Flashback bygger pepparkakshus!
2019-07-31, 10:12
Medlem
Epimaness avatar
AfS har ju haft problem med att få hyra lokaler. Det blir lite lättare när man har representation. Så ja det skulle hjälpa partiet.
Citera
2019-08-03, 00:37
Medlem
NorthernAngels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
SD var tvungna göra det de gjorde. De måste skapa en ny norm-front (möjligt jag använde detta ord efter att ha sett din länk, men men). Vad jag menar är att SDs mål är att bli som typ gråsossarna anno 1965, med en politik som säkerställer att invandringen inte ständigt ökar.

Man bör inte klandra SD för detta. De måste hålla rent för allt som andas nyfascism, och Kasselstrand och Hahne hade trots allt vissa kopplingar till bland annat Nordisk Ungdom.

Nu är det upp till AFS att visa att det finns rum för ett mer invandringskritiskt parti. Otroligt nog, fastän Sverige tagit emot mer än något annat land i modern tid, och vi förändrat vår demografi helt och skapat oss en mängd problem man inte kunnat föreställt sig för 25 år sedan, så har det inte skapats någon motreaktion. Som AFS ser ut just nu är det också tveksamt om de kommer fixa det. Som jag ser det är det upp till dem själva.

Jag tror inte AfS blir det nya partiet till "höger" om SD. Det behövs ett folkligt alternativ med en ledare med utstrålning. I.o.f.s. skulle det kunna bli AfS om de flesta i ledande positioner lämnar partiet och friskt blod kommer in. En massa sparkade SD-are är inte vägen framåt.

De lägger för mycket tid på att motarbeta SD, de måste kunna släppa sina gamla trauman av att ha blivit uteslutna och fokusera på sin egen politik. Senast nu har de skickat e-post till SD-medlemmar genom att ha fått tillgång till dem hos SD på något vis. Åsiktsregistrering är olagligt tror jag, kan man dömas för att ha samlat e-postadresser till medlemmar i ett specifikt parti och kontaktat dem? Mycket totalitärt. Det kommer skapa mycket hat mot AfS från den sverigevänliga rörelsen; de gör sig själva till svenskarnas fiender.
Citera
2019-08-03, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NorthernAngel
De lägger för mycket tid på att motarbeta SD
Har inte sett att de lägger ned någon sådan tid. Det vore också verkningslöst då SD:s ledande ideologer verkar vara träbockar som inte ens själva tror på den egna politiken.
Åkesson har gjort ett jättejobb men numera handlar det bara om taktik.
AfS inbjöd SD till lite offentligt eftersnack efter valmötena i Sundsvall och Gävle nu senast. Deras valmöten samanföll i tid. Hade kunnat bli ett populärt kliv framåt för båda partierna men SD vågade inte.
Citera
2019-08-03, 11:15
Medlem
NorthernAngels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av biomatec
Har inte sett att de lägger ned någon sådan tid. Det vore också verkningslöst då SD:s ledande ideologer verkar vara träbockar som inte ens själva tror på den egna politiken.
Åkesson har gjort ett jättejobb men numera handlar det bara om taktik.
AfS inbjöd SD till lite offentligt eftersnack efter valmötena i Sundsvall och Gävle nu senast. Deras valmöten samanföll i tid. Hade kunnat bli ett populärt kliv framåt för båda partierna men SD vågade inte.

De har ju infiltrerat SD-Stockholm och uppmanat sverigedemokrater (3 kommunalråd uder utredning) att rösta AfS i EU-valet. De skickar mail till Sverigedemokrater från email-listor de snott från SD. Det arbetar endast med att motarbeta SD. AfS gör inget annat. De värvar noll (0) oppositionella röster utan har bara fått ynka 20 000 röster från SD.

Kasselstrand försökte, han har vägts två gånger på den politiska vågen (I SD och i AfS), och båda gånger funnits väga allt för lätt. När blev han aktiv i SD? Han blev vice i SDU 2010 så han har varit aktiv i minst 9 år. Jag förstår inte varför ni är så personfixerade i AfS. Byt ut alla gamla bittra och misslyckade sverigedemokraterna och ta in nya ledare som kan värva röster inte bara älta gamla oförrätter med SD. Se framåt inte bakåt; de gamla SDU-arna är dåtiden. Man kan inte bygga ett parti på individuella ambitioner att få upprättelse och revansch; det behövs en folklig rörelse med karismatiska ledare.

I sin nuvarande form kommer AfS att försvinna.
Citera
2019-08-03, 11:56
Medlem
Se framåt inte bakåt; det gamla karlssongänet med Bieler som framtida partiledarkandidat är dåtiden. Man kan inte bygga ett parti på israelflagor, bögfjanteri och allmän släpphänthet; det behövs en folklig rörelse med karismatiska ledare.

I sin nuvarande form kommer SD att göra sig självt obehövligt.

