2017-04-24, 22:33
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wasd1234
Ngon mod har helt och hllet tagit bort mitt inlgg. Det r vidrigt. S jag slnger ut det igen.
Sklart att mod:s raderar nr du skriver en ren lnk-post utan ngot som helst argument.

Citat:
Ursprungligen postat av wasd1234
"Kanalen av Peekay Truth gr in p mnga detaljer ang eventet.
https://www.youtube.com/channel/UCuQ...Jk1cWtw/videos

Jag r vertygad om att det r en konspiration och en false flag attack nu. Det hela r ljligt, helt sjukt. Dom har lyckats lura en hel vrld terigen."

NOTERA ATT LEJONET VGER 800KG och ser i praktiken uppgrvt ut.
http://www.dn.se/sthlm/tio-nya-lejon...rottninggatan/

https://i.ytimg.com/vi/pB0VdWh33pI/hqdefault.jpg

http://www.telegraph.co.uk/content/d...bHu2jJnT8.jpeg

skrattretande

Nu fick du med ett litet mini-argument om lejonen. Bra jobbat.
Det bemts i frsta meningen i din egen lnk:
Citat:
men inga lejon stoppar en lastbil i full fart
och lite lngre ner:
Citat:
Men rddningstjnst och varutransporter ska fortfarande kunna kryssa sig fram p gatan

Och hur var det nu.
Kan du frklara varfr tanken att de br en skadad p "fel" stt r ett bevis fr en "false flag"!?

Fortstt meningen: "Om det r en false-flag s r det logiskt att man br en skadad p fel stt fr att...."
Citera
2017-04-25, 08:02
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K1ngen
En 5-ring med fr lite kromosomer fattar att 9/11 var ett false-flag

S kan det kanske vara.
Men fr en tnkande vuxen som tittar objektivt p knda fakta s r det extremt osannolikt nr det gller 911 och fullstndig galenskap nr det gller Stockholm, eller att ISS inte finns.

911, mjligen, om man menar att frloppet var precis som det beskrivs officiellt men att ngra f knde till planerna och lt bli att stoppa attacken (vldigt svrt att motbevisa).

I Stockholmsfallet finns det ingenting alls som talar fr false flag. Bara helt osammanhngande s.k. "konstigheter" som r helt ologiska och som inte verhuvudtaget stdjer false-flag teorin.

Ett exempel. Man pstr att lejonen vgde ver 800 kg och att lastbilen inte kunde ha flyttat dessa.
Jaha.
Det leder onekligen till ngra fljdfrgor:
1. Vem flyttade lejonen?
2. Hur flyttades lejonen?
3. Nr flyttades lejonen?
4. Ingen sg detta, mitt p dagen p Drottninggatan?
5. Varfr flyttades lejonen? (nr det bevisligen gick att passera dessa med lastbil)
osv
Citera
2017-04-25, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av discord
D kan vi lgg ned den diskussionen hr och s tar du den till politik: inrikes? Fr ngon konspiration r det inte.

Om dom bara stter sprtt p pengar i tron att det gynnar terrorbekmpningen och underlttar vid ev framtida katastrofer s r det lttare att verse med (men nd oacceptabelt) mot om dom gr det medvetet fr att binda och frbruka resurser som drmed inte allokeras till dit dr dom gr nytta.

terigen att hyra in amputerade frn utlandet fr dylika vningar r lika angelget som att placera mnniskor som varit med i trafikolyckor i bilar som rddningstjnsten trnar p att klippa upp.
Citera
2017-04-25, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Externalist
terigen att hyra in amputerade frn utlandet fr dylika vningar r lika angelget som att placera mnniskor som varit med i trafikolyckor i bilar som rddningstjnsten trnar p att klippa upp.
Och det grundar du frsts p din djupa kompetens och mngriga erfarenhet av utbildning i traumavrd och first response?

Citera
2017-04-25, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av patrixx
En sak som en sjukvrdskunnig vn tryckte var mrkligt var bilden p den skadade kvinnans fot. Hon tyckte den sg orealistisk ut.
Struntprat, mycket typisk trafikskada. Det kan man ta reda p inom fem minuter p valfri gore-sida om man inte orkar ge sig p den medicinska litteraturen.
Citera
2017-04-26, 11:56
Medlem
crippledmfs avatar
Vet inte om ngon postat denna bilden? Har dykt upp i mitt flde p fejjan iallafall och kanske intresserar ngon https://anonimag.es/image/JT9sXkX

Tre personer med tre olika yrken; en manlig flygvrdinna, ngon sorts av hjlppersonal och en svensk polis. Lfven tackar den svenska polisen fr arbetet vid Stockholmsattacken och de tv andra bilderna ska tydligen (ingen aning) vara frn attacken i Bryssel. Den som klistrat ihop bilderna vill f oss och tro att det r samma person p alla tre bilderna, jag kan hlla med om en uppenbar likhet men jag personligen tycker det r ganska uppenbart att det inte r samma mnniska.

