Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2017-03-01, 16:29
Medlem
oldeubois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av varm.korv
Tror faktiskt bank-id programmet är boven i dramat, men sant att det är skumma fel.
Startade nyss bank-id varpå först det programmet frös och sedan började internet sega ner sig. Var tvungen att stänga datorn och nedstängningen stannade mitt i såklart.

Åtgärd på detta?
Kan man felsöka ett individuellt program?
Skaffa mobilt bank-ID? Finns väl egentligen ingen anledning att använda bankdosan, eller är det ett krav med din bank?
Citera
2017-03-01, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oldeuboi
Skaffa mobilt bank-ID? Finns väl egentligen ingen anledning att använda bankdosan, eller är det ett krav med din bank?

Använder av gammal vana, är absolut inget krav.
Ditt förslag på åtgärd är alltså att avinstallera bank-id?
Citera
2017-03-01, 17:00
Medlem
Bankid med sladd? Trodde inte det fanns något mer. Testa ett tag att ha den urkopplad. Kör med mobiltbankid eller bankid utan sladd på datorn din,
Citera
2017-03-01, 17:17
Medlem
oldeubois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av varm.korv
Använder av gammal vana, är absolut inget krav.
Ditt förslag på åtgärd är alltså att avinstallera bank-id?
Ja, det är ju en enkel lösning. Jag har då inte använt någonting annat sedan mobilt bank ID lanserades. Förstår uppriktigt inte hur man kan klara sig utan det idag, hehe.
Citera
2017-03-01, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oldeuboi
Ja, det är ju en enkel lösning. Jag har då inte använt någonting annat sedan mobilt bank ID lanserades. Förstår uppriktigt inte hur man kan klara sig utan det idag, hehe.

Hehe jag har klarat mig utan (ja, jag är lite gammaldags)
Men nu är det fixat! Tack för rådet!
Citera
2017-03-03, 10:20
Medlem
PeterNosters avatar
Jag har Bank-ID på kort + kortläsare från SEB. Inga problem efter flera års användning.
Citera
2017-03-04, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Jag har Bank-ID på kort + kortläsare från SEB. Inga problem efter flera års användning.

Okej, trevligt att man inte var ensam om det då. Fast kan rekommendera mobilt bank-id nu
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in