Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-30, 16:28
  #1
Medlem
Machinerators avatar
Hej

Ska möjligen flytta till det nämnda området och undrar vad panelen har att säga om det?
Något speciellt att tänka på? Hittar inte mycket info men det verkar fint, lugnt och tryggt.
Citera
2017-03-30, 17:18
  #2
Medlem
Pershagen76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Machinerator
Hej

Ska möjligen flytta till det nämnda området och undrar vad panelen har att säga om det?
Något speciellt att tänka på? Hittar inte mycket info men det verkar fint, lugnt och tryggt.

Jag bor inte i Kyrbyn utan i Täby men har varit där många gånger, verkar vara rätt lugnt.
Citera
2017-03-30, 17:47
  #3
Medlem
Crashs avatar
Ja det är nog lugnt och tryggt där, ligger dock lite off tycker jag. bor själv närmare täby centrum, ångrar det inte med tanke på närhet till roslagsbanan osv
Citera
2017-04-13, 07:54
  #4
Medlem
Machinerators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crash
Ja det är nog lugnt och tryggt där, ligger dock lite off tycker jag. bor själv närmare täby centrum, ångrar det inte med tanke på närhet till roslagsbanan osv

...det är 20 min till stan.
Citera
2017-04-13, 13:37
  #5
Medlem
Crashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Machinerator
...det är 20 min till stan.

Ja kanske med bil
Citera
2017-04-14, 16:00
  #6
Medlem
Machinerators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crash
Ja kanske med bil

Att ha bil i stan är galenskap. Att inte ha det utanför är galenskap.
Citera
2017-04-25, 17:50
  #7
Medlem
Kyrkbyn ligger ju mellan Täby och Vallentuna men närmare centrala Vallentuna än Täby. Om du inte tar bilen överallt utan vill bo mer centralt skulle jag hellre rekommendera Visinge, Gribbylund, Viggbyholm eller Ensta. Men Täby Kyrkby har en Ica och ett litet centrum men både ican där och i Kragstalund är dyra så rekommenderar Coop eller Ica i Vallentuna centrum istället. Kommunikationerna är relativt bra med roslagsbanan och buss 610.
Citera
2021-09-26, 09:28
  #8
Medlem
Dalailamas avatar
vilka delar av kyrkbyn är att föredra?
Citera
2024-07-06, 21:06
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dalailama
vilka delar av kyrkbyn är att föredra?

Gräddhyllan vid Täbyberg och Kyrkvägen är finast. Nära skog och natur, nära till Roslagsbanan och bussar men ändå väldigt lugn och fridfullt..
Citera
2024-07-17, 22:29
  #10
Medlem
Konvent-Harrys avatar
Täby Kyrkby upplever jag som mysigt och med en härlig "landet" känsla, trots närheten til stan. Men en given förutsättning om du befinner dig i arbetslivet i vart fall, och pendlar till ett arbete, är tillgång till bil.
Som tidigare nämnts finns här både Ica och Pizzeria, men större inköp sköts med fördel antingen iTäby C eller Arninge
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in