Citat:
Ursprungligen postat av
wwr
Naturligtvis fungerade Sverige bättre förr, eftersom ett etniskt mer homogent land har färre etniska konflikter. Erlander har något fint citat om det. Det går att samla folk runt idéer och få politiker att göra det folk vill.
Men vägen framåt går inte bakåt. Man kan inte heller kasta ut folk som bott här länge. AfS politik är bara en fortsättning på massmedias agenda. Tidningarna får politikerna att ta hit invandrarna och AfS ser till att motsättningarna mellan grupper bibehålls. Ingen vill ha integrering. "Söndra och härska" är vad eliten kör med oss.
Jag förstår ju vad du menar, och det är klart att du har en poäng. Rent krasst har jag dock svårt att se hur det skulle vara en tillbakagång att behålla Sverige som det är, eller låta Sverige fortsatt utvecklas, minus de (stora) grupper invandrare som är en belastning. Tror inte att någon med koppling till AfS vill rensa landet på precis alla människor med utomeuropeisk härkomst. Man talar ju om repatriering av minst en halv miljon, och det finns långt fler invandrare än så i Sverige i dag.
Det handlar om att ta tag i de problem som finns på riktigt, och givetvis ger detta upphov till polarisering. Ingen vill väl bli deporterad, plus att det finns både andra invandrare samt svenskar som motsätter sig repatrieringspolitiken.
I nuläget kan t.o.m. SD:s assimileringslinje röra upp känslor bland dem som inte förstår att SD är ett icke-rasistiskt parti. Svårt att komma runt. Men jag tänker så här om AfS: Sverige först, och så får det vara värt det. Det går inte att garantera att invandrad kriminalitet och invandrat bidragsberoende skulle minska på sikt när den demografiska utvecklingen ser ut som den gör. Först måste invandringen stoppas, och därefter måste folk börja lämna landet. Det är så klart bekymmersamt att detta lär väcka ont blod i landet och i utlandet.