Flashback bygger pepparkakshus!
2020-08-22, 23:21
Medlem
Skulle inte förvåna mig ifall krimvården pyntar hans burgare också. Han borde i ett fungerande samhälle leva på vatten och bröd.

Detta sjuka miljöpartistiska Sverige.
Citera
2020-08-22, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vasaboy28
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...mordare-far-ja

Den här dåren har alltså ihjäl 3 personer 2017, döms 2018 och ska alltså ut på permis och käka burgare 2020 inte ens 2 år efter domen. Har jag förstått det hela rätt?

Är jag galen som tycker det är helt orimligt att en dömd trippelmördare får dessa privilegium? Varför är detta en prioriterat för kriminalvården? Varför övervägs/prövas ens permission så nära inpå domen?
Vän av ordning skulle kanske mena att är man dömd till livstid för mord så kan inte permission inte komma på fråga åtminstone de första 10 åren av straffet....
Helt ofattbart. I detta fall är det stor risk för fritagningsförsök dessutom.

Fängelselagen 10 kap:
Citat:
Permission
1 § En intagen får, för att underlätta hans eller hennes anpassning i samhället, beviljas tillstånd att vistas utanför anstalt för viss kort tid (permission) om
1. minst en fjärdedel av strafftiden, dock minst två månader, har avtjänats, och
2. det inte finns en påtaglig risk för att den intagne kommer att begå brott, undandra sig straffets fullgörande eller på annat sätt missköta sig.

För en intagen som avtjänar ett livstidsstraff ska tiden enligt första stycket 1 bestämmas som om strafftiden är arton år.

Om det finns särskilda skäl får permission beviljas trots att den tid som avses i första stycket 1 inte förflutit.
https://www.riksdagen.se/sv/dokument...0_sfs-2010-610

Ovanstående innebär alltså att livstidsdömd person skall sitta av 4,5 år av straffet innan permission kan bli aktuellt, med det kan alltså ske tidigare om det finns särskilda skäl. Om man räknar tiden från att Fouad Saleh blev häktad skall han egentligen inte ha permission förrän tidigast september 2021.

Det har dock skett i många fall att livstidsdömda fått permis före den stipulerade tiden. Men det här är ingen vanlig kille. I Hallonbergen har man knappast glömt honom.
Senast redigerad av Skewie 2020-08-22 kl. 23:29.
Citera
2020-08-23, 01:24
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Det har alltid varit så. Det har däremot blivit mer restriktivt sedan 2000 men har alltid varit så att de som sitter livstid har lufthålspermissioner.

Han ska inte ha lufthålspermission. Han ska erbjudas en snara som stryper lufttillförseln.
Citera
2020-08-23, 07:33
Medlem
Lufthålspermission? Det här pisslandet är bortom all räddning.
Citera
2020-08-23, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungenslillapiga
Man blir alldeles matt! Vad håller de på med i det här landet? Hur kan man släppa ut denna massmördare bland vanligt folk för att käka hamburgare och köpa nya skor? Är det straff? Kommer han att springa ifrån vakterna, typ de andra "fritagna mördarna" de senaste veckorna och sedan ska vi lägga ut ännu mer pengar på den här idioten för att hitta honom igen!

Finns det ingen respekt för offren? Har ett människoliv inget värde längre?

Landet är dränkt i vänsterliberal sörja. Går inte att ta sig upp ur dyn. Det mest skrämmande är att de två partierna MP och V på sammanlagt ca 12% som föraktar brottsoffer influerat det identitetslösa SAP i åratal. Den här sinnessjuke mördaren skulle naturligtvis på livstid spärras in på mentalsjukhus med promenader i dess park någon gång i halvåret under beväpnad bevakning. Vem kan tro att han inte återupptar grov brottslighet när han släpps ut? Och ännu fler brottsoffer ristas in i hans pistolkolv.

Skall lägga till Reinfeldt och Beatrice Ask också till värdegrundsliberaler som ruinerat svensk kriminalpolitik. Alltså med i stort sett alla partier - senast anslutna är Lööf-ideologin - medverkande till rådande förhållande i Sverige sedan minst 2000-talets ingång, har folket ingen chans.
Senast redigerad av Stallbackshjonet 2020-08-23 kl. 09:50.
Citera
2020-08-23, 09:49
Medlem
Det här gör mig illamående.
Citera
2020-08-23, 12:31
Medlem
efedrinkungens avatar
Sverige är fantastiskt, är det vi som står för gympadojorna
och hamburgaren.

Vilket jävla skämt.....
Citera
2020-08-23, 16:06
Medlem
betlebubs avatar
Mycket gnäll men vad stämmer;

Är de som ger en mördare lyx behandling;
ironiska för skojs skull?
eller för att göra medborgare upprörda & därmed göra dem till nationalister?
De lider av mass psykos?
Dåligt uppfostrade?
Slapphet?
Nihilism?
Elakhet?
Vem vet men jag ser framför mig några som gillar att hånflina, jag gissar på en blandning av orskaker.

Skulle jag bestämt skulle han få slippa cellen efter 1 miljard års tortyr & då få komma i vigd jord.
Citera
2020-12-07, 07:57
Medlem
Någon som har en fungerande FUP? Dom jag hittade fungerade inte för mig?
Citera
2020-12-07, 08:33
Medlem
någon som vet vad danér gör idag?
Citera
2020-12-07, 13:42
Medlem
RickRozays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjockkorven
Någon som har en fungerande FUP? Dom jag hittade fungerade inte för mig?
Du kan få hela grejen på mejl om du ringer Solna Tingsrätt. Inte svårt eller långsamt. Be dom söka på en av offrena i titeln.
Citera
2020-12-07, 13:44
Medlem
RickRozays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghooost111
någon som vet vad danér gör idag?
Danér?

Kan det vara sonen möjlligtvis?

Testa social media. Gissar på att han går klart skolan och bor hos släktingar.

Hoppas han utbildar sig och får fint jobb. Det är den enda värdiga vägen och gå i vår jävla arbetsmarknad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in