• 6
  • 7
2020-11-19, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Ja, men att det skulle g s hr illa hade jag aldrig trott. Maskinerna skulle ju ha varit igng i januari, tror jag det var dom lovade. Jag gr som du, sljer mina teckningsrtter. Tack fr input!

Jag har 1000 aktier s ligger vrre till n du :P I bsta fall vnder det i Januari om maskinerna kommer igng och producerar felfri film men det blir inga mer pengar instoppade i bolaget...
Citera
2020-11-19, 18:11
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FBerntsson
Jag har 1000 aktier s ligger vrre till n du :P I bsta fall vnder det i Januari om maskinerna kommer igng och producerar felfri film men det blir inga mer pengar instoppade i bolaget...
Precis. Inga mer pengar in. Sen r det bara o hlla tummarna. Jag hoppas verkligen att bolaget fr igng produktionen.
Citera
2020-11-21, 16:24
Medlem
Objektivt stt r detta rent skrp. Gng p gng brnner de ju upp pengarna utan att ha ngot vettigt att visa. Nnstans mste vl aktiegarna sga att nog r nog och inte skjuta in mer pengar?
Citera
2020-11-24, 20:32
Medlem
Stormcatchers avatar
Jag var inne i denna tidigt och hade 5000 aktier. Sedan efter spliten s trttnade jag och slngde ut den frn portfljen. Tyckte produkten var intressant, men fr dligt sktt.
Citera
2021-03-05, 14:20
Medlem
S, har ju hnt lite sen sista posten i trden, vad tror ni om 2021, tminstone en strre order avtalad!
Citera
2021-03-08, 13:06
Medlem
Vad tror vi om uppkpserbjudandet frn TopRight? Antar att fretagen skulle ha en viss synergi men tar det som en indikation p att ChromoGenics produktion r p vg att starta upp. S snart det kommer besked om produktion r 12 kr/aktie ett rent skambud...
Citera
2021-04-28, 21:27
Medlem
Nu r det dags fr avslut tror jag. Lser man sidan 8 i rsredovisningen s str det:

Citat:
Bolaget genomfr nu den avslutande intrimningen av processen fr nickeloxid. Nr den processen r
etablerad kommer produktion baserad p volframoxid och nickeloxid att ske fr att kunna genomfr de
slutliga hllbarhetstesterna innan ConverLightDynamic ter slpps p marknaden. De livscykeltester
som kommer att genomfras r omfattande och genomfrs under en period av 90 dagar. Under
pgende testning kan bolaget lpande utvrdera produkten och kan bedma produktens hllbarhet.
Redan efter ca. 60 dagar har man drfr en god uppfattning om produktens livscykelkvalitet.
Resultaten visar att vi fr en avsevrd bttre hllbarhet i de egenproducerade filmerna n de som
tidigare har kpts in.

Det mste man rimligtvis tolka som att de lyckats producera film med den egna sputtern och att kvaliteten r hyfsat bra nu tminstone. Eftersom det mste gtt minst 60 dagar, av 90, s har vi hgst en mnad till nsta PM om lyckad produktionsstart. D gller det att ha kpt det man vill ga

Vinna eller frsvinna Frgan r vilket det blir?
Citera
2021-05-07, 16:12
Medlem
Verkar som att det blev vinst Enligt PM r produktionen igng Frsljningen lser sig skert s nu gller det att kpa fr fullt Dubblat mitt innehav nu och tnker kpa mer nr Peab och Loomis utdelning dyker upp p kontot nsta vecka
Citera
2023-01-03, 15:19
Medlem
pissigt vrre allts, back 95 procent 2022...
Citera
2023-01-03, 16:49
Medlem
bajssprutans avatar
Jvligt synd att det ska behva vara sdr. Idn r bra och det vore guld om det fanns sna fnster tillgngliga i treglas.
De hade slt varenda kvadratmillimeter lng tid framver om de bara hade kunnat f ordning p skiten.

r det uv-ljuset som spkar ? Uv frstr precis allt annat som str ute.
Citera
2023-01-04, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bajssprutan
Jvligt synd att det ska behva vara sdr. Idn r bra och det vore guld om det fanns sna fnster tillgngliga i treglas.
De hade slt varenda kvadratmillimeter lng tid framver om de bara hade kunnat f ordning p skiten.

r det uv-ljuset som spkar ? Uv frstr precis allt annat som str ute.

Tror bara att det r s enkelt som att produktionssvrigheter gjort det kostat en massa pengar och tid, Frst underleverantren som inte klarade att leverera med tillrcklig kvalitet, och sedan nr de kpte egna maskiner visade det sig att det inte gick s ltt att gra det sjlva heller. De verkar ju inte ha ngot problem med att slja filmen egentligen.

Produktionen kommer nog att komma igng (eventuellt efter att fretaget blivit uppkpt av en strre aktr) men som aktiegare har man ju ftt se sitt kapital utsptt genom en massa emissioner. Har nog satsat totalt 50kkr ungefr hr och ger fr tillfllet aktier fr mindre n 4kkr. Drmed inte sagt att det ndvndigtvis r en dlig affr att kpa nu.

Ser man till kassaflde och ln tror jag att det kan vara svrt att hlla liv i fretaget nu nr rntorna blir lite mer normala.
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in