Flashback bygger pepparkakshus!
2017-02-13, 00:08
Medlem
Roobiins avatar
Hello,

Min dator har börjat krångla på senaste tiden och jag kan inte hitta en lösning till mitt problem så jag vänder mig till er.

För en tid sedan så började jag att redigera videos osv och nu kan det vara så att under tiden jag redigerar och vill starta videon för att se hur det blir, så går inte videon igång. Jag trycker på play men ingenting händer, förutom att play ikonen ändras till en stopp ikon. Sen spelar det ingen roll vad jag gör och i vilket program jag är, jag kan inte starta en film som ligger lokalt på datorn, kan inte starta en låt på spotify eller ett klipp på Youtube.

Enda lösningen är att starta om datorn, då kan jag starta alla filer igen tills det hänger sig, då är det bara att starta om datorn igen. Vad kan felet bero på?

Så här ser min dator ut innanför burken:
Moderkort: ASRock H67M
CPU: i7 2600 @ 3,4GHz
Grafikkort: Geforce GTX 960
RAM: 8 GB DDR3 @ 665MHz (kommer inte ihåg märke men om det behövs öppnar jag burken och kollar)

Behöver ni veta mer så säg till. Tack så mycket.
Citera
2017-02-13, 00:43
Medlem
Z2361s avatar
När jag haft liknande problem har det vart ljudkortet som strulat. Eller snarare när inget ljudkort vart aktiverat.
Citera
2017-02-13, 15:35
Medlem
Roobiins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Z2361
När jag haft liknande problem har det vart ljudkortet som strulat. Eller snarare när inget ljudkort vart aktiverat.

Intressant. Jag testade att göra lite ändringar i ljudinställningarna och satt precis i 3h och redigerade utan att behöva starta om datorn..
Citera
2017-02-22, 12:29
Medlem
Roobiins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Z2361

Blev rätt nyfiken. Hur kan ljudkortet skapa detta problem egentligen? =)
Citera
2017-02-22, 15:30
Medlem
Z2361s avatar
Kul att det blivit bättre men jag har tyvärr ingen aning varför problemet uppstår.
Citera
2017-02-22, 19:13
Medlem
Oj såg nu att de inte handlar om ljud. Trodde först det 😛. Dock kan problemet vara ljudkortet ändå. Konflikt mellan drivrutiner . Dyker felet upp igen. Släng ut drivrutinerna för grafik / ljudkort i lägg till tå bort program. O lägg in de igen manuellt 😊
Inte omöjligt att de e hårdvara relaterat. Asrock e ju lite små kända för att inte hålla samma klass som Asus mfl. Därav får så ligger Dom heller inte i samma prisklass . Operativ system ?
Som att nån pekade på ljukkort. Testa o kör utan 😊
Senast redigerad av Jens86 2017-02-22 kl. 19:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in