Fr skojs skull s neutraliserade jag bilderna lite och frskte jmstlla exponering/ljus/kvalit, jvligt svrt dock fr det var redan s kass kvalit. Kanske finns ngon som r mycket bra p snt dr eller som har nt avancerat igenknningsprogram som kan jmfra ansiktena? https://anonimag.es/image/JT9sXkL

Hittade en bttre bild p Lfven med polisen ur en annan vinkel: https://anonimag.es/image/JT9sXkf

Jag str fast vid att det garanterat rr sig om olika mnniskor, hllning/kkparti/hudfrg skiljer sig en del enligt mig. Men jag la mrke till polisens handskar och mssa. Jag har mig veterligen aldrig sett en sdan polismssa och efter att ha googlat runt en del s hittar jag ingen liknande mssa och handskarna ser enligt mig ut och vara privata, men uniformerad polis kanske fr anvnda det ibland? Hittar ingen bra hemsida dr man kan se bilder p olika sorters polisutrustning, men kom p att veckans brott gjorde ett inslag ganska nyligen om all polisutrustning men sjlvklart finns inte veckans brott alls att se p svtplay lngre och inte heller i deras arkiv eller youtube.

Jag hade grna velat avfrda den hr grejen fr just nu finns det en bunt mnniskor p FB som r helt vertygande om att Stockholm var en false-flag och detta verkar vara det bsta beviset fr tillfllet. Borde ju rcka med att f fram vem polisen r fr att kunna dementera alltihop nstan..

"Det finns alltid en logisk frklaring, och ven om du inte har funnit en logisk frklaring till ditt problem s r det mer logiskt att anta att det finns en logisk frklaring som du bara inte funnit. Att acceptera logikens avsaknad kan ocks vara det mest logiska alternativet".
Citera
2017-04-26, 12:34
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crippledmf
Vet inte om ngon postat denna bilden? Har dykt upp i mitt flde p fejjan iallafall och kanske intresserar ngon https://anonimag.es/image/JT9sXkX

S de som har planerat dessa false-flag attacker ser till att plantera en fejk-person i alla lnder som dessutom poserar framfr kamerorna. Ingen annan polis i Sverige reagerar p att denna person inte r svensk polis?

Jag ser inga som helst hl i den teorin. Det vore helt logiskt att gra s om man planerar fr false-flag attacker!
Citera
2017-04-26, 12:57
Medlem
crippledmfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
S de som har planerat dessa false-flag attacker ser till att plantera en fejk-person i alla lnder som dessutom poserar framfr kamerorna. Ingen annan polis i Sverige reagerar p att denna person inte r svensk polis?

Jag ser inga som helst hl i den teorin. Det vore helt logiskt att gra s om man planerar fr false-flag attacker!

Sjlvklart! De som planerar falseflags gr ju alltid ut med att de vade p den falska attacken frst, sen arrangerar de bilder och intervjuer med skdespelare och orkar inte ens ta sig tiden att ge skdespelarna korrekta uniformer

Svaret kommer bli "JA MEN DE JVLAS JU BARA, DE OFFENTLIGGR VISSA MISSTAG OS MED FLIT BARA FR DE TYCKER DET R UNDERHLLANDE FRSTR DU VL?!!?"?cS?" SLUTA VA S JVLA LTTLURAD"
Citera
2017-04-26, 15:23
Medlem
D-Vitamins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crippledmf

Det r synd att bilderna inte har bttre upplsning. Att man anvnt samma skdisar vid olika terrorevent borde ju vara ett vlknt faktum vid det hr laget. Finns hur mycket information som helst i mnet fr alla skeptiker. Om det r samma kille denna gng r svrt att sga, ven om det finns vissa likheter. I ngon mening "vill" man ju att det skall vara samma och det r viktigt att den sidan inte tar verhanden nr man granskar snt hr.
Citera
2017-04-26, 15:43
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D-Vitamin
I ngon mening "vill" man ju att det skall vara samma och det r viktigt att den sidan inte tar verhanden nr man granskar snt hr.

Nh? Det mste vara dagens nyhet att foliehattar lider av konfirmeringsbias.

Citat:
Det r synd att bilderna inte har bttre upplsning. Att man anvnt samma skdisar vid olika terrorevent borde ju vara ett vlknt faktum vid det hr laget.

Nej det verkligen inte ett faktum.
Citera
2017-04-26, 19:00
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Det r synd att bilderna inte har bttre upplsning. Att man anvnt samma skdisar vid olika terrorevent borde ju vara ett vlknt faktum vid det hr laget. Finns hur mycket information som helst i mnet fr alla skeptiker. Om det r samma kille denna gng r svrt att sga, ven om det finns vissa likheter. I ngon mening "vill" man ju att det skall vara samma och det r viktigt att den sidan inte tar verhanden nr man granskar snt hr.

Det enda vlknda r korkade idioter sitter och jmfr bilder p personer som har vissa drag gemensamt men dr avgrande anatomiska detaljer utifrn skallstrukturenni nte stmmer s som tthet mellan gonen, hakans storlek, ronens placering.

Nej det finns inte hur mycket information som helst utan bara idioter som hnvisar till andra idioter utan anatomisk kunskap.

Bara exemplet du visar upp visar p vilken kategori du tillhr!
Citera
2017-04-26, 19:09
Citat:
Ursprungligen postat av Digitally.Imported
En sak som jag tycker r vldigt mysko r att attacker som denna alltid sker p en fredag eller lrdag. Jag tnker tillbaka p ett antal tidigare attacker som skett under samma omstndigheter.

Vl noterat. Enligt Simon Parkes har det att gra med att brsen stnger p fredagar och hller stngt ver helgen. De som drar i trdarna kan d anpassa sina affrer efter detta och nr mndagen sedan kommer s r den vrsta chocken ver och saker brjar terg till det normala igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in