Citat:
Ursprungligen postat av
CrispyKreem
I still have faith in you - låter mer Broadwaymusikal än ABBA. Gillar Fridas nya låga register, men hennes engelska är helt groteskt usel. Hur i helvete har hon lyckats ådra sig GRÖVRE svengelsk cringe-brytning än på 70-talet? Hon har ju bott utomlands i decennier.
Den andra låten - mer klassisk ABBA. Trött o konventionell förvisso men hög ABBA-faktor ändå.
Resterande 8 bävar jag inför eftersom ABBA historiskt har haft sjukt låg nivå på låtarna som inte blir singlar. Alla minns bara singlarna, men de utgör endast 20% av materialet. Testa lyssna på de bortglömda 80%, det låter inte bara B-sida utan mer Z-sida om det funnits en sån.
Intervjuer med Björn o Benny är det tråkigaste som finns, det känns ofattbart att de varit internationella popstjärnor för de saknar all form av utstrålning, charm, humor, värme eller attityd. Man kan lika gärna intervjua två random pensionerade kontorsråttor som heter Leif och Bengt-Åke, det är ungefär lika spännande.
Frida verkar ha mest ålderskrämpor. Hon går illa. På bilden med alla fyra i mo cap-trikåer har Björn Benny o Agneta höga klackar på sina sneakers, men Fridas är helt platta. De skulle gjort detta typ 2001, inte när de står med en fot i äldreboendet. På samma bild syns även att Björn har en fet dolme eller tubsockar i brallan medan Benny har cameltoe istället för kuk. WTF?
Jaja, kul att det hände ändå.
Håller med att Fridas engelska kunde varit bättre. Men rösten verkar sitta bra, jag tror inte dom har mixtrat hennes röst särskilt mycket. Totalt sett tror jag att ABBA tjänar på denna kupp ändå. Mama Mia filmerna håller ju inte i evighet och därför måste man hitta på något för att nya generationer skall lyssna på dom gamla låtarna.
Jag är ändå överraskad att det blev så här bra. 1,7 miljoner visningar redan på videon "I have faith in you". Ganska bra för en gammal grupp måste man säga. Det är klart att folk i 70-årsåldern har krämpor. Alla får kämpa vidare så gott det går.