Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-06-22, 05:01
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Det är så man bygger ett hållbart, vackert samhälle. Det bästa från vår historia och alla de (främst tekniska) möjligheter som framtiden för med sig. Det kan bara bli bättre -- bara vi aldrig glömmer vad Sverige var innan efterkrigstidens excesser. Låt det förflutna vara en inspirationskälla.

"Bygga om Sverige med klassisk arkitektur" lät förresten inte fel (avsett som ett angrepp på AfS).
Naturligtvis fungerade Sverige bättre förr, eftersom ett etniskt mer homogent land har färre etniska konflikter. Erlander har något fint citat om det. Det går att samla folk runt idéer och få politiker att göra det folk vill.

Men vägen framåt går inte bakåt. Man kan inte heller kasta ut folk som bott här länge. AfS politik är bara en fortsättning på massmedias agenda. Tidningarna får politikerna att ta hit invandrarna och AfS ser till att motsättningarna mellan grupper bibehålls. Ingen vill ha integrering. "Söndra och härska" är vad eliten kör med oss.
Senast redigerad av wwr 2020-06-22 kl. 05:10.
Citera
2020-06-22, 09:39
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Naturligtvis fungerade Sverige bättre förr, eftersom ett etniskt mer homogent land har färre etniska konflikter. Erlander har något fint citat om det. Det går att samla folk runt idéer och få politiker att göra det folk vill.

Men vägen framåt går inte bakåt. Man kan inte heller kasta ut folk som bott här länge. AfS politik är bara en fortsättning på massmedias agenda. Tidningarna får politikerna att ta hit invandrarna och AfS ser till att motsättningarna mellan grupper bibehålls. Ingen vill ha integrering. "Söndra och härska" är vad eliten kör med oss.
Jag förstår ju vad du menar, och det är klart att du har en poäng. Rent krasst har jag dock svårt att se hur det skulle vara en tillbakagång att behålla Sverige som det är, eller låta Sverige fortsatt utvecklas, minus de (stora) grupper invandrare som är en belastning. Tror inte att någon med koppling till AfS vill rensa landet på precis alla människor med utomeuropeisk härkomst. Man talar ju om repatriering av minst en halv miljon, och det finns långt fler invandrare än så i Sverige i dag.

Det handlar om att ta tag i de problem som finns på riktigt, och givetvis ger detta upphov till polarisering. Ingen vill väl bli deporterad, plus att det finns både andra invandrare samt svenskar som motsätter sig repatrieringspolitiken.

I nuläget kan t.o.m. SD:s assimileringslinje röra upp känslor bland dem som inte förstår att SD är ett icke-rasistiskt parti. Svårt att komma runt. Men jag tänker så här om AfS: Sverige först, och så får det vara värt det. Det går inte att garantera att invandrad kriminalitet och invandrat bidragsberoende skulle minska på sikt när den demografiska utvecklingen ser ut som den gör. Först måste invandringen stoppas, och därefter måste folk börja lämna landet. Det är så klart bekymmersamt att detta lär väcka ont blod i landet och i utlandet.
Citera
2020-06-22, 09:51
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adolf512
Det är plågsamt uppenbart att AFS inte håller måttet.

Ex på problem AFS vägrar lösa är

0. låga födsotal hos svenskar.
1. psykisk ohälsa och psykiatri som bara gör situationen sämre (beroendeframkallande droger, elchocksbehandlingar, osv).
2. låg genomsnittlig intelligens.
3. allmän rösträtt.

Frågan är om det ens går att räta upp situationen via demokratiska val?
Lustiga funderingar.

0. Kan man alltid gör något åt med ekonomiska medel, om befolkningen tvunget måste växa i snabbare takt. Det tycker inte jag. Om inte invandrare skaffar barn som kaniner blir låga svenska födslotal ett litet bekymmer.

1. Icke-fråga. Den psykiska hälsan bör förbättras marginellt om situationen i Sverige blir mer stabil och livet mer stimulerande, vilket det skulle kunna bli med mer pengar åt en mindre befolkning. Annars anser jag personligen att man ska öppna mentalsjukhusen igen. Min åsikt speglar inte AfS linje i frågan, för de har nog ingen.

2. Vad ska man göra åt det? Selektivt urval? Avelsfarmer? Eutanasi? Vilket skämt.

3. AfS är ett demokratiskt parti. Svårt att gå till val på att avskaffa den allmänna rösträtten. DET vore att vrida klockan tillbaka. Tack för bra exempel.
Citera
2020-06-23, 21:04
Medlem
orrecrists avatar
Hur många röstade på dessa i det förra valet? Det var första gången som ställde upp va? Har dom rötter någon annanstans? Hur ser det ut nästa val tror ni?
Citera
2020-06-24, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dukater
Om man har en utländsk bakgrund och har begått brott innan de har vunnit. Blir man utslängd ändå?