Var är aktiviteten? Var är opinionsbildningen? Från SD är det helt dött. De SD:are som drog igång Folkets Demonstration kickades från SD. Ujuj Mona Sahlin sade att det fanns nazister med som åskådare i Folkets Demonstration.
SD:are rekommenderas att INTE läsa Samhällsnytt och Fria Tider. Kan leda till prickning och allvarliga påföljder.
Tillåtna att läsa för SD:are är libertanen Chang Fricks Nyheteridag och Ledarsidorna.
Varifrån får då SD:are info om händelserna i samhället?
Ekeroth var visserligen sionist men en sjuhelvetes agitator och opinionsbildare. Nu är han stjärnreporter i Samhällsnytt. Behövde SD då inte en vaken man i riksdagen? Jeff Ahl och Ekeroth försvann därifrån på kort tid.
Varför ska en svensk arbetare idag rösta på SD idag när SD svarar med fullständig likgiltighet inför de stora problem som finns idag i att över huvud taget röra sig fritt i civilsamhället.
Citera
2019-08-03, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StillaHavet
SD med sina hundratals miljoner i statligt stöd skulle väl kunna annonsera på Flashback? Men nej. Yttrandefrihet är väl för extremt för dem. Under de senaste 30 åren har tiotusentals svenskar offrat allt, ibland t.o.m. livet, i sin strävan att tala ut och väcka andra. Men dessa är inte värt ett ruttet korvöre för Åkesson som klassar dem som extremister och utesluter allt och alla som inte slickar åsiktskorridoren.

Vad Sverige behöver är en tankerevolution och då duger det inte att sova sig igenom mandatperioderna.

Ja så är det de som byggde Sd och tog det till riksdagen är inte längre medlemmar. Undantaget Åkesson och en handfull runt honom som kände doften från köttgrytan och armbågade sig fram till första parkett. Nu är det bara karriärister och nya uppkomlingar kvar i SD.
Citera
2019-08-03, 12:19
Medlem
Ghibellinos avatar
Citat:
De har ju infiltrerat SD-Stockholm och uppmanat sverigedemokrater (3 kommunalråd uder utredning) att rösta AfS i EU-valet. De skickar mail till Sverigedemokrater från email-listor de snott från SD. Det arbetar endast med att motarbeta SD. AfS gör inget annat. De värvar noll (0) oppositionella röster utan har bara fått ynka 20 000 röster från SD.

Kasselstrand försökte, han har vägts två gånger på den politiska vågen (I SD och i AfS), och båda gånger funnits väga allt för lätt. När blev han aktiv i SD? Han blev vice i SDU 2010 så han har varit aktiv i minst 9 år. Jag förstår inte varför ni är så personfixerade i AfS. Byt ut alla gamla bittra och misslyckade sverigedemokraterna och ta in nya ledare som kan värva röster inte bara älta gamla oförrätter med SD. Se framåt inte bakåt; de gamla SDU-arna är dåtiden. Man kan inte bygga ett parti på individuella ambitioner att få upprättelse och revansch; det behövs en folklig rörelse med karismatiska ledare.

I sin nuvarande form kommer AfS att försvinna.

Du ser uppenbarligen ett helt annat SD än jag. Jag ser en trött partiledning varav flera är utarbetade, som endast vill ha ja-sägare i partiet.

Nämn någon representant för SD som kan uppvisa samma energi som Kasselstrand. Nej, SD kan inte rädda Sverige. De har gjort ett fantastiskt arbete med att ta sitt parti in i Riksdagen, men sen tog det stopp.

Tillsvidare sätter jag mitt hopp till AfS. Ja, de är ett litet parti.

Så illa ser det just nu ut för vårt land.
Citera
2019-08-03, 13:52
Medlem
NorthernAngels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av biomatec
Se framåt inte bakåt; det gamla karlssongänet med Bieler som framtida partiledarkandidat är dåtiden. Man kan inte bygga ett parti på israelflagor, bögfjanteri och allmän släpphänthet; det behövs en folklig rörelse med karismatiska ledare.

I sin nuvarande form kommer SD att göra sig självt obehövligt.

Var är aktiviteten? Var är opinionsbildningen? Från SD är det helt dött. De SD:are som drog igång Folkets Demonstration kickades från SD. Ujuj Mona Sahlin sade att det fanns nazister med som åskådare i Folkets Demonstration.
SD:are rekommenderas att INTE läsa Samhällsnytt och Fria Tider. Kan leda till prickning och allvarliga påföljder.
Tillåtna att läsa för SD:are är libertanen Chang Fricks Nyheteridag och Ledarsidorna.
Varifrån får då SD:are info om händelserna i samhället?
Ekeroth var visserligen sionist men en sjuhelvetes agitator och opinionsbildare. Nu är han stjärnreporter i Samhällsnytt. Behövde SD då inte en vaken man i riksdagen? Jeff Ahl och Ekeroth försvann därifrån på kort tid.
Varför ska en svensk arbetare idag rösta på SD idag när SD svarar med fullständig likgiltighet inför de stora problem som finns idag i att över huvud taget röra sig fritt i civilsamhället.

