Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-02-12, 21:23
Medlem
PiusXIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lm5711

Nu såg iofs sångaren ut som han kanske visste vad han gjorde. Min gissning är han ev. har ett horn i sidan till tyskarna, och jävlades lite med dem.

Eller också hade han bara haft otur när han försökte googla fram texten och hittade den ursprungliga varianten. Jag menar, vad vet vi?
Citera
2017-02-12, 21:31
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PiusXIII
Eller också hade han bara haft otur när han försökte googla fram texten och hittade den ursprungliga varianten. Jag menar, vad vet vi?

Visst, så kan det vara. Finns ju andra snöpliga exempel när folk har otur med googlingen, tex Osama bin Ladens supporters som fick med Evil Bert från Sesame Street på sina posters: källa

Jag framför bara en gissning baserat på hans utseende och uppträdande.

Hade det varit en Malena Ernman-typ hade jag gissat annorlunda.

Försökte googla på sångaren, men hittade inte hans namn. Hade ju varit intressant om det visade sig att hans farfar dog i blodiga strider mot tyskarna i Hürtgenskogen.

Edit: Hur många tror att sången sjöngs:

1) Korkat

2) Uppskattande

3) Sarkastiskt
Citera
2017-02-12, 21:42
Medlem
BAB7s avatar
Sångaren sjöng inte bara fel text, han sjöng även uselt.
Dessutom kränkte han de tyska deltagarna, som tog väldigt illa vid sig, och vissa mår fortfarande dåligt.
Den tyska tennisstjärnan förlorade ju också matchen, inte särskilt konstigt med tanke på vad som hänt precis innan, hon sa ju själv att det var det värsta som hon hade varit med om i hela sitt liv.

Matchen borde spelas om, sångaren borde aldrig mer få stå på en scen, och det amerikanska tennisförbundet borde också ta sitt ansvar, exakt hur vet jag inte men någon form av straff i form av böter eller liknade borde kunna utdömas, på det viset visar man att sånt här inte får ske, att det är fullständigt oacceptabelt.
Citera
2017-02-12, 21:45
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Dessutom kränkte han de tyska deltagarna, som tog väldigt illa vid sig, och vissa mår fortfarande dåligt.
Den tyska tennisstjärnan förlorade ju också matchen, inte särskilt konstigt med tanke på vad som hänt precis innan, hon sa ju själv att det var det värsta som hon hade varit med om i hela sitt liv.

Matchen borde spelas om, sångaren borde aldrig mer få stå på en scen, och det amerikanska tennisförbundet borde också ta sitt ansvar, exakt hur vet jag inte men någon form av straff i form av böter eller liknade borde kunna utdömas, på det viset visar man att sånt här inte får ske, att det är fullständigt oacceptabelt.

Ingen risk att du fryser i vinter, med tanke på hur mycket offerkoftor du har på dig

Tycker det är bra med lite normkritik mot hur solosång ska låta, och princessan på ärtan till tennisspelerska mår bara bra av lite verklighetskontakt. Innerst inne ville hon nog höra på den sången.
Citera
2017-02-12, 21:58
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnalFisting
Måhända fel sub-forum.
Driver USA med Tyskland.
Video finns på framförandet:
https://www.theguardian.com/sport/20...eutschlandlied

"A male soloist at the match on the Hawaiian island of Maui sang the verse beginning with the lines “Deutschland, Deutschland uber alles, uber alles in der Welt”, which translates as “Germany, Germany, above all, above all in the world”.

Although the words were written long before the Nazis ruled Germany, they became closely identified with Adolf Hitler’s Third Reich in the period before and during the second world war.

The offending verse, which traditionally began the anthem, is now considered anachronistic."

"The German team member Andrea Petkovic was disturbed by Saturday’s performance, saying on the German federation’s website: “It was the worst experience that has ever happened to me – horrifying and shocking.”"

USA fick pudla.
T.o.m. sport infiltreras av dom som ser hjärnspöken överallt. Nazister bla bla.

Petkovic låter inte särskilt tyskt.

Gissar på en kroatisk invandrare med tysk pass.
Citera
2017-02-13, 00:02
Medlem
Citat:

Någon måtta får det väl ändå vara. Det hade varit en sak om han hade sjungit Die Fahne hoch eller Die Wacht am Rhein, men att straffas för att han sjöng den första versen i Deutschlandlied är lite väl magstarkt; det faktum att en förkortad version av sången fortfarande är Tysklands nationalsång är ju ett bevis på att den inte är fullkomligt tabu (eller olaglig att sjunga, som vissa andra sånger).
Citera
2017-02-13, 05:06
Medlem
PK-befriads avatar
Att de blir upprörda lär bero på att första versen innehåller frasen "From the Meuse to the Memel,". Memel är en flod som ligger vid gränsen till nuvarande Litauen och vid tiden då låten skrevs, alltså innan första världskriget, så tillhörde hela området fram till den floden Tyskland. Se floden i övre högra hörnet här:
https://cdn0.vox-cdn.com/assets/4620...man_Reich1.png

Globalisterna tycker väl inte om att påminnas om att de annekterade stora delar av Tyskland efter första världskriget. Dispyten kring det var ju också en del av vad som låg till grund för andra världskriget.
Senast redigerad av PK-befriad 2017-02-13 kl. 05:13.
Citera
2017-02-13, 06:53
Medlem
BushwickBills avatar
Jag sätter min högra hand på att det är klassisk Amerikansk inkompetens vi har att göra med här, den som fick i uppgift att "googla fram deras nationalsång" gjorde nog bara en misstag.
Citera
2017-02-13, 07:14
Medlem
sylvia.borins avatar
"Det värsta tennisspelaren hade varit med om i hela sitt liv."

Oj, då har hon inte varit med om mycket.
Citera
2017-02-13, 07:56
Medlem
CaptainNemos avatar
Citat:

Det visar bara att många tyskar fortfarande bär på någon sorts självhat sedan andra världskriget. Just detta beteende är anledningen till att det spekuleras i om Angela Merkels invandringshysteri beror på en djup önskan om självutplåning. Gör upp med det förflutna och gå vidare, allt annat är bara töntigt!
Citera
2017-02-13, 09:02
Bannlyst
Så svårt störd pk-skadad tysk mår dåligt när den tyska nationalsången framförs till original-texten som framhäver Tyskland på det stolta sättet. Vad synd det är om slynan ifråga, eller hur? Stackars tjej

Hoppas Merkel-Tyskland förlorade stort i tennisen. Pajasnation det där idag.
Citera
2017-02-13, 09:43
Medlem
PK-befriads avatar
Nu när jag såg videon så verkar deras reaktioner ha mycket att göra med "über alles" också.

Det verkar som om de försöker överrösta sångaren...

PK-skadade var ordet. Etnomasochism på steroider.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in