Om man är arbetslös men försöker hitta jobb. Är det samma sak där?

Nu pratar jag om människor som har utländsk bakgrund och har svensk medborgarskap. Kan svenska och så.

Hur svårt är det att läsa på deras hemsida? Svaret står ju där. Alla som haft medborgarskap sedan år 2000 och sedan dess varit 1. Kriminell, 2. Levt på bidrag eller 3. Inte lärt sig svenska ska utvisas.
Har du begått brott efter år 2000 så är ju svaret solklart från AFS.
Citera
2020-06-24, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av orrecrist
Hur många röstade på dessa i det förra valet? Det var första gången som ställde upp va? Har dom rötter någon annanstans? Hur ser det ut nästa val tror ni?

Jag tror att jag ska rösta på dom. Såg dom som livsfarliga nazister förra valet. Ser dom som partiet med vettigast värderingar inför nästa val.
Citera
2020-06-24, 15:31
Medlem
orrecrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nanastley
Jag tror att jag ska rösta på dom. Såg dom som livsfarliga nazister förra valet. Ser dom som partiet med vettigast värderingar inför nästa val.

Kan faktiskt luta åt det för mig också, men egentligen vill jag se SD vid rodret en gång och faktiskt ge som en chans, tror inte afs har så stor chans att komma in i riksdagen men man kan ju alltid missnöjes rösta på dom.
Citera
2020-06-24, 16:31
Medlem
Citat:
Kan faktiskt luta åt det för mig också, men egentligen vill jag se SD vid rodret en gång och faktiskt ge som en chans, tror inte afs har så stor chans att komma in i riksdagen men man kan ju alltid missnöjes rösta på dom.

Jag vill också ha Jimmie Åkesson som statsminister, men jag ska rösta på Afs och hoppas att tillräckligt många stödröstar på dom så att dom kommer in i riksdagen. Det vore bra för SD på många sätt med ett mer radikalt parti i riksdagen. Dels är inte SD ”det mest extrema” längre och sedan kan dom balansera samtalet och vågbalansen åt höger...
Citera
2020-06-24, 16:46
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:

20000, ja, SD (Gamla SDU).

Jag tror det ser dåligt ut om de inte bygger upp ett vanligt parti och ställer upp i kommunval. Om det skall vara några frifräsare som nu så blir det nog inte mycket bättre än förra valet. De försökte göra en NyD med Bert och Ian och resa runt och hålla tal, men det lyckades inte.
Citera
2020-06-24, 16:56
Medlem
orrecrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nanastley
Jag vill också ha Jimmie Åkesson som statsminister, men jag ska rösta på Afs och hoppas att tillräckligt många stödröstar på dom så att dom kommer in i riksdagen. Det vore bra för SD på många sätt med ett mer radikalt parti i riksdagen. Dels är inte SD ”det mest extrema” längre och sedan kan dom balansera samtalet och vågbalansen åt höger...

Jag håller med. Eftersom SD blev så stra var dom nästan tvungna att rannsaka sig själv samt börja debatter mer som passar allmänheten. Lite tråkigt men skönt att dom är stora, hoppas afs blir en vågmästarroll nästa val, lite för bra för att vara sant men man kan alltid hoppas.
Citera
2020-06-24, 16:56
Medlem
Vryzass avatar
Borde återlanseras med nytt namn.

a) Det såg aldrig snyggt ut med att bara ta ett namn direkt från kontinenten. Väldigt centerpartistiskt.
b) Hujeda mig för att förknippas med dagens AfD

Vet inte om det spelar någon roll för andra eller i allmänhet dock.
Citera
2020-06-24, 16:58
Medlem
orrecrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
20000, ja, SD (Gamla SDU).

Jag tror det ser dåligt ut om de inte bygger upp ett vanligt parti och ställer upp i kommunval. Om det skall vara några frifräsare som nu så blir det nog inte mycket bättre än förra valet. De försökte göra en NyD med Bert och Ian och resa runt och hålla tal, men det lyckades inte.

Okej. Tack för infon 👍 relativt många ändå, fler än jag trodde men behövs minst 300.000 för att komma in i riksdagen så rätt långt efter.. hopps på uppsving nästa val.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in