Men jag hävdar exakt det samma om AfS:

"Se framåt inte bakåt; det gamla kasselstrandgänget med Matikainen som framtida partiledarkandidat är dåtiden. Man kan inte bygga ett parti på SDU-romantik, judenäsor och allmän släpphänthet; det behövs en folklig rörelse med karismatiska ledare."
Citera
2019-08-03, 13:57
Medlem
NorthernAngels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghibellino
Du ser uppenbarligen ett helt annat SD än jag. Jag ser en trött partiledning varav flera är utarbetade, som endast vill ha ja-sägare i partiet.

Nämn någon representant för SD som kan uppvisa samma energi som Kasselstrand. Nej, SD kan inte rädda Sverige. De har gjort ett fantastiskt arbete med att ta sitt parti in i Riksdagen, men sen tog det stopp.

Tillsvidare sätter jag mitt hopp till AfS. Ja, de är ett litet parti.

Så illa ser det just nu ut för vårt land.

Vilken energi? Han kan ju inte värva röster och det är allt som räknas. Din "energi" är helt subjektiv; låt den objektiva verkligheten styra: Han har misslyckats, fram men en ny ledare. 20 000 väljare från SD påverkar ingenting; hans efterträdare måste nå ut i nya väljargrupper för att öka nationalisternas totala väljarkår. Och måste helt enkelt lyckas mycket bättre. I alla fall 15 gånger bättre.
Citera
2019-08-03, 14:00
Medlem
NorthernAngels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StillaHavet
SD med sina hundratals miljoner i statligt stöd skulle väl kunna annonsera på Flashback? Men nej. Yttrandefrihet är väl för extremt för dem. Under de senaste 30 åren har tiotusentals svenskar offrat allt, ibland t.o.m. livet, i sin strävan att tala ut och väcka andra. Men dessa är inte värt ett ruttet korvöre för Åkesson som klassar dem som extremister och utesluter allt och alla som inte slickar åsiktskorridoren.

Vad Sverige behöver är en tankerevolution och då duger det inte att sova sig igenom mandatperioderna.

Typisk AfS-logik. Lägg all energi på att omvända de redan troende. SD vill nå nya grupper inte de redan frälsta. De vill nå Svensson som tittar på SVT och läser Aftonbladet. De här på FB är redan samhällskritiska. Precis som AfS bara försöker värva sverigedemokrater.
Citera
2019-08-03, 14:08
Medlem
Ghibellinos avatar
Citat:
Vilken energi? Han kan ju inte värva röster och det är allt som räknas. Din "energi" är helt subjektiv; låt den objektiva verkligheten styra: Han har misslyckats, fram men en ny ledare. 20 000 väljare från SD påverkar ingenting; hans efterträdare måste nå ut i nya väljargrupper för att öka nationalisternas totala väljarkår. Och måste helt enkelt lyckas mycket bättre. I alla fall 15 gånger bättre.

Nej, den är verkligen inte subjektiv. Det är bara att kolla in AfS's valturne och jämföra med det trötta och ängsliga SD.

Och vad gäller antalet röster, så är AfS fortfarande bara i början. Hur många röstade på SD i de tidiga valen?

Men det är kontraproduktivt av oss att bråka om dessa saker. Gläd dig istället åt att AfS finns, liksom jag gläds åt SD's valresultat (eller snarare beklagar de låga 17 procenten). Om du tror att AfS är en dagslända som toppar vid 20000 röster finns ju heller ingen anledning att se dem som ett hot mot SD.
Citera
2019-08-03, 20:18
Medlem
NorthernAngels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghibellino
Nej, den är verkligen inte subjektiv. Det är bara att kolla in AfS's valturne och jämföra med det trötta och ängsliga SD.

Och vad gäller antalet röster, så är AfS fortfarande bara i början. Hur många röstade på SD i de tidiga valen?

Men det är kontraproduktivt av oss att bråka om dessa saker. Gläd dig istället åt att AfS finns, liksom jag gläds åt SD's valresultat (eller snarare beklagar de låga 17 procenten). Om du tror att AfS är en dagslända som toppar vid 20000 röster finns ju heller ingen anledning att se dem som ett hot mot SD.

Jag tror bara att AfS skulle lyckas bättre med en annan ledning, till skillnad från dig saknar jag förtroende för den nuvarande. SD i de tidiga valen, de hade stencilerade flygblad som de delade ut inte sociala medier och andra plattformar på Internet. Asylkaoset var inte alls lika utbrett, det fanns inte ett stort etablerat nationalistiskt parti att ta röster från. Det fanns inte alternativmedia med 100-tusentals läsare. Men Kasselstrand kommer inte fortsätta med detta projekt om de inte kommer in i riksdagen, han är inte ens intresserad av kommunalval.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in