Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2023-10-05, 22:01
  #13
Medlem
No_lifers avatar
Bumpar fan denna tråden lite, har lidit av detta varje natt jag ska sova i ca en veckas tid nu, första natten var extrem, precis i gränslandet mellan vaken och sömn rycker jag till och det känns som nån häller varmt vatten inne i huvet, känslan stannade kvar ett ganska bra tag ca 5 min.

Resterande nätter har bara varit som en stöt i hela kroppen, ingen brainzap riktigt men typ samma. Vad fan kan man göra åt detta? Finns det någon benämning?

Känns i vartenda nerv i hela kroppen sjukt obehagligt.
Citera
2023-10-07, 21:28
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av No_lifer
Bumpar fan denna tråden lite, har lidit av detta varje natt jag ska sova i ca en veckas tid nu, första natten var extrem, precis i gränslandet mellan vaken och sömn rycker jag till och det känns som nån häller varmt vatten inne i huvet, känslan stannade kvar ett ganska bra tag ca 5 min.

Resterande nätter har bara varit som en stöt i hela kroppen, ingen brainzap riktigt men typ samma. Vad fan kan man göra åt detta? Finns det någon benämning?

Känns i vartenda nerv i hela kroppen sjukt obehagligt.
Jag tror att det kallas sömnparalys eller hypnagog dissociation. Antagligen hjälper det efter ett tag om du lär dig ngn sorts mindfulness övning.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback