Flashback bygger pepparkakshus!
2018-09-13, 15:13
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Och här har vi det jag pratar om:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/s...en-i-riksdagen

Nu är inte sluträkningen färdig, så helt säkert är det inte att mandatet tas över av C, men om det nu blir verklighet, så förstår ju vem som helst, att rösterna från AfS hade gjort underverk för SD.

Då hade vi sluppit en rödgrön sörja med Annie vid rodret. För det, mina vänner, skulle bli en total katastrof för landet. Då kan ni ta avsked från Sverige direkt... då är det kört, ingen återvändo.

Mattias "Expo" Karlsson har uttryckligen skrivit att han inte vill ha AfS-sympatisörernas röster så lägg ner ditt fåniga gnäll.
Citera
2018-09-13, 15:21
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trueforgood
Stämmer. Jag vet flera som tänkte rösta på SD som blev skrämda av AfS retorik och tänkte att "Nej fan, är det så här det ska bli till slut? Det vill jag inte vara med på."

AfS förstörde så in i helvete för SD.

Människor som vägrar att sätta sig in i vad olika partier faktiskt tycker borde förlora rösträtten. Jag läste för övrigt nånstans att invandrare som inte är bra på att förstå det svenska språket kan ha avskräckts från att rösta på Sverigedemokraterna på grund av att det var svårt för dem att skilja Alternativ för Sveriges propaganda från SD:s dito. Detta bekräftar ju att utlänningar som inte fullt ut kan förstå vårt språk absolut inte ska ha rösträtt.

SD:s valresultat beror på olika saker, bland annat på en dåligt genomförd valrörelse och en Jimmie Åkesson som uppenbarligen inte har varit i balans, men knappast på Alternativ för Sverige. Att vissa SD-troll blundar för detta är väntat men likväl patetiskt.
Citera
2018-09-13, 15:29
Medlem
adolf512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Och här har vi det jag pratar om:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/s...en-i-riksdagen

Nu är inte sluträkningen färdig, så helt säkert är det inte att mandatet tas över av C, men om det nu blir verklighet, så förstår ju vem som helst, att rösterna från AfS hade gjort underverk för SD.

Då hade vi sluppit en rödgrön sörja med Annie vid rodret. För det, mina vänner, skulle bli en total katastrof för landet. Då kan ni ta avsked från Sverige direkt... då är det kört, ingen återvändo.
Inte helt lyckat detta, +0.3% åt SD hade troligtvis get dem ett mandat till och förhindrat S+MP+V+C utan nyval.

Var nog många AfS-sympatisörer som taktikröstade på SD men uppenbarligen inte tillräckligt många. Nu är SD ett sjunkande skepp (de har gått ner i opinionen sedan 2015) så det är ändå bra att nya partier (MED, AfS) finns att rösta på.
Citera
2018-09-13, 15:31
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adolf512
Inte helt lyckat detta, +0.3% åt SD hade troligtvis get dem ett mandat till och förhindrat S+MP+V+C utan nyval.

Var nog många AfS-sympatisörer som taktikröstade på SD men uppenbarligen inte tillräckligt många. Nu är SD ett sjunkande skepp (de har gått ner i opinionen sedan 2015) så det är ändå bra att nya partier (MED, AfS) finns att rösta på.

Fast det var så här Mattias Karlsson ville ha det, han skrev det öppet på Facebook.
Citera
2018-09-13, 15:32
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adolf512

MP ser ju ut att åka ur...
Citera
2018-09-13, 15:33
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
MP ser ju ut att åka ur...

Nej, MP kommer inte att åka ut.
Citera
2018-09-13, 15:35
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Nej, MP kommer inte att åka ut.

Det har sjunkit ganska bra från 4,03% eller vad det var till 3,86%
Citera
2018-09-13, 15:40
Medlem
Supersoldats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Det har sjunkit ganska bra från 4,03% eller vad det var till 3,86%

Vänta bara till Stockholm har räknats klart, Mp åker inte ut.
Citera
2018-09-13, 15:42
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Supersoldat
Vänta bara till Stockholm har räknats klart, Mp åker inte ut.

Spräng Stockholm åt helvete efterblivna jävla stadsbor som tror att hela Sverige är precis som den homosexuella metropolen...
Citera
2018-09-13, 15:48
Medlem
FarbrorAgges avatar
Vem hade kunnat ana detta? Dalai lama är AfS:are!

Dalai lama chockade de samlade svenska journalisterna under en presskonferens i Malmö. Den tibetanske ledaren förklarade nämligen att Europa tillhör européerna och att de flyktingar som kommit hit måste återvända till sina hemländer och bygga upp dem.

http://www.friatider.se/dalai-lama-t...a-m-ste-ka-hem

https://www.sydsvenskan.se/2018-09-1...for-europeerna
Senast redigerad av FarbrorAgge 2018-09-13 kl. 15:56.
Citera
2018-09-13, 15:55
Medlem
Scrapers avatar
48,8% sluträknat

EXAAAKT 9329 röster

Håller det här tempot i sig blir det 19117 röster totalt, men STHLM har man knappt ens börjat sluträkna och jag tror AFS kommer att gå relativt bra här. Tippar på prick 21000 högenergiröster. Ett bra fundament av hederliga, högpresterande hanar.
Senast redigerad av Scraper 2018-09-13 kl. 16:17.
Citera
2018-09-13, 15:55
Medlem
secretcinemas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Människor som vägrar att sätta sig in i vad olika partier faktiskt tycker borde förlora rösträtten.

Hur skulle denna kontroll genomföras? Hur mycket skulle den kosta tror du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in