Flashback bygger pepparkakshus!
2017-03-01, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Polu
Och du fortsätter med din tröttsamma desinformation. Våldsbrotten är många och sexualbrott och narkotikabrott har ökat kraftigt sedan år 2000. Se tidigare inlägg denna tråd samt mitt nya inlägg här:
(FB) Ny rapport från BRÅ – Fakta eller propaganda? (2017-02-28)

Och du fortsätter med din svartmålning och egentolkning.
Jag väljer hellre att sätta något högre vikt vid vad utredare som varit inblandade i undersökningen anser, än div. domedagsprofeter på internet. Det finns tillräckligt med problem ändå att ta tag i.
Citera
2017-03-01, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hex27
Och du fortsätter med din svartmålning och egentolkning.
Jag väljer hellre att sätta något högre vikt vid vad utredare som varit inblandade i undersökningen anser, än div. domedagsprofeter på internet. Det finns tillräckligt med problem ändå att ta tag i.

Det är ingen "svartmålning och egentolkning" - det är fakta. Varför vill du dölja verkligheten? Varför vill du dölja misshandel, sexualbrott och narkotikabrott? Varför vill du utsätta medborgarna för fara? Varför vill du ha censur? Är du en anti-demokrat?
Citera
2017-03-01, 12:49
Medlem
Citat:
Det är ingen "svartmålning och egentolkning" - det är fakta.

Jämfört med utredarna som själva gjort undersökningen så är det det.
Citat:
Varför vill du dölja verkligheten? Varför vill du dölja misshandel, sexualbrott och narkotikabrott? Varför vill du utsätta medborgarna för fara? Varför vill du ha censur? Är du en anti-demokrat?
Varför hittar du på en massa om vad jag vill, baserat på något jag inte gjort och ställer en massa dumma frågor baserat på detta?
Jag döljer inte ett skit för att jag väljer att tro mer på utredarna än dig och jag hindrar knappast någon att, likt dig, tolka saker helt utifrån egen åskådning.
Att man väljer att bortse från betänkanden och förklaringar från utredarna, samtidigt som man tror på det som passar och dessutom med bästa storhetsvansinne tror detta gör att man sitter inne med den slutgiltiga "sanningen", gör just frågan om censur och anti-demokrat något roande.
Citera
2017-03-01, 13:17
Medlem
Citat:
Jämfört med utredarna som själva gjort undersökningen så är det det.

Varför hittar du på en massa om vad jag vill, baserat på något jag inte gjort och ställer en massa dumma frågor baserat på detta?
Jag döljer inte ett skit för att jag väljer att tro mer på utredarna än dig och jag hindrar knappast någon att, likt dig, tolka saker helt utifrån egen åskådning.
Att man väljer att bortse från betänkanden och förklaringar från utredarna, samtidigt som man tror på det som passar och dessutom med bästa storhetsvansinne tror detta gör att man sitter inne med den slutgiltiga "sanningen", gör just frågan om censur och anti-demokrat något roande.

Det är pinsamt uppenbart att du INTE har tagit del av Brås statistik och rapporter. Du bara babblar UTAN att han en aning om vad som egentligen står i rapporterna. Du är en idiot eftersom du skriver sådant som du uppenbart inte har en aning om. Du försöker skapa en falsk bild av verkligheten genom att dölja brottslighet som utsätter folk för fara. Jag anser att du är en ond människa som ljuger och inte tar hänsyn till andra.

Se vidare mina inlägg i denna tråd om Brås nya rapport:
Citera
2017-03-01, 22:55
Medlem
Citat:
Det är pinsamt uppenbart att du INTE har tagit del av Brås statistik och rapporter. Du bara babblar UTAN att han en aning om vad som egentligen står i rapporterna. Du är en idiot eftersom du skriver sådant som du uppenbart inte har en aning om. Du försöker skapa en falsk bild av verkligheten genom att dölja brottslighet som utsätter folk för fara. Jag anser att du är en ond människa som ljuger och inte tar hänsyn till andra.

Se vidare mina inlägg i denna tråd om Brås nya rapport:

Du får anse och hitta på vad du vill om mig om det får dig att må bättre. Mig gör det vilket som.
Det undantar inte att det fortfarande är du som väljer ut det som passar dig från rapporten, samtidigt som du också väljer att bortse från utredarnas förklaringar och betänkanden.
Citera
2017-03-01, 23:22
Medlem
Endevils avatar
Citat:
Du får anse och hitta på vad du vill om mig om det får dig att må bättre. Mig gör det vilket som.
Det undantar inte att det fortfarande är du som väljer ut det som passar dig från rapporten, samtidigt som du också väljer att bortse från utredarnas förklaringar och betänkanden.

Obeaktat bortförklaringar så är ju fakta att våldsbrottsligheten exploderat i Sverige och att utomeuropeiska invandrare är groteskt överrepresenterade. Det måste vara jobbigt nu för er faktaresistenta vänstermänniskor när också högt uppsatta poliser som Peter Springare krossar era illusioner. Inser du inte att verkligheten kommit ikapp er?
Citera
2017-03-01, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Endevil
Obeaktat bortförklaringar så är ju fakta att våldsbrottsligheten exploderat i Sverige och att utomeuropeiska invandrare är groteskt överrepresenterade. Det måste vara jobbigt nu för er faktaresistenta vänstermänniskor när också högt uppsatta poliser som Peter Springare krossar era illusioner. Inser du inte att verkligheten kommit ikapp er?

