Läser Jens Ganman och hans "Brev från dårkolonien" och i en krönika skrev han om just Eric Erfors, vilket resulterade i att han blev kontaktad av denne.
"Eric Erfors skriver till mig. Han är arg. Han tycker att jag har hängt ut honom – i en artikel som handlar just om detta med att “hänga ut” människor i media. Sammanhanget: Dumpens och Sveriges Radios namn/bild-publicering av en Centerpartistisk lokalpolitiker i Arvidsjaur i förra veckan."
Detta gillar in Erfors och han ger sig in i mycket krumbuktande om att han visst inte lämnade Expressen p.g.a. någon "rasism". Nejdå, det var för att hans "löneutveckling" såsom "den mest produktive ledarskribenten på Expressen" inte var tillfredställande..
“Jens: För i helvete!
Jag har inte blivit dömd för någon ‘rasism’ som någon obskyr extremhögersajt sprider förtal om. Ska jag stämma dig? Eller vad är du ute efter? Jag har avtjänat en månad med fotboja för dagen efter rattfylla. Och nu ska du straffa mig genom att hänga ut mig. Så uselt. Så desperat klickjagande.
Att du inte skäms."
"jag var att jag var den mest produktiva medarbetaren på ledarsidan samtidigt som jag hade den sämsta löneutvecklingen. Jag hade något år tidigare varit sjukskriven för så kallade ‘utmattningsproblem’ några veckor och kände mig också kass under våren/sommaren 2016."
Ja, vad skall man säga? Erfors skademinimerar som en kratta och avslutar med att han överväger att stämma Ganman för förtal.
https://jensganman.substack.com/p/et...an-eric-erfors (OBS! endast medlemmar kan läsa denna krönika)