentuellt har de inte påverkat SD någonting nästan. Problemet ligger i just det som många befarade före valet, att varenda röst räknas, och nu börjar vi se tecken till att några få röster hade räckt för att återta exempelvis mandatet från C.

För det som har hänt nu, är att S+V+MP+C nu plötsligt har egen majoritet! Och den konstellationen är ju inte helt omöjlig och otänkbar, tvärtom. Så det är bara att gratulera till alla de som så ivrigt stödde AfS, istället för att lägga sina röster på SD, som är det enda parti som kan göra någon skillnad idag.
Fast om ni vet något parti som kan göra större skillnad än SD idag (inte om ytterligare 4-5 val = 16-20 år), så får ni gärna upplysa mig.
Citera
2018-09-13, 13:46
Medlem
Kwatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Procentuellt har de inte påverkat SD någonting nästan. Problemet ligger i just det som många befarade före valet, att varenda röst räknas, och nu börjar vi se tecken till att några få röster hade räckt för att återta exempelvis mandatet från C.

För det som har hänt nu, är att S+V+MP+C nu plötsligt har egen majoritet! Och den konstellationen är ju inte helt omöjlig och otänkbar, tvärtom. Så det är bara att gratulera till alla de som så ivrigt stödde AfS, istället för att lägga sina röster på SD, som är det enda parti som kan göra någon skillnad idag.
Fast om ni vet något parti som kan göra större skillnad än SD idag (inte om ytterligare 4-5 val = 16-20 år), så får ni gärna upplysa mig.

Komiskt inlägg ju. Ingen i AfS är ledsen över det som du beskriver. Det är bara SDs eget fel om de med sina feta bidrag inte lyckades förhindra några få väljare att gå till AfS. Åkesson vill uttryckligen varken ha personer med Alternativ för Sveriges världsbild i sitt parti eller deras röster. Inte ens Åkesson är med dig.
Citera
2018-09-13, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeorgeS.Patton
Nej, nu är du inte ens ärlig. SD floppa för att de gått vilse i åsiktskorridoren istället för att ha hittat ut ur den, kan man inte se skillnad på en blomma och ett hjärta bör man uppsöka sin optiker omgående.
Det är fullt resonligt att du skriver som du gör eftersom jag misstänker att du har ett brottsregister som gör att jag tvingas uppsöka dig och deportera dig den lyckliga dag AFS tar makten. Du måste förstå hur mycket du än tycker om mig så följer jag bara juridiken och gör mitt jobb och jag är starkt övertygad att du kommer bygga upp ditt hemland till det bättre och vi kommer alltid ha kontakten på flashback, snacka om att bygga broar emellan länder i så fall.

Det påverkade ytterst marginellt.

SD ökade mest av alla partier. Och du tycker SD floppade? Då anser du väl antagligen att 0,3% för AFS är en succé.
Citera
2018-09-13, 13:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sillastrypar-rens
SD ökade mest av alla partier. Och du tycker SD floppade? Då anser du väl antagligen att 0,3% för AFS är en succé.

Ja, SD floppade, varför har redan avverkats.
Citera
2018-09-13, 13:54
Medlem
Amors avatar
Cred till de två afs:arna på Möllevångstorget, de kan inte ha det lätt.

https://data.val.se/val/val2018/slut...222/index.html
Citera
2018-09-13, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sillastrypar-rens

Att SD floppade går inte att diskutera.
Vi har haft en mandatperiod fylld med skandaler, DÖ, ingen riktig opposition. SD har vrålat om systemkollaps, att detta är sista chansen att rädda Sverige, att om man inte vänder nu så är det över.

Och så får de en ökning på under 5%
Det är en flopp.
Citera
2018-09-13, 14:08
Medlem
KiwiAndTheDogBoyss avatar
Hur stor är chansen till nyval?
Citera
2018-09-13, 14:09
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Enligt uträkning ser det ut som att AfS kommer att sluta på cirka 19.339 röster i valet (+ några till när sluträkningen är färdig), med cirka 0,3%.
Det är nästan identiskt med SD's siffror för 1998: 19.624 röster och 0,37 %.

Tänk då, att först nu, 20 år senare!!! Så har SD kunnat komma upp i 17,6%, utan att ha fått nämnvärt inflytande (hur det blir efter detta val får vi se, men det ser inte allt för ljust ut).

Ta även med i beräkningen att SD dels är betydligt mjukare i framtoningen än AfS och trots det blir totalt utfryst av övriga partier (tänk då hur AfS skulle bli utfryst, de hade blivit kallade för Hitler-skinskalle-rasist-partiet rakt av, av 7-klövern), och dels är det så, att SD inte har haft någon som helst motsvarighet att konkurrera med, om sina röster.

AfS har däremot SD som en mycket stark konkurrent, varför en tillväxt för AfS likt den SD har inte är rimlig överhuvudtaget (och även om AfS skulle växa som SD, så skulle ju bara rösterna strömma över från SD till AfS, vilket inte skulle hjälpa landet politiskt med ett sjunkande SD, tvärt om, då får vi ett parti som är ÄN mer utfryst än SD).