Nej, det är verkligen ingen fakta att det har exploderat. Snarare har det legat ganska stabilt de sista 20 åren. Grova brott som försök till mord och dråp tycks öka något senaste åren, precis som jag skrev tidigare. När det gäller överrepresentation har jag dock inte skrivit något. Peter Springares påståenden om vilken typ av ärenden han har på sitt skrivbord och nationalitet på gärningsmän gällande dessa har jag heller inte ett dugg att invända mot.
Vilka "er faktaresistenta vänstermänniskor" är som du syftar till har jag ingen aning om?
För att vara en vän av fakta så hittar du på en väldans massa saker.
Citera
2017-03-01, 23:50
Medlem
mannenpatakets avatar
yttrandefrihet är ordet vi alla söker
Citera
2017-03-02, 00:57
Medlem
Citat:

Vilka "förklaringar och betänkanden"? Det finns ju inga sakliga förklaringar! Det är ju det vi efterfrågar hela tiden. Det finns bara tomhet och tystnad!

Jag fattar inte vad du håller på med. Brottsligheten har ökat och det hänger självklart ihop med massinvandringen. Det är ingen konst att förneka allting. Förnekande är en vanlig försvarsmekanism:
Citat:
Förnekande är en mycket vanlig försvarsmekanism. Individen kan förneka farorna från yttervärlden när de blir allt för påfrestande. Förnekande skiljer sig från bortträngning där personen tillfälligt lyckas "glömma" faran eller minnet. Vid förnekande tränger man inte bort impulser, men blundar för informationen. Det hela kan liknas med ett strutsbeteende.

Men hade det inte varit mer konstruktivt att vara öppen för problemen och diskutera lösningar?

Den politiska korrektheten och lögnerna från medier och PK-etablissemanget är ju konkreta problem i verkligheten. Det är ju bara självbedrägeri att förneka det.

Läs denna artikel från 2002: "Det är katastrof överallt på BRÅ"
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article10269696.ab
Citat:
Brottsförebyggande rådet, BRÅ, har förlorat sin trovärdighet.
Det anser flera forskare och professorer.
- Ledningen försöker bara få resultatet att passa regeringen, säger en av forskarna.

Tycker du inte att det är allvarligt? Har alla som kritiserar regeringen och Brå fel? Ser du inga skäl att ifrågasätta Brå?

Några citat från rapporten ”Brottsutvecklingen i Sverige fram till år 2015”:

Anmälningar om hot och trakasserier har ökat kraftigt

Som tidigare nämnts kan antalet fall av misshandel som enligt NTU sker varje dag uppskattas till över 1 000 fall.

I absoluta tal har antalet anmälningar, antalet misstänkta, antalet (och andelen) personuppklarade sexualbrott och antalet lagförda sexualbrott ökat markant under 00-talet. För de flesta av måtten handlar det om mer än en fördubbling på 15 år.

Mellan 2005 och 2015 ökade antalet anmälda bedrägerier med omkring 250 procent (från drygt 50 000 till närmare 175 000 anmälningar).

Antalet anmälda narkotikabrott har ökat både i ett kortare och i ett längre tidsperspektiv. Bara mellan 2000 och 2015 har antalet anmälda brott mot narkotikastrafflagen närmast tredubblats.
Citera
2017-03-02, 07:09
Medlem
Endevils avatar
Citat:
Nej, det är verkligen ingen fakta att det har exploderat. Snarare har det legat ganska stabilt de sista 20 åren. Grova brott som försök till mord och dråp tycks öka något senaste åren, precis som jag skrev tidigare. När det gäller överrepresentation har jag dock inte skrivit något. Peter Springares påståenden om vilken typ av ärenden han har på sitt skrivbord och nationalitet på gärningsmän gällande dessa har jag heller inte ett dugg att invända mot.
Vilka "er faktaresistenta vänstermänniskor" är som du syftar till har jag ingen aning om?
För att vara en vän av fakta så hittar du på en väldans massa saker.

Jo, våldsbrottsligheten har exploderat med alla mått mätt. Dit räknas inte bara faktiska mord och dråp utan också försök till desamma. De senaste åren ökar även mord och dråp kraftigt förövrigt. Så du kan inte ens använda den snabbare vården som bortförklaring längre. Springare har alltså hand om ALLA grova brott i Örebro. Insinuerar du att Örebro är unikt? Och jo, du är en vänstermupp.
Citera
2017-03-02, 07:38
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Endevil
Jo, våldsbrottsligheten har exploderat med alla mått mätt. Dit räknas inte bara faktiska mord och dråp utan också försök till desamma. De senaste åren ökar även mord och dråp kraftigt förövrigt. Så du kan inte ens använda den snabbare vården som bortförklaring längre. Springare har alltså hand om ALLA grova brott i Örebro. Insinuerar du att Örebro är unikt? Och jo, du är en vänstermupp.
Att dödligt våld ligger still beror på mobiltelefoni, akututrustade ambulanser och bättre traumavård.
Hade vi haft samma teknik och kunskap som 1980 hade väsentligt fler dött av dödligt våld.
Citera
2017-03-02, 07:46
Medlem
Endevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Att dödligt våld ligger still beror på mobiltelefoni, akututrustade ambulanser och bättre traumavård.
Hade vi haft samma teknik och kunskap som 1980 hade väsentligt fler dött av dödligt våld.

Jo, jag vet. Men användaren hex27 gjorde tydligen inte det. Och ska man få jämförbarhet över tiden så måste man alltså titta på total våldsbrottslighet. Som då de facto exploderat. Det är närmast en parodi att se vänstermänniskor sitta och förneka obestridliga fakta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in