Citat:
Ursprungligen postat av
x12
Jag har inget sådär rakt-på svar vad det skulle kunna vara, men kan ju iaf försöka ge några olika uppslag..
Som ovanstående är jag också lite fundersam på kabeln. Har du en annan kabel, testa den, t.ex dvi istället för hdmi osv.
Det skulle kunna vara nåt win-10 problem, ifall det är det du kör, verkar som allt möjligt glappar och buggar i 10'an hela tiden.
Kör du 60hz eller nåt annat? Kan kanske vara att den står och slår emellan två modus? t.ex 144/60?
Är mer än en monitor ansluten? t.ex tv, projektor osv? Även om denna är avstängd skulle det kunna vara nåt som orsakar konstigheter. Tryck Win+P och ställ på "Computer only" (alternativet längst till vänster)
Kan vara monitorn som hoppar över till annan ingång? Sånt kan hända om man anslutit t.ex både dvi och hdmi till monitorn, samtidigt, och den autodetekterar signal.
Säkerställ också att både dator och monitor är kopplade till jordat uttag. Flytande jordpunkter kan orsaka konstigheter av de mest skiftande slag.
Jag kör Win 7 (64-bit). Monitorn är en Asus ROG SWIFT PG278Q. Jag har G-Synch och kör i 120hz (av möjliga 144hz)
Har endast en monitor ansluten (har dock möjlighet att ansluta en HDTV via hdmi kabel, men detta ska inte inverka, om jag har den inkopplad och jag sätter på tv'n så slcoknar skärmen på ett liknande sätt, men då med de klassiska "usb-ljudet" som windows gör om man stoppar in en usb sticka, och något sådant hör jag inte i detta fall.