Säg mig, ni som är kloka. Vad, helt ärligt, tror ni AfS mäktar med att åstadkomma inom rimlig tid?
Baserat på det jag skriver överst, något som ju egentligen är den verklighet vi lever i, om hur många år tror ni AfS skulle kunna få egen majoritet, eller ens 17,6% som SD idag?

Mitt svar är, att om SD inte hade funnits, och om AfS blev lika mjuka som SD i sin framtoning, så hade vi till år 2038 (kanske ett val tidigare baserat på läget idag) fått ett AfS med 17,6% (men även detta vore helt osannolikt utan att AfS mjuknade). Något som ni ju tydligt kan se inte verkar påverkat ett skit, då även SD blir utfryst.

Med andra ord, kan ni lägga på ytterligare 4-5 val, innan man skulle nå egen majoritet.
Så någon gång mellan 2050 och 2058 skulle AfS kunna nå egen majoritet, förutsatt, att de inte har ett parti som SD som konkurrent samt att de även blir lika mjuka i framtoningen som SD (något som AfS väljare tydligen inte gillar).

Att man skulle kunna halvera den tiden genom att AfS skulle kunna samarbeta med en lika stor eller större SD kan man likväl räkna bort, då de flesta rösterna till AfS kommer från SD. Det är inte så att AfS-röster växer på träd - de flesta kommer från SD, vare sig man vill erkänna det eller ej.

Men detta är bara min analys, baserat på ett AfS med 0,3% röster i valet (ungefär någonstans där bör det sluta när det är färdigräknat) och ett fantastiskt valarbete av AfS, som ju inte hade kunnat göra mer energisk. Dvs. så mycket bättre än så här, lär det inte bli inom överskådlig framtid.

Ta även med i beräkningen, den allt mer ökande befolkningen genom invandring, där de flesta lär rösta på vänsterblocket, så förstår ju vem som helst att ekvationen inte går ihop. AfS kommer med stor sannolikhet aldrig någonsin få vara den som räddar landet Sverige. Den möjligheten har till dags dato enbart SD, och inget verkligt och troligt alternativ är inom sikte.
Senast redigerad av EnergizerBunny 2018-09-13 kl. 14:16. Anledning: Korrigerat år 2028 till 2038
Citera
2018-09-13, 14:12
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kwato
Åkesson vill uttryckligen varken ha personer med Alternativ för Sveriges världsbild i sitt parti eller deras röster. Inte ens Åkesson är med dig.

När har han sagt att han inte vill ha deras röster? Han har snarare sagt att han vill ha alla röster! Och det borde även inkludera AfS.

Han skiter väl i om rösten så kommer från självaste Fridolin, Sjöstedt, Lööf, eller Löfven, för att inte nämna Reinfeldt eller vem det nu än må vara. En röst är alltid en röst.

Eller menar du att om halva MP och V skulle gemensamt vandra till vallokalerna för att lägga sin röst på AfS, så skulle AfS medlemmar stå utanför och försöka mota bort de? "Ni förbjuds att rösta på AfS!"? Eller?
Citera
2018-09-13, 14:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
När har han sagt att han inte vill ha deras röster? Han har snarare sagt att han vill ha alla röster! Och det borde även inkludera AfS.

Han skiter väl i om rösten så kommer från självaste Fridolin, Sjöstedt, Lööf, eller Löfven, för att inte nämna Reinfeldt eller vem det nu än må vara. En röst är alltid en röst.

Eller menar du att om halva MP och V skulle gemensamt vandra till vallokalerna för att lägga sin röst på AfS, så skulle AfS medlemmar stå utanför och försöka mota bort de? "Ni förbjuds att rösta på AfS!"? Eller?

Åkesson har sagt det, att de borde rösta på AFS om man inte underkastar sig socialkonservatismen. Vilket är en hittepå ideologi för att kasta ut "ideologiska avvikare", dvs folk som har kompetens och kan hota Åkesson,Karlsson samt Jomshof ställning vid köttgrytorna.

Det bästa jag kunde hitta nu som bekräftar:
Citera
2018-09-13, 14:22
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Och här har vi det jag pratar om:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/s...en-i-riksdagen

Nu är inte sluträkningen färdig, så helt säkert är det inte att mandatet tas över av C, men om det nu blir verklighet, så förstår ju vem som helst, att rösterna från AfS hade gjort underverk för SD.

Då hade vi sluppit en rödgrön sörja med Annie vid rodret. För det, mina vänner, skulle bli en total katastrof för landet. Då kan ni ta avsked från Sverige direkt... då är det kört, ingen återvändo.
Citera
2018-09-13, 14:23
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeorgeS.Patton
Åkesson har sagt det, att de borde rösta på AFS om man inte underkastar sig socialkonservatismen. Vilket är en hittepå ideologi för att kasta ut "ideologiska avvikare", dvs folk som har kompetens och kan hota Åkesson,Karlsson samt Jomshof ställning vid köttgrytorna.

Det bästa jag kunde hitta nu som bekräftar:

Jovisst, men det är ju kart han vill ha alla röster han kan få. Han skiter väl i vart de kommer ifrån. Det förstår ju vem som